Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Al jaren lang blow ik elke dag. De eerste 7 jaar heb ik alleen maar Shiva wiet gerookt. Daarna overgestapt op Super Lemon Haze. Dat rook ik nu 2 jaar iedere dag. Vorige week was ik voor de zoveelste keer klaar met dat geblow. Ik wilde nog niet cold turkey gaan dus ben maar weer Shiva gaan roken, omdat het minder THC bevat en daardoor minder negatieve effecten heeft. Tenminste dat is wat ik denk, want ik ben nu bijna een week gestopt met Haze en het lijkt alsof ik helemaal gestopt ben met wiet; moeilijk slapen, chagrijnig, depri, geen eetlust ik heb amper gegeten afgelopen dagen, ontzettend opvliegerig enz. Hoe kan het dat ik dit soort ontwenningsverschijnselen heb terwijl ik gewoon de hele dag Shiva rook?"
"Iffness zei: Door de sluiting van alle coffeeshops, zullen de komende tijd meer mensen (moeten) stoppen met blowen. Om deze mensen een beetje bij te staan, zal ik een beschrijving geven van wat je kan verwachten en wat tips om het allemaal wat makkelijker te maken. Deze tips en ervaringen zijn gebaseerd op mijn eigen ervaringen en die van andere mensen op deze site. Dit is een tweede (en hopelijk betere) versie van een eerder stuk van mij over dit onderwerp. Tijdslijn. Dag 1 heb je nauwelijks last. Dag 2,3 en 4 zijn het naarst. Dag 5 tot en met 10 gaat het iedere dag een beetje beter. Na 10-12 dagen zijn 90% van je symptomen voorbij. Wat kan je verwachten? - verveling - zin hebben om te blowen - nachtzweten - emotioneel zijn - kwaad zijn - geen honger hebben - minder of meer dorst hebben - slecht slapen - je interesse verliezen in een groot deel van je normale dagelijkse bezigheden Tips. - drink wat je normaal drinkt, plus 2 liter water. - eet niet te veel. Je voelt je slechter 's ochtends als je te veel gegeten hebt de dag ervoor. - ga op je gewone tijd naar bed. - blijf liggen als je belachelijk vroeg wakker wordt, soms val je toch weer in slaap. - slaap met 1 of 2 extra hoofdkussens, zodat je 's nachts kan wisselen en niet je hoofd hoeft terug te leggen op een zeiknat en koud kussen. - stel belangrijke levensbeslissingen uit tot na dag 10. - als je werkt, plan je stoppoging zo, dat dag 2,3 en 4 in het weekend vallen (en neem een dagje extra vrij). Je wilt niet het respect van je collega's verliezen door een woedeaanval, die alleen maar komt omdat je gestopt bent. - eet als je honger hebt. Je kan je hongergevoel makkelijker negeren, als je blowt. Je suikerspiegel is nu veel belangrijker voor je humeur. - vervang je verslaving aan wiet niet door een nieuwe drug. Alle andere drugs zijn heftiger dan wiet en daardoor ga je er ook snel weer bij blowen en na een paar weken/maanden ben je blij dat je die nieuwe drug kan opgeven en alleen nog maar blowt. - als je wakker wordt 's ochtends en je voelt je depressief, kijk eens wat het drinken van een liter water voor effect op je humeur heeft. - drink geen koffie na 5 uur 's middags. - als je ook wilt stoppen met het roken van tabak, kan je dit beter uitstellen tot nadat je gestopt bent met blowen. Maak het niet moeilijker dan nodig. - vermijd feestjes waar geblowd wordt. Opmerkingen. - ergens na dag 5-6, zul je merken dat je een beter humeur hebt, dan je in maanden hebt gehad. - verveling blijft lang na je stoppen een probleem. Dit komt gewoon omdat je alle tijd die je vroeger aan blowen besteedde, nu opeens over hebt. - dit stuk zal waarschijnlijk minder relevant zijn voor mensen die ook andere drugs gebruiken dan wiet. Dit geldt ook voor antidepressiva en antipsychotica. - grote problemen zijn, na het stoppen, opeens een stuk minder groot. Dit komt omdat je je door het blowen veel meer op die problemen focust. - sex en games zijn, na het stoppen, minder leuk. Ook dit komt omdat je je minder kan focussen. Ik wens jullie allemaal veel succes! Klik om te vergroten... Bedankt voor de uitgebreide tips. Ik heb een vraag. Ik ben een programmeur en Ik heb altijd geblowd tijdens werk. Elke keer als ik nadenk over stoppen, denk ik dat ik mijn werk niet meer goed kan doen. Geen focus en geen zin. Is dit iets wat ik mezelf aanpraat of ga ik daar echt last van krijgen? En wat is de oplossing?"