Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"francoise90 zei: Zo nu en dan trakteer ik mezelf op een tijdje GHB. Ik weet dat ik dit spul te lekker vind en bestel meestal meestal een dosis op internet als ik wat crypto's over heb. Normaal altijd bij dezelfde verkoper: dikke GHB wat kristalliseert als het koud word gemaakt van BASF), echter heb ik deze keer bij iemand anders gehaald, had ik al een keer eerder besteld, slechtere kwaliteit echter wist ik dat het bij diegene de volgende dag binnen is (ongeduld). Ik merkte al direct dat de GHB anders was (sterke geur, niet echt het GHB gevoel, en ging ook veel vaker OUT, hoewel dit bij de GHB die ik normaal gebruik niet zo is, die komt rustig op en geeft een constant fijn gevoel..) Als ik gebruik haal ik meestal precies de hoeveelheid voor 2 weken, zodat als het op is ook echt op is. Dit weer houd mij er van om echt verslaafd te raken. Echter ben ik deze keer iets te enthousiast geweest, omdat ik al maanden niet gebruikt had. Ik had een halve liter gehaald. Door de GHB word ik al om 6uur wakker en begin dan direct met een dosis van 6ML, en pak zo om de 3 uur bij met een half coca cola dopje, dit tot de een uurtje of 3 a 4uur snachts tot ik in slaap val en weer om 6 a 7 uur op sta. Normaal gebruik ik altijd een spuitje, maar die had ik deze keer niet. Omdat ik met een coca cola dop dosseer ben ik ook meerdere keren per dag out gegaan. Mijn vraag is nu. Ik gebruik nou al iets meer dan 2 weken van sochtends tot aan het slapen gaan constant een dosis. Als ik out ben gegaan of sochtends wakker word heb ik al een zenuwachtig gevoel en trillende handen. Ik ben me er bewust van dat mijn ritje GHB anders is dan alle voorgaande keren. Natuurlijk ga ik vaker "te ver" en gebruik ik langer dan bedoeld was en heb ik enkele dagen trillende handen en hartkloppingen maar dat is meestal gewoon uitzitten. Mijn GHB is helemaal op, heb nog misschien voor 1 a 2 dopjes in het flesje zitten. Hoe gevaarlijk is het nu om helemaal cold turkey te stoppen? Of is het gewoon weer uitzitten? Is er iets waarmee ik rekening moet houden? Toch even de huisarts bellen om te vragen voor bijvoorbeeld Oxazepam? Ben toch wel een beetje angstig, aangezien ik deze keer ook niemand heb verteld over mijn gebruik.. Normaal vertel ik iemand over mijn gebruik en beloof dan bijvoorbeeld dat het bijna op is en ik daarna echt weer een tijdje stop. Alvast bedankt voor jullie reacties. Klik om te vergroten... Vragen naar jou gericht: ⢠Moet je âs nachts waken omdat je wakker wordt en een dosis moet nemen? ⢠Hoe voel je je op het moment net dat je een nieuwe dosis moet/gaat nemen? En wat voor klachten brengt dat voor je met zich? Graag zo compleet mogelijk beschrijven. ⢠Hoeveel tijd zit er tussen jou doses? ⢠Functioneer je er goed op? Daarbij: gebruik je ook op werk (als je werk hebt) ⢠Hoe voel je je op het moment dat de dosis is uitgewerkt? ⢠Moet je een dosis voor het slapen nemen of neem je standaard een dosis om in te kunnen slapen? ⢠Zijn er mensen om je heen die dit van je weten? Als je deze vragen zo compleet mogelijk kan beantwoorden komen we redelijk ver. Ik ben in oktober 2018 opgenomen geweest om af te kicken. God wat is dat ongelofelijk zwaar dus hopelijk zet je optijd stappen. De eerste stap heb je wl gezet doordat je het zelf inziet. Heel goed! Dat wil zeggen dat er mogelijkheid is te veranderen. Ps. Je geeft aan meerdere keren out te gaan, heb je toen niet bedacht om je dosis iets te verlagen? Waarschijnlijk is deze dosering voor jou gewoon net te hoog icm met die ghb die je had. Snap alleen niet dat je dezelfde hoeveelheid blijft pakken ondanks dat je meerdere keren out gaat?? Wellicht had je dat zelf ook kunnen bedenken toch?! En oxazepam ga je zeker niet krijgen met dit probleem en lijkt me zeer onverstandelijk. Ik neem aan dat je niet van de ene âverslavingâ in de volgende wilt komen? Oxazepam valt onder de benzodiazepines (waar ik ook voor moest afkicken) en deze zijn ook uitermate verslavend. Ook hiervan ontwennen is verschrikkelijk. Bovendien; oxazepam werkt matig sederend en GHB ook, waardoor je in het ergste geval bij gelijktijdig gebruik in coma kan verkeren. En sneller kan stikken tijdens het slapen. Ik kreeg seroquel laag gedoseerd tegen onrust en angst. Top spulleke!!! Voor mij weinig bijwerkingen gehad en totaal niet afhankelijk van. Ik neem het nu zelden nog bij angst. Nog een tip; ⢠zorg aub dat je altijd een spuitje hebt en ga niet gokken met een dopje. Domste wat hè kunt doen met ghb! Op het moment dwt je vaker per dag pakt is dat linke soep en kan het wl gauw net dat drupje te veel zijn. Zorg dat wwnneer je het doet; je het altijd nauwkeurig doseert. Bij de apotheek kan je die spuitjes halen (kost geen drol dus sla gewoon wat in) ⢠hou aub altijd de tijd bij. Ik deed dat dmv screenshot te maken van mn startscherm telefoon (waar de tijd stond). Mocht je het niet meer helemaal weten, kan je het zo terugvinden en heb je geen risico dat je te snel achter elkaar pakt. Want ook dan kan het plots snel over zijn en ga je nokkie. Wil je liever niet oo die manier hopp ik) ⢠als laatste vanuit een goed hart: pas alsjeblieft op met dat spul. Het sluipt er ongelofelijk snel in vanwege de lichaamseigen stof en het afkicken is vreselijk en 24/7 onder toezicht. Nooit op eigen initiatief plots stoppen. Dat kost je je leven misschien zelfs. Levensgevaarlijk! Mocht je geen zin hebben om de vragen te beantwoorden schakel dan altijd (eventueel vrijblijvend) professionele hulp in! Hopelijk kan ik je wat informatie geven waar je naar zoekt!"
"Coffeecup zei: Volgens mij lees ik twee weken. Zes ml is inderdaad veel. Linke soep, en ik lees het nu overal steeds vaker. Je ghb is op nu begrijp ik?? Hoe gaat het nu met je, en heb je al een arts gesproken voor advies of hulp? Sterkte. Zelf heb ik het helaas ook meegemaakt in het verleden Klik om te vergroten... Zes milliliter is niet veel wanneer je verslaafd bent."
"francoise90 zei: Ik heb gisteren rond 19:00 het laatste beetje genomen. Was echt een heel klein beetje nog, schat max 2 ML. Ben de nacht goed door gekomen, lekker geslapen zelfs en werd deze keer niet super vroeg wakker. Ik denk dat ik het wel ga uithouden. Heb af en toe een klein beetje last van hartkloppingen en een licht zenuwachtig gevoel, maar dat zit ik wel uit. Inderdaad vanuit de losse pols doseren is absoluut onverantwoord geweest en is ook het resultaat dat ik meerdere keren out ben gegaan, in combinatie met andere G dan normaal, ben ik blij dat het allemaal goed is afgelopen. Ik heb er voor gekozen om (nog) geen arts in te lichten. Als dit allemaal goed afloopt ben ik zowiezo weer een flinke tijd klaar met G. Klik om te vergroten... Zie dit bericht pas nadat ik mijn eerste reactie heb geplaatst. Goed dat je het zelf optijd heb kunnen oplossen, echt top. Het is wel verstandig om alsnog een psycholoog achter de hand te hebben, ter preventie dat het nog eens gebeurd en te praten over deze ervaring. Geen aanval maar je komt niet zomaar in een situatie als deze terecht, daar zal een reden voor zijn en dus is het belangrijk dat je erover praat. Daar kan jij zelf uiteindelijk ook iets (positiefs) aan hebben! Why not try??? Nogmaals goed van je en hou dat vast. Succes."
"Wat een bullshit!! Alleen de bron al. Ik ben op dit moment in staat mezelf te kunnen ontwikkelen naar een beter mens en dat is omdat ik baat heb bij mijn SSRI citalopram. Voor de mensen die het nodig hebben, werkt het. Een echtgenote met een bijl doorhakken heeft niets met het gebruik van SSRI te maken maar door meerdere invloeden, het is onmogelijk. Deze man verkeerde of in een psychose, wat aangeeft dat een antipsychoticum misschien een beter idee had geweest voor deze meneer. Of een andere (betere) behandeling. Ik zit op 40 mg en dat zal chronisch zijn en ik ben 25 jaar. Mijn leven is weer leefbaar en ik heb dat voor een groot deel te danken aan de citalopram wat net een beetje verlichting geeft. En voor dat ik ermee ben gestart was alles zeer donker in het leven. Dus ik eindig met het volgende ⢠SSRIâS zijn niet gevaarlijk voor zij die leiden aan depressiviteit (geven notabene serotoine af!) Mensen die geen of verkeerde behandeling krijgen zijn gevaarlijk! ⢠Seroxat (paroxetine) is laatste keus middel en wordt NIET voorgeschreven bij klachten gepaard met suicidaliteit of bij het vermoeden daarvan (beoordeling is verplichte bij voorschrijven) en bij jongeren ⢠Ik heb ook 2x moeten switchen van SSRI omdat die het toch niet voor me waren, zo werkt dat; de een reageert het best op het ene middel en de ander op het andere. Alsof zorgverleners en patiĂŤnt bij voorbaat kunnen weten welke goed is voor patiĂŤnt... Erg nutteloze en kortzichtige topic dit. Echt een krantartikel; en dan nog eens de Volkskrant ook."
"Jmths zei: Ik weet niet precies hoe de Citalopram normaal gesproken ongeveer uit pakt in combinatie met Amfetamine of Benzodiazepine. Maar aangezien de Benzodiazepine acuut risico aardig lijkt weg te nemen bijvoorbeeld cardiovasculair (spierspanning, bloeddruk, hartslag, etc) denk ik dat de kans dat het korte termijn plots negatief uit pakt relatief klein is. Wel staat het combineren van uppers en downers er om bekend dat deze elkaars gebruik fors te kunnen doen toenemen. Je gebruikt onder invloed van Amfetamine immers meer Benzodiazepine dan je normaal zou doen en vaak voor het slapen nemen mensen dan ook weer wat extra. Lang verhaal kort, er zit wel verhoogd risico aan dat het je lange termijn zal doen destabiliseren. Als je SSRI, Benzodiazepine, Anti Psychotica en Amfetamine neemt zullen mensen wat huiverig worden om je te vertellen dat het wel kan vrees ik zoals je waarschijnlijk al ondervonden hebt. Amfetamine misbruik staat natuurlijk bekend om psychose risico en kan een dip geven zodra het uitwerkt. Wanneer je stop met antipsychotica willen gedachten nog wel eens toe nemen en meer gaan malen. En zodra de Benzodiazepine uit werkt wil dit ook malende gedachten nog wel eens doen toenemen natuurlijk. Ik denk dat dat de voornaamste risico's zijn waar ik zo even op kan komen, al kan ik dat natuurlijk niet garanderen. Doe rustig aan in ieder geval en vergeet niet te genieten chickie. Klik om te vergroten... Thnx"
"Ik raad je aan om met hallucinerende middelen nooit alleen te experimenteren, zeker niet als je niet weet hoe je erop reageert. Er bestaat een kans dat je in een flinke bad trip kan komen, en deze space werkt 6 tot 8 uur stevig door. Mijn ervaring met paddoâs: Ik heb zelf een bad trip gehad (vanwege gebruiken in een onbekende omgeving met geen echte vrienden en persoonlijke onzekerheid). Nadat ik eerst in alle hoeken probeerde te vluchten en het te gevaarlijk was om me te laten gaan. Heb ik vgm ong 6 tot 8 uur lang op de grond gezeten met mijn hoofd in mijn handen en was erg angstig. Wanneer ik omhoog keek zag ik dan oa enge schaduwen die op me afkwamen en ik was doodsbang voor de mensen met wie ik was. Echt psychotisch dus, was niet tof kan ik je vertellen. Nogmaals dit ging om paddoâs. Truffels heb ik daarna niet meer gewild omdat vrijwel alle hallucinerende middelen en downers bij mij averechts werken en hebben gewerkt. Er zijn dus veel factoren die meespelen in het âaankunnenâ van hallucinatie: Ben je onzeker, heb je veel stress, ben je in een omgeving waar je je veilig voelt, ben je met mensen waar je je veilig bij voelt, ben je angstig; heb je paniekaanvallen, heb je psychise klachten dan bestaat de kans dat jouw trip negatiet beĂŻnvloed, versterkt of aangewakkerd word; Ben je stabiel en sta je met beide benen op de grond, dan zal het vast top zijn. Ik kan daar alleen niet over meepraten hehe Nogmaals raad ik het je wel aan om ervoor te zorgen dat er minstens nog een ander persoon bij is. Ik zou als ik jou was nog ff wat meer informatie inwinnen voordat je begint aan een (langdurige) hallucinerende trip. Alvast veel plezier en een fijne trip toegewenst Ps. Ik ben bekend met voornamelijk speed gebruik in combinatie met ghb. Daarnaast coke (standaard als ik een avondje ga drinken) ketamine, XTC/MDMA en (2CB; wat dan merkwaardig genoeg wel weer goed gaat als ik met zn 2en met 1 iemand ben die ik vertrouw. Buikpijn van het lachen uren lang)"
"Socialrealist zei: Dank voor je reactie! Ik ga er mee wachten ja. Het feit dat ik twijfel zegt al genoeg... Klik om te vergroten... Precies! Bij twijfel is al snel iets gedoemd te mislukken als je er zo instapt.... Goeie keuze van je."
"Beste allemaal, Ik ben een ervaren speed gebruiker geweest en heb mij afgelopen december 2018 laten opnemen. Ik slikt toen al de SSRI Citalopram 1dd40mg. Helaas wegens tegenslag, zwakheid en onzekerheid begint het gebruik er langzaam weer in te sluipen en wordt het weer lastig om er mee stoppen (extra vanwege de omstandigheden momenteel in mijn privĂŠ leven). Nu heb ik wel geleerd dat slaap essentieel is en dat dat aanzienlijk verschillend is als doorhalen (wat ik voor opname langere niet anders deed, totdat ik helemaal op was, en ook niet meer mocht werken. Gevolg: je komt alleen thuis te zitten en het gebruik neemt alleen maar toe). Ik gebruik nu: ⢠citalopram 40mg 1dd ⢠oxazepam 30 mg voor het slapen en ⢠temazepam 20 mg (soms 2 tegelijk) voor het slapen. ⢠Overdag had ik seroquel 20 mg naar behoefte voor angst en onrust. Dat valt onder antipsychotica. Nu ik niet meer nuchter ben neem ik deze niet meer. Ik heb lang gezocht naar informatie wat voldeed aan mijn vragen. Nu is mijn vraag; in hoeverre kan dit kwaad en heeft de wisselwerking invloed op elkaar op een zeer gevaarlijke manier, zoals bijv op lange termijn? Ik heb het idee dat de werking van de citalopram afneemt en dat ik mij somberder voel als voorheen maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dat komt door mijn speedgebruik. Iemand enig idee of ervaring met dezelfde medicatie die me er samengevat iets over kan vertellen of een eigen ervaring wilt delen? op dit moment; tot heden *klop ik af* gaat het samen allemaal goed. In hoeverre het goed gaat gezien het gebruik er weer insluit. Moet ik op mijn hoede zijn dat plots 1 van de stemmetjes in mn hoofd mij volledig overneemt? Of te wel: Kan ik hier plots blijvende schade aan overhouden? Zo ja Is dat risico groter dan het risico van niet? Gekkie ben ik toch al een beetje Graag geen verwijten oid want ik ben mij bewust van alles wat ik doe en de keuzes die ik maak en ik neem daar verantwoordelijkheid voor. En ik weet idd dat ik het niet zou moeten doen, maar dat is (als verslaafde) iets wat ik net even te veel van veel kortzichtige mensen heb gehoord. No fire shots please! Ik ben al zeer somber en teer op het moment â-> verminderde werking citalopram door gebruik? Zou fijn zijn als ik wat ervaringen van anderen zou kunnen lezen!â"
"acht.zes zei: Als je psychische klachten hebt moet je geen drugs gebruiken vriend. Als ik je zo lees dan zouden je psychische klachten zelfs veroorzaakt/getriggerd kunnen zijn door je speedgebruik. Maar goed je vraag, ik zal het eerst over de werking zelf hebben. Benzo's/antipsychotica en speed werken elkaar inderdaad tegen, de een is een upper, de ander een downer. Dus als je die tegelijk gebruikt zal je een stuk minder van je speed voelen en zal de werking van je pammetjes/seroquel een stuk minder worden. Maar is de combinatie benzo's/speed dan veilig? Op zich wel, maar het risico bestaat er wel in dat je veel meer speed gaat gebruiken dan je zonder benzo's/antipsychotica zou doen terwijl je medicijnen niet meer zo goed hun werking doen. En daarom raad ik het je af deze te combineren. Je SSRI staat daar overigens los van, dat is meer een serotoninedingetje en heeft geen wisselwerking met speed en of benzo's. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie. Ten eerste, zeg maar vriendin âAls je psychische klachten hebt moet je geen drugs gebruiken vriend.â VRIENDIN! Dat vind ik persoonlijk kort door de bocht. Ten eerste weet jij niet waar de psychische klachten uit voortkomen. Ten tweede als het zo simpel was geweest dan had ik er uiteraard nooit aan begonnen; ik gebruik het om de verkeerde redenen en zo blijf je daar makkelijk in hangen. Zeker als je verslavingsgevoelig bent. Maar alleen zij die dat in zich hebben zullen dat begrijpen. Bedankt voor je stukje informatie over de vraag"