Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"OtherShore zei: Heb je contact gehad met Tactus? Misschien even aan de bel trekken zodat er vaart wordt gemaakt met de intake en behandeling. Klik om te vergroten... Ik ben gestopt bij Tactus en ben nu ingeschreven bij de yeswecan kliniek Daar ga ik waarschijnlijk binnenkort heen"
"Hoii! Ik gebruik de laatste tijd veel 3mmc, ik heb sinds dit weekend allemaal wondjes op mijn gezicht en het begin nu ook op mijn armen, benen en buik.. komt dit door de 3m?"
"Neo-Shulginist zei: Van 3-MMC (en andere stimulerende middelen) kun je last krijgen van pukkels. Hoe dat precies werkt is niet helemaal duidelijk. Maar het kan te maken hebben met een disbalans in de talgproductie. Die pukkels kunnen gemakkelijk uitmonden in wondjes. Zeker omdat 3-MMC ook tics kan veroorzaken, waardoor je bijvoorbeeld herhaaldelijk gaat krabben, pulken, wrijven, of andere dingen waardoor je de huid steeds blijft beschadigen. Mensen die vaak en veel stimulerende middelen gebruiken hebben er wel vaker last van. Je ziet het bijvoorbeeld ook op de voor en na plaatjes van methgebruikers. Klik om te vergroten... Ik heb momenteel ook hele erge uitslag op men gezicht, komt dit ook door 3mmc?"
"Snuffelaar zei: Wat voor soort uitslag? Zoals @Neo-Shulginist al zei komen bv puisten door je huid die vettig en zweterig wordt waardoor je poriën gaan verstoppen. Misschien zalf voor je gezicht (en neus) halen of even stoppen met gebruik. Klik om te vergroten... Het zijn allemaal rode vlekken"
"OtherShore zei: Veel succes @Junkie_05 ! Klik om te vergroten... Dankjewel!!"
"Indi(ca) zei: Hoi hoi, Ik zag dat je op woensdag gaat dus vroeg me af of je toevallig naar yes we can gaat? Daar kom je aan op woensdag altijd maar misschien is het natuurlijk toeval. Als je naar yes we can gaat stuur me gerust een bericht dan kan ik alle vragen die je hebt beantwoorden en is wellicht de spanning wat minder. Super goed van je dat je deze stap zet! De kliniek heeft voor mij zoveel positieve dingen gebracht. Het is heel normaal dat je het spannend vind dat is het ook maar het komt sowieso goed. Je gaat naar de kliniek dus je wil om clean te zijn is er en die moet je vast blijven houden. Je ziet in dat je een probleem hebt en neemt hulp aan dus de eerste en moeilijkste stap is gezet. Veel succes😊 Klik om te vergroten... Hey hoi! Ik ga inderdaad naar yes we can! En het is vandaag zover! Ik vind het echt zo super spannend en eng!"
"Bedankt iedereen!!🫶🏼"
"OtherShore zei: @r_p_05 wat ik me afvraag (ik heb je andere topics ook gevolgd) is: heb je een doorverwijzing gekregen van de huisarts of ben je zelf op zoek gegaan naar een kliniek? Op een gegeven moment had je het ook over Tactus, maar daar was je toen weer gestopt. Hoe zit dat eigenlijk? Klik om te vergroten... Hoii! Ik zou idd eerst naar Tactus gaan de jeugdkliniek, maar ik heb eerst ambulante begeleiding gehad daar en dat was echt 3x niks.. Toen ben ik daar dus gestopt, toen heeft mijn moeder mij voor de yes we Can kliniek aangemeld. toen heeft de huisarts mij op de spoed lijst gezet en nu word ik dus wel opgenomen maar wel pas in januari.."
"OtherShore zei: Okay, helder. Ik ben ook een groot voorstander van klinische opname als het gaat om de behandeling van verslaving — daar heb ik zelf ook veel aan gehad — maar ik vind het wel een beetje zorgelijk als je ambulante behandeling afslaat om vervolgens 4 maanden op een wachtlijst te komen. Waarschijnlijk wist je van tevoren niet dat de wachtlijst zo lang zou zijn, maar dit is voor jou geen goede uitkomst. Een ambulante behandeling is namelijk beter dan niks en Tactus kan je dan wel een beetje in de gaten houden en als het nodig is alsnog kiezen voor opname. Volgens mij hebben ze daar wel de faciliteiten voor. Je verslaafde brein zal waarschijnlijk elke behandeling een beetje ‘3x niks’ vinden. Stoppen met drugs is nou eenmaal naar, oncomfortabel, lastig en zwaar. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Klik om te vergroten... Ik snap zeker wat je bedoeld en ik wist inderdaad niet dat de wachttijden zo lang waren.. Alleen het ding met Tactus was dat die ambulante begeleiding totaal niet werkte.. er werd mij gevraagd of ik wilde stoppen met gebruiken of dat ik gecontroleerd wilde gebruiken en ik had er ook geen goed gevoel bij.. daarnaast was het in Zutphen en ik heb daar heel wat dealers zitten en ik had gewoon het gevoel dat ze niet naar mij luisterde en mij niet begrepen, daarom ben ik daar gestopt.."
"De pen is van je zus zei: Probeer geleidelijk af te bouwen tot de datum van opname. (Ligt ook wel een beetje aan de drug 3mmc bijv hoef je niet af te bouwen) Zo wordt de stap minder groot van vollop gebruiken naar helemaal niet. Maak een lijst van alle voor en nadelen van gebruiken. En verwijder alle dealers voordat je de kliniek in gaat. Verder probeer oude of nieuwe hobby's op te pakken. Heel veel sterkte en succes! 💕 Klik om te vergroten... Dankjewel!!🫶🏼"