Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo forum leden, Ik weet niet of ik dit exact op de juiste plaats post maar ik probeer het maar. Ik ben man van 29 met redelijke conditie, 90Kg, geen lichamelijke en/of geestelijke beperkingen, goede baan etc etc. Een tijdje geleden ben ik in contact gekomen met "Mephedrone". Na een keertje gebruiken kreeg ik de mogelijkheid om een flinke zak te kopen voor weinig centen en dit leek mij dus een mooie deal. Het spul bleek heel erg puur na testen dus veilig genoeg. Nu heb ik een een week geleden een aantal dagen achter elkaar een flinke hoeveelheid lijntjes genomen en de dagen daarop (om het echt niet te gek te maken) over de dag heen steeds een paar sleutel puntjes (+/- 8 per dag). Ik merkte dat mijn lichaam toch wel behoefte nodig had aan rust en dat heb ik dus ook maar gedaan. Na een paar dagen goed eten en flink rusten merkte ik dat ik constant een bepaalde fluittoon hoorde in mijn hoofd en dat het op sommige momenten net is alsof mijn hersenen kortsluiting maken. Het lijkt dan net alsof ik de volumeknop van de radio heel even heel snel van 0 naar 100 draai. Afgezien van dat ik hier echt heel erg ben van geschrokken heb ik het volgende waargenomen zonder gebruik. Ik sliep heel vast gedurende de nacht maar schrik dan ineens wakker. Hierna heb ik moeite met echt wakker worden zelfs na een paar flinke koppen koffie. Mijn concentratie is redelijk tot goed maar merk dat ik dit niet erg lang vol kan houden. Het vervelende piepen en het gevoel van kleine kortsluitinkjes in mijn hoofd verdwijnt als ik een minuscuul klein beetje snuif (echt een mini mini mespuntje). Mijn hartslag is gedurende de dag hoger als normaal (zelfs als ik niets gebruikt heb). Het is nu inmiddels veel minder geworden maar dit heeft mij wel erg aan het denken gezet wat deze stof voor nare na/effecten op de mens kan hebben. Ik ben erg geschrokken van deze verschijnselen en zit me af te vragen of er nog meer mensen zijn die dit soort dingen hebben meegemaakt. Alvast bedankt voor de reacties. C"
"Re: Mephedrone na effecten (input gevraagd) Nou ruggengraat wil ik het niet noemen eerder een onbezonnen ondoordachte domme actie. Ben vanochtend even bij de huisarts geweest en het probleem voorgelegd. Deze man is echt super relaxt en ik kan hem echt alles vertellen. Wat hem opviel is dat mijn hartslag iets sneller wat als normaal (95 vanochtend) en dat de onderdruk van mijn bloeddruk hoger was als normaal (100). Na even gepraat te hebben kwamen kwam hij met iets waar ik echt nog nooit over nagedacht heb. Aangezien ik de meph snuif en dus al een tijdje met verkoudheids klachten loop gebruik ik neusspray om weer fatsoenlijk lucht te krijgen. In de neusspray zit een stof wat ervoor zorgt dat je neus open gaat staan. Je mag dit niet langer als een week gebruiken omdat er dan een soort tolleratie optreed op je slijmvlies. Ik gebruik het nu al wat langer vertelde ik en toen kwam hij met het volgede: De werkende stof "xylonogiets" is een soort "adrenaline" en kan bij langdurig gebruik (dus langer als een week) zorgen voor een verhoogde bloeddruk en hartslag. Dit alles zorgt ervoor dat je natuurlijke leef ritme verstoord wordt en kan allerhande klachten veroorzaken zoals niet goed kunnen slapen, onrustig zijn, gevoelig/emotioneel worden etc. Ik schuif nu niet de schuld op de neusspray maar het verklaard wel het een en ander. Ik moet wel van de neusspray afblijven want dit schijnt volgens de huisarts toch echt rare dingen te veroorzaken. En van de meph natuurlijk maar dat lijkt me logisch"
"Re: Mephedrone na effecten (input gevraagd) Neusspray is a real killer Ik hoop ook dat er een gedegen onderzoek met de daarbij behorende resultaten komt binnen niet al te lange tijd. Helaas moeten er altijd slachtoffers vallen om dit te forceren en ik ben blij dat ik op tijd de wijsheid heb gekregen om ermee op te houden. Er zijn veel ergere dingen om mee te maken maar ik voelde me er knap beroerd onder en ben wel van mezelf geschrokken dat ik er zo ligt over dacht. Al met al een wijze les en een goed stukje zelf reflectie i.i.g."
"Re: Mephedrone na effecten (input gevraagd) Ok het is inmiddels weer 1,5 week geleden sinds mijn laatste post en dit is de/mijn status: - Verkoudheid weg - Kortsluiting in mijn hoofd weg - Rare visuele glitches weg Nog daar: - het nog niet goed in slapp kunnen komen en licht slapen. Of het iets met de meph te maken heeft kan ik niet zeggen. Maar eens kijken hoe het de komende tijd aanhoud. C"
"@mephuser: heb gister toevallig een klein lijntje bij een maat van me genomen. Allescoolgeen craving naar meer. vind met mooi zo. @Falkor86: Jij bent de zoveelste die ik hoor spreken over een extreme comedown. Ik moet eerlijkheid gebieden dat ik hier absoluut geen last van heb. Sterker nog bij mij is het zo dat het eerder omgekeerd is. Het gaat bij mij heel relaxt over van "high" naar "normaal" funny dat dat eigenlijk zo verschillend is bij mensen"
"Ik heb net het hele verhaal zitten lezen en er kwam een ervaring bij mij boven die ik wil delen. Hopelijk kan het als motivatie dienen voor sommige. Sinds de 1e klas MAVO had ik goed contact met een klas genoot van mij wat later een goede vriend voor het leven is geworden. Tijdens de mavo was het expirimenteren met wiet niet vreemd voor ons allen en we hebben destijds ook flink wat grammetjes gras er doorheen gejaagd . Ik kan het nummer van de softtax nog zo uit mijn hoofd opdreunen al is het inmiddels als zo'n 18 jaar geleden dat ik het voor het laatst gebeld heb. Tja dat heb je in die kleine boeren dorpjes Tijdens onze studie in kwam het expirimenteren met andere middelen ook aan bod en ook wij hebben ons deel hieraan bijgedragen. Tijdens feestjes zijn er de nodige p'tjes, sos, speed doorheen gegaan maar het is gelukkig bij mij altijd een recreatieve aangelegenheid geweest. Mijn maat had hier alleen andere ideeën bij. Hij blowde zowat iedere dag stevig en ook het gebruik van XTC was flink aan het toenemen. In deze periode van 10 jaar hebben we diverse breuken in onze vriendschap gehad omdat het contact van behoorlijk leed onder zijn gebruik. Diverse malen heeft hij bij me aangeklopt voor hulp en altijd heb ik hem onder mijn hoede genomen en stad en land afgereisd opzoek naar de juiste hulpverlening. Van het riag tot groeps therapie en weer terug. Hij was altijd een loner en hij hield mij srtikt gescheiden van zijn andere vrienden (groepen). Dit kwam mede omdat hij mij diverse verhalen vertelde over feestjes met GHB waar mensen spartelend op de grond lagen. Dit was vanuit zijn perspectief best wel normaal tewijl ik met verontwaardige houding luisterde naar deze ervaringen. Toen hij samen met een kennis vroeg in de ochtend de auto van een pa van iemand om een boom gekruld had terwijl ze beide (naar horen zeggen) meerdere buisjes op hadden was voor mij de maat echtvol. Een paar jaar hebben we nauwelijks contact gehad en de keren dat we contact hadden was hij altijd op een of andere manier van de kaart. Ook mijn nieuwe huis heeft hij nooit mogen zien. Ondanks de vele verzoeken is hij nooit komen kijken. De keren dat hij zou komen eindigde altijd in een teleurstelling van het niet komen opdagen. Op een dinsdag middag tijdens een meeting op mijn werk gaat de telefoon en hoor ik hem aan de andere kant. Totaal verward vraagt hij in paniek of ik de film wil uitzetten. Even denk ik dat ik in de maling genomen wordt en vraag hem om geen contact meer met mij te zoeken omdat ik er klaar mee ben. Kan je alsjeblieft de film uitzetten want ik trek het niet meer.........? zegt hij en ineens bekruikt mij het gevoel dat hier meer aan de hand is. Ik vraag aan hem of hij gebruikt heeft en na een stameld "ja ik heb GBL..."hoor ik een doffe klap" De adrenaline kickt in en vlieg naar mijn manager om te zeggen dat er iets gebeurt is met een vriend en dat ik weg moet. 20 sec later zit ik in de auto met 112 aan de lijn om advies te vragen wat ik evt kan aantreffen want GHB en GBL heb ik zelf nooit gebruikt . De vrouw zegt informatie te gaan inwinnen en dat ik direct moet terug moet bellen als ik er ben en het niet vertrouw. Eenmaal aangekomen doet hij gelukkig open wat ik daar toen aantrof had ik nooit, maar dan ook nooit verwacht. De hele tent was ranzig van boven tot onder, het was bloedheet, hij had alles onder gezeken en hijzelf zag erit als een lopend lijk. Hij heeft even wat dingen zitten vertellen dat hij zich niet goed voelde en dat hij zich niet kon herinneren wat voor dag het was of waar hijzelf eigenlijk was. Aangezien de adrenaline totaal bezit van mij had genomen was mijn eerste reactie om hem water te laten drinken. Dit ging heel even goed totdat zijn mood totaal omsloeg en hij zich agressief ging opstellen. Met een glas in zijn vuist geklemd keek hij me agressief aan en ik wist niet hoe snel ik uit deze positie weg moest. Met een smoes ben ik even naar mijn auto gelopen om daar een fles cola te halen want dat zou wel goed voor hem zijn om wat suiker binnen te krijgen. Hij liet me zonder problemen gaan en direct heb ik 112 gebeld met het verhaal en de hulptroepen zouden binnen enkele minuten arriveren. Eenmaal terug in zijn kamer was hij heel erg suf en eigenlijk niet meer aanspreekbaar. Na 2 glazen cola trok hij weer wat bij gelukkig waren de hulptroepen ook gearriveerd. Politie en ambulance personeel hebben hem aan de hartbewaking gelegd waarna hij direct naar het ziekenhuis is afgevoerd. Het enige wat ik me nog goed kan herinneren is dat zijn hartslag op 183 stond en dat zijn sinus ritme alles behalve normaal was. Na dat de hele stoet vertrokken was heb ik even flink staan huilen omdat op dat moment mij de emotie even de overhand nam. De woorden van een de ambulance medewerker waren: Je hebt ons net optijd gebeld want dit was geen uur langer goed gegaan. Zelf ben ik met een agent naar het ziekenhuis gegaan waar ik mijn verhaal heb gedaan en hierna ben ik naar hem toegegaan op de ICU om bij hem te zijn. Hij had mijn hulp gevraagd en die wilde ik hem ook geven hoe moeilijk het ook vond. In die paar uur dat ik bij hem zat werden de zakken met zoutoplossing vele malen vervangen en leek hij er lichamelijk op vooruit te gaan. Geestelijk ging hij heel snel de andere kant op en ik kreeg vele nare woorden, beschuldigingen en verwijten naar mijn hoofd. Ik was de oorzaak van alles en ik moest verantwoordelijk gehouden worden. Dit heb ik een tijdje vol gehouden totdat ik het echt niet meer trok en naar huis gegaan ben. Ik was er echt helemaal klaar mee en voelde me zo in de pis genomen. Bied je je hulp aan krijg je nog verwijten ook, ik had nu echt afstand nodig had. Een week ging voorbij totdat ik telefoon kreeg van de politie. Zijn vader had hem als vermist opgegeven en hij had meegekregen dat wij een beetje ruzie hadden gehad. Ik hab de agent het hele verhaal uitgelegd en hij zou hiermee aan de slag gaan. Een kennis met wie ik dit verhaal deelde zei spottend: Het volgende telefoontje is of je op zijn begravenis komt. Ik was boos om deze opmerking maar ook wel angstig dat het i.d.d. zou kunnen gebeuren. 1 maand later was het dan zover en ik kreeg het telefoontje dat hij was overleden door zelf doding. Ja daar zit je dan, je vakantie is net begonnen en dan krijg je te horen dat de maat die je langer kent als wie dan ook dood is. Er gaan vele dingen door je hoofd en je bent boos op jezelf dat je weg bent gegaan want misschien had je hem nog op andere gedachten kunnen brengen. Alles verdraait zich en niets is meer zoals het voorheen was. Na een gesprek met zijn oudersheb ik heel heel veel huilen omdat zijn vader vertelde dat hij in zijn heldere momenten heeft geprobeerd mij te bellen om zijn excusses aan te bieden. Dit heeft hem de laatste dagen voor zijn dood heel erg bezig gehouden maar hij kon de controle niet meer vinden om contact met mij op te nemen. Nu is hij er niet meer en ben ik mijn oudste maat kwijt. Het doet me pijn en er zijn dagen dat ik hem echt mis ondanks alles wat er in gebeurt. Het is tenslotte niet voor niets zo lang een vriend geweest. Wat jullie met dit verhaal moeten? ik heb geen idee maar laat het een waarschuwing zijn! Raap jezlef bij elkaar nu het nog kan en krijg je gezonde verstand terug voordat het te laat is. Voor ieder die zich aangesproken voelt: Ik wens je succes met al mijn hart en ik hoop dat jouw vrienden niet hetzelfde mee moeten maken als ik. Hou vol en neem de hulp aan die er is, het gaat je echt lukken. C"
"Arizona zei: Hoe gaat het nu? Klik om te vergroten... Eigenlijk wel ok maar het doet me nog steeds pijn als ik er aan denk. Ik ben niet al te lang geleden nog bij zijn ouder geweest want die wilde graag van mij weten hoe ik het geheel ervaren had. Ze hoopte dat ik gaatjes voor hun in kon vullen waar zij geen antwoord op hadden. Omgekeerd was dat ook en al met al was het een heel moeilijk maar wel fijn gesprek. Het leven gaat door al zal ik hem altijd blijven missen Arizona zei: Jij zat toch de laatste tijd aan de mephedrone of vergis ik me nu? Klik om te vergroten... Nee dat heb je goed. Dit was de eerste keer sinds de dood van mij maat dat ik weer eens wat aan het expirimenteren was. Het was kort, erg onverantwoord en gelijk ook de laatste keer geweest."
"Het was i.d.d een behoorlijke hel en zo'n ervaring zet je leven wel aardig op z'n kop. Omdat je zelf hyper gevoelig bent op zo'n ogenblik komen ook alle reacties van vrienden, kennissen en familie extra bij je binnen. Je realiseert je wat voor gat er eigenlijk geslagen is. Wat ik me nog steeds niet voor kan stellen is hoe het moet zijn om niet meer over die berg van zorgen heen te kunnen kijken. Dat die berg simpelweg te hoog is en dat je de moed niet meer hebt om ervoor te vechten de top te bereiken."
"No worry ik red het wel. voel me lekker en vol met positieve levens energie en ik hoop dat jou hiermee kan aansteken. RieRaaRoo zei: Vanavond is me laatste poging op cold turkey te gaan kijken of het wil... Klik om te vergroten... Denk heel goed na bij wat je zegt en wat je wil. Hou er rekening mee dat je ouders al een van hun kinderen is kwijtgeraakt op een verschrikkelijke manier. Laat jij niet het 2e kind worden wat uit hun leven gerukt wordt. Ik ben geen expert in verslaving maar wat ik zo heb gelezen kan een cold turkey meer schade aanrichten als goed doen. Probeer alle hulp die je krijgt aan te grijpen want van zo'n verslaving afkomen is niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk. De laatste vraag is hoe graag wil jij zelf Kijk naar wat je in het verschiet hebt, ondank alles gaat het OK op school begrijp ik zo. Laat staan als je de schit laat liggen, dan kan het je alleen maar beter gaan. Het VNN steld voor om je op te laten nemen, wat denk je hier zelf over? OK je mist school en ja zal waarschijnlijk een jaar over moeten doen. Denk echter wel dat jij nu de kans krijgt om een jaar over te doen en dat er velen zijn die deze kans noit hebben gekregen. Haal uit jezelf wat erin zit en vergooi je leven niet aan het gebruik van en buisje GHB."
"PepTalk zei: Dat komt omdat je 1 klein lijntje genomen hebt. Natuurlijk is dat helemaal Aangezien veel mensen dit niet kunnen. Zodra je wat meer neemt op een avond zullen die bijverschijnselen wel gaan optreden denk ik. Na 1 biertje heb je ook geen kater En de craving van een klein lijntje coke valt ook goed te overzien. Klik om te vergroten... Well ja en nee. zoals je in het begin heb kunnen lezen heb ik mijn deel meph wel gedaan en heb (naast de neven effect hierboven beschreven) echt helemaal geen last gehad van comedowns. moodswings o.i.d. Wat ik wel merkte destijds was een verandering in mijn "state-of-mind" toen ik stopte met gebruik maar dit ervaarde ik niet als een extreme comedown waar de meeste mensen van spreken. Kan natuurlijk aan mij liggen maar met mijn "come down" ervaringen in het verleden is dit een aangename "walk in the park""