Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Peppi en Coki zei: IrishCoffee zei: Ben het eens met EI. Dit is niet echt een trip report. Meer een "kijk hoeveel ik neem" post. Klik om te vergroten... Is niet echt een trip report nee, maar ik denk dat TS iets te vaag in zijn hoofd was om de goede sectie ervoor te kiezen. Klik om te vergroten... Als ik de hoeveelheden even doorlees denk ik dat ook"
"Ik wil het niet perse liever met een lege maag doen. Ik vroeg me alleen af wat aangeraden en gebruikelijk is."
"Je kan met mdma beter niet bijnemen. Dus gewoon je gewicht keer 1,0-1,5 en dat meteen innemen. Je pillen zijn niet abnormaal sterk dus dat is prima. Met 2 glazen per uur zou het prima moeten gaan. Maar luisteren naar je lichaam en pauze nemen is het belangrijkste. Voor 4fa geldt ook de 3 maanden regel. Xtc en 4fa gebruiken beide veel serotonine. Dus ook tussen die twee eigenlijk pauze houden. Het effect is vergelijkbaar, maar 4fa zal iets energieker zijn en mdma wat empathischer. Ook wordt van mdma vaker gezegd dat je meer "waus" wordt. Maar met je eerdere ervaring met dit soort dingen zal het prima gaan verwacht ik. Veel plezier"
"Ik draag al jaren lenzen en heb geen extra problemen onder invloed van mdma. Als je snel droge ogen hebt misschien wat oog druppels meenemen en overdag de bril en voor het feest pas de lenzen."
"Het bericht in r/Drugnerds laat een enkel onderzoek zien van de werking van MDMA gecombineerd met andere serotonine agonisten. Zoals lsd, psylocibine enz. Het onderzoek zou aantonen dat MDMA, wat volgens hen opzich al voor apoptose (zelfdoding van de cel) kan zorgen. In combinatie met andere agonisten nog meer neurotoxisch zal worden. Er wordt in het artikel beweerd dat alleen MDMA al voor een vermindering van 5-HTT's receptoren kan zorgen. Het gaat hier zowel over het D als L enantiomeer. Er staat ook dat een agonist zoals lsd geen invloed heeft op de hoeveelheid 5-HHT's receptoren. Echter zouden dit soort middelen in combinatie een drastisch grote invloed hebben op de receptoren. Dit is wat ik er uit opmaak. Het is ook goed te vermelden dat dit om 1 onderzoek gaat wat is uitgevoerd op ratten. Aangezien het volledige artikel niet beschikbaar is voor mijzelf (betaalde versie). Weet ik niet om welke hoeveelheden het gaat. Er is namelijk inderdaad eerder onderzoek gedaan naar de apoptose van HTT receptoren door MDMA bij apen. Alleen gebruikte ze daar belachelijke hoeveelheden, denk aan 600mg per dag voor twee weken lang of iets dergelijks. Maar misschien toch iets om goed over na te denken en mee te nemen. Echte conclusies kunnen we nog niet trekken, daar is waarschijnlijk meer onderzoek voor nodig. Dit onderzoek suggereert wel dat de combinatie schadelijker is."
"Goedemiddag allemaal, Ik heb gisteren voor de tweede keer MDMA gebruikt. Ik voelde me helemaal super tot na ongeveer 4 uur. Het was niet dat ik mezelf niet meer goed voelde. Ik kreeg een steek aan de rechter kant van mijn borst als ik inademde. Hoe dieper de ademhaling hoe erger de steek. Het was niet een hele heftige pijn maar wel ongemakkelijk. Ik heb twee vrienden die geneeskunde studeren dus die hebben even hartslag gemeten en dat was niet abnormaal hoog. Wat zou dit kunnen zijn en is dit een mogelijke bijwerking van MDMA. Zelf dacht ik aan een te gespannen middenrif spier aangezien simulanten nog wel eens spierspanningen willen geven. Had die avond ook vaak en lang de hik. Wat ook weer vervelend was. Of het kan misschien mijn maag zijn die leeg is en aangeeft dat hij leeg is. Het gevoel van honger had ik natuurlijk niet want dat wordt compleet onderdrukt. Ik denk alleen dat het eerste misschien logischer is omdat MDMA het parasympatische systeem zo goed als plat legt als ik het goed heb begrepen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of kan mij vertellen wat het zou kunnen zijn. De pijn is nu (de volgende dag) helemaal weg. Het was niet meer aanwezig vanaf het moment dat ik wakker werd."
"Ja ik zal volgende keer als ik er last van heb wel even langs de ehbo. Ik verwacht inderdaad gewoon een gespannen of verrekte spier. Waarschijnlijk mede mogelijk gemaakt door de xtc. Ik kijk wel hoe het volgende keer gaat. Maar dat zal nog wel een half jaartje duren."
"De benzo kan je prima de vorige dag gebruiken voor een goede nachtrust. Zal geen effect hebben op de xtc. Vitamine pillen na de xtc pil nemen is inderdaad verstandig want je verminderd zo een hoog oxidative stress."
"Om nog terug te komen op je vraag over de schade van eenmalig gebruik. Dat is niet echt vast te stellen. Er is te weinig onderzoek en het verschilt per persoon. Over het algemeen kan je wel zeggen dat de schade bij verantwoordelijk gebruik zeer minimaal is en niet te merken in het dagelijks leven."
"Ben het eens met EI. Dit is niet echt een trip report. Meer een "kijk hoeveel ik neem" post."