Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Marcel-zoekt-raad zei: Hallo Eerste bericht hier omdat ik graag iets wil weten over Methadon. Via Google kwam ik niet veel verder maar kwam ik gelukkig wel dit forum tegen. Mijn vraag is namelijk hoe de sterkte van Methadon overeen komt met Oxycodon. Als iemand ongeveer 15-20mg Oxycodon per dag gebruikt en over zou stappen op Methadon (om vervolgens af te bouwen); hoeveel mg Methadon zou dan een vergelijkbare sterkte zijn om mee te starten? Een kennis van mij had het erover dat 20mg Methadon ongeveer gelijk stond aan 10mg Oxycodon maar ik weet niet of hij gelijk heeft want volgens mij had ik ergens gelezen dat Methadon veel sterker was en dat het juist andersom is (10mg Methadon = 20mg Oxycodon?). Op internet werd ik helaas niet echt veel wijzer dus ik hoop dat iemand hier misschien weet hoe dat qua sterkte tegenover elkaar staat. Alvast hartelijk bedankt!! Klik om te vergroten... Het idee van afkicken met methadon is dat het je ziek zijn door oxycodon abstinentie opvangt, en het werkt lang, dus 1 keer per dag een paar tabletten is voldoende. Het werkt 24 uur per dag, oxycodon maar zo'n 4 tot 6 uur per dag. Je afkick van oxycodon zal niet langer duren dan een week. Dan moet je dus wel stoppen met de methadon, raak je hier namelijk aan verslaafd, dan ben je na een maand ziek zijn nog niet klaar... Wat een goede manier is om in vier tot 7 dagen dagen tijd een methadondosering van bijv. (oxycodondosis gedeeld door 3 ) af te bouwen naar 0 door middel van het verminderen van 5 mg methadon per dag."
"shoreline oxy zei: ja jongens daar ben ik weer. ff een vraagje. ik heb nu methadon gekregen, omdat suboxone niet meer betaalbaar is voor mij. als ik nog oxycodon in mn bloed heb, kan ik dan mijn methadon innemen of moet ik wachten tot de oxy helemaal weg is (zware ontwenning) en dan pas de methadon nemen? als je buprenorfine neemt als er nog oxy in je systeem zit ga je vol de ontwenning in, maar nou weet ik niet of dit ook zo is met methadon. alvast bedankt. (ik hoef niet te horen dat oxy slecht is bla bla, dat weet ik zelf ook. ik neem eens in de 2 weken nog oxy als uitlaatklep, daar tussen niks) Klik om te vergroten... Je kan gewoon je methadon nemen. Er volgt geen ontwenning als je nog opiaten in je bloed hebt in tegenstelling tot suboxzone(=buprenorfine)."