Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Lang geleden was ik de eerste cliënt in wat nu Mondriaan verslavingszorg heet. De naam Welland waar het als onderdeel van Welterhof toen onder bekend stond is door mij bedacht. In juni 2015 was ik de laatste client in de Buntlaan, nazorg van wat ooit Arta was. Daar heb ik het licht uitgedaan. In de jaren daartussen heb ik vrijwel ieder programma geprobeerd, en ik kreeg altijd te horen dat ik "niet wou, niet gemotiveerd was" als ik weer terugviel. Dat was en is volstrekte onzin. Niemand wou harder dan ik, ik kon het niet omdat de onderliggende problematiek van mijn verslaving door niemand zelfs maar herkend werd. Nu, na een verslavings geschiedenis van ongeveer 45 jaar, ben ik clean, al drie jaar. In die 45 jaar heb ik veel last gehad van het woord Junk. Dat woord komt uit het Engels en betekend Afval. Niemand is ooit afval, nooit, ook niet als je dat in het Engels zegt. Helaas lees ik dat woord nu, in 2018, nog steeds regelmatig. In een land waar Piet niet zwart mag zijn en waar Wilders voor de rechter gedaagd wordt omdat hij "minder, minder" zegt, mag nog steeds een aanzienlijke groep staatsburgers als afval betiteld worden, als dat maar in het Engels gebeurt. Ik wil jullie dringend vragen dat nooit meer te doen."