Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi iedereen, Ik zit nu op dag 8 van mijn onthouding, gelukkig rookte of dronk ik ook al niet meer. Alleen dat jointje op het einde van de dag was altijd een pain (heel bipolair, want je wilt het tegelijkertijd wel en niet), altijd even naar de shop heen en weer. Nu contact gelegd met verslavingszorg, houd voortgang bij in een app, begonnen met cardio op sportschool (0 uithoudingsvermogen ) en merk nog weinig verschil in de dagelijkse 'drawbacks' (lange momenten van concentratie verlies en vermoeidheid overdag) . Ik probeer genoeg water te drinken maar heb veel 'last' van levendige dromen. Ook last van paranoia & anxiety (alleen op werk, dus bij mensen die me zowel niet goed als helemaal niet kennen). Vriendin steunt me gelukkig. Kunnen mensen hier die een vergelijkbaar proces hebben meegemaakt ( -+ 15 jaar elke dag geblowd) mij vertellen hoe lang het duurt voordat dit enigszins hersteld? Ik lees in andere berichten dat dit een zelfs een jaar kan zijn ?? Tips om de ontwenning te versnellen? Veel sauna bezoeken ofzo? :P Bedankt alvast!!"
"Bedankt voor jullie reacties. Chr0nic zei: Ten eerste! Heel knap van je dat je deze stap gezet hebt. Een jaar herstel van blowen? Dat is onzin, een maand hooguit maatje. Dus hou vol!! Je zult voordat je het überhaupt bewust door hebt, alweer de oude zijn. Je bent al aan het sporten lees ik en je krijgt ook al hulp, dus je bent al op het juiste pad. Probeer uit te vogelen wat je triggers zijn en je onderliggende klachten waardoor je het blowen zolang nodig had. Dit zijn zaken die ze volgens mij allemaal behandelen bij de verslavingszorg. Eenmaal progressie gemaakt in die zaken, zul je denk ik wel makkelijker de cravings kunnen weerstaan als die er überhaupt nog zijn dan. Ik zit nu op 11 dagen clean van cannabis. Ook ongeveer 15 a 16 jaar lang dagelijks gerookt. Hasj was mijn DOC. Het hielp mij vooral met slapen aangezien ik ADHD heb en mijn gedachtes een ongecontroleerde chaos zijn gross van de tijd. maar de laatste jaren gaf het mij niks meer, alleen maar luiheid, demotivatie en paranoia. Toch bleef ik doorgaan. Voordat ik stopte had ik het gevoel alsof ik 1 van mijn armen of benen ging inleveren, zo'n groot onderdeel was het van mijn leven voor zolang. Het was altijd mijn beste maatje die er altijd voor me was maar zoals veel vriendschappen, groei je soms uit elkaar en bezorgd je maatje jou meer pijn, verdriet en negativiteit dan goed voor je is. Ik ben deze week begonnen met ambulante verslavingszorg ook. Ik stopte 11 dagen geleden cold turkey met speed en cannabis tegelijk. Ik ben 4 a 5 dagen lang door een hel gegaan. Dit was volgens mij voornamelijk te wijten aan de speed withdrawal maar zo'n beetje rond de 6e dag begon ik weer heldere gedachtes te krijgen en kon ik langer dan een uur zonder te janken om elk klein dingetje mijn dag vervullen en zelfs weer werken. De afgelopen dagen heb ik wel slecht en kort geslapen en dit komt wel door de cannabis afkick, dat weet ik zeker. want ik blowde altijd avonds laat voor het slapen en nu is dit weggevallen. Ondanks dit alsnog geen enkele craving ernaar gehad. Vandaag en gisteren heb ik er zelfs amper meer aan gedacht terwijl ik gewoon de halve nacht wakker lag. En als ik eraan denk, kan ik alleen maar denken aan de paranoia die ik ervan kreeg. Wel ben ik veel meer sigaretten aan het roken dagelijks, als een soort van vervanging denk ik. Ik ben blij met mijn keuze en zie mijzelf niet op korte termijn terugvallen. Ik heb overigens een aantal jaren terug ook een poging gedaan tot stoppen, dit heb ik maximaal 7 tot 8 maanden volgehouden (weet even niet meer precies hoelang). Daarna helaas teruggevallen omdat ik in de tussentijd een amfetamine verslaving had ontwikkeld en het mij wel een goed idee leek om weer te gaan blowen voor het slapen gaan. Ik zat na een aantal dagen weer direct op dagelijks. Blowen icm met mijn amfetamine verslaving heeft mij nog meer ellende bezorgd, soms had ik het gevoel dat ik met 1 been in een psychose stond. Helaas wel vanavond een terugval gehad met amfetamine maar dat is offtopic. Klik om te vergroten... Je situatie ziet er inderdaad vergelijkbaar uit, knap dat je zowel een hardd als softd tegelijk doet! Ik heb gelukkig geen 'hel' zoals jij beleefd maar dus wel bijna dagelijks die drawbacks met als bonus mini depressies erbij. Op zulke momenten twijfel ik over alles nu in mijn leven, zelfs mijn relatie, als de afgelopen 10 jaar en het vluchtgedrag wat erdoor werd gefaciliteerd. (bij mij is het gebruik vooral een coping-mechanisme geweest) Ik deed vroeger ook hardd, maar nooit echt verslaafd aan geweest gelukkig. Ik heb de afgelopen 10 jaar tabak en cannabis gebruik gelukkig al tot een minimum af weten te bouwen (van 25 eur elke 4 dagen ook overdags wegdraaien tot 1 tot 2 voorgedraaide voor het slapen) Als tip voor jou: stop met 1 ding tegelijk! Ik rook al sinds 2018 niet meer, toen ging ik over op voorgedraaide hashjes."
"Zunimitsu zei: CBD olie misschien? Het heeft mij aardig geholpen met (lichte) benzo ontwennings verschijnselen. Klik om te vergroten... Het probleem is dat ik de verschijnselen ook had toen ik nog wel blowde. Ik weet dus niet precies wat de oorzaak is en of CBD olie kan helpen. Zal het volgende week met verslavingszorg bespreken!"