Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi! Sinds een aantal maanden drink ik bijna geen alcohol meer. Wiet of wietolie lijken mij op sommige momenten een leuk alternatief, bijvoorbeeld in het weekend op een zaterdag avond met manlief voor de buis. Maar ik heb in het verleden weinig goede ervaringen met wiet, word snel stoned. Ik heb een paar jaar geleden misschien drie hijsjes gehad van een joint en dat gevoel vond ik wel aangenaam. Ben gestopt met roken. Daarom dacht ik, is wiet olie misschien iets voor mij? Of is dit juist moeilijker doseren? Ik zoek eigenlijk dus een milde/lichte stonedheid krijg ik dit effect door een paar hijsjes van een joint of moet ik aan olie of iets anders denken? Alvast bedankt!"
"Heel erg bedankt voor jullie reacties!"
"Hi allemaal! Vanaf m’n 20e ben ik iets problematischer gaan drinken. Als ik eenmaal een slokje wijn heb gehad, kan ik moeilijk stoppen. Gevolg: altijd wel flink aangeschoten / dronken. Ook heb ik tijden gehad waar ik, als ik niet kon slapen, snachts door het huis spookte om wijn te drinken of wat er dan ook in huis lag. Twee jaar terug begonnen met methylfenidaat door diagnose ADHD dus door de huisarts voorgeschreven. Eerste jaar ging goed, daarna kwamen ook daar problemen door. Ik had de langwerkende versie, en slikte er soms twee in plaats van 1 (18 of 26mg per stuk). Daardoor had ik een behoorlijke drang om te roken en dit deed ik dan ook veel meer dan normaal. Als het uit begon te werken greep ik vaak weer naar alcohol om het onrustige gevoel weg te drinken. Drugs is ook een probleem. Ben nergens aan verslaafd geweest maar als ik eenmaal begin, kan ik moeilijk stoppen. Xtc, 3mmc, 4-fm, cocaïne en vroeger 4-Fmp zijn wel misbruikt. Heb tijden gehad dat ik ieder weekend gebruikte. Dat is al jaren niet meer zo, omdat ik toch ergens nog verstandig genoeg was om het te laten. Maar 3mmc heb ik vorig jaar ook vaker gebruikt dan ik zou willen (als het in huis lag). Heb een leuke baan, fijn leven verder dus ik heb afgelopen zomervakantie het roer omgegooid. Geen methylfenidaat meer, geen alcohol meer en stoppen met roken. Drugs alleen op festivals als ik daar behoefte aan heb (heb niks op de planning staan). Vorige week wel 4 glazen wijn gedronken in gezelschap, 3mmc afgeslagen. Was ergens trots dat ik dat had afgeslagen maar teleurstellend dat ik toch alcohol had gedronken. Vanaf zondag heb ik niet meer gerookt en heb drie weken geen methylfenidaat geslikt. Alcohol heb ik in de afgelopen maand drie keer gedronken. Wel altijd meer dan ik met mezelf had afgesproken. Hebben jullie tips? Ervaringen? Soms voel ik mij best eenzaam. Heb een leuke vriendengroep en wat vrienden weten het maar ik voel me hier niet erg in gesteund (werd me vorige week nog 3mmc aangeboden, heb hier een heel gesprek over gehad naderhand en m’n grens duidelijk aangegeven). Ben dus wel op de goede weg, maar het zelfvertrouwen om nuchter door het leven te gaan lijkt nog te weinig. Hebben jullie voor en nadelen? Tips/ervaringen? Ben al veel aan het lezen over hoe een nuchter leven is en merk dat ik het zo fijn vind! Waarom is het dan soms zo ontzettend moeilijk? Veel liefs!"
"bedankt voor je bericht! Nee, inderdaad. Dat komt echt door mijn misbruik van medicatie. Heb het een jaar lang met veel plezier genomen, het hielp me inderdaad. Het is wel iets om over na te denken. Maar het roken is dan wel weer een probleem.."
"OtherShore zei: Mooi verhaal. Ik hoop dat je veel reacties krijgt, maar twee kleine tips van mij alvast: Begrijpelijk, maar focus niet teveel op dat gevoel van teleurstelling. Sterke gevoelens van schuld en schaamte over gebruik leiden vaak weer tot meer gebruik. Dus hou de focus op je doel van een drugs-vrij leven en blijf aan de weg timmeren. En met betrekking tot ADHD medicatie: Je had blijkbaar wat problemen met misbruik (meer nemen dan de voorgeschreven dosis) en met de rebound (een onrustig gevoel als de medicatie uitwerkte). Weer heel begrijpelijk hoor, maar goed afgestelde ADHD medicatie kan ook helpen om van de drugs af te blijven, omdat je je bijvoorbeeld beter kan concentreren en minder op zoek bent naar prikkels. Het is een persoonlijke keuze natuurlijk en als het voor jou meer kwaad doet dan goed dan begrijp ik dat je van de medicatie af wilt blijven, maar ik zou medicatie niet op dezelfde hoop gooien als drugs. Klik om te vergroten... Heb jij positieve ervaringen met methylfenidaat?"
"Bedankt! Hier heb ik wat aan!"
"Hoi! Aankomende zaterdag gaan we met de vriendengroep naar een feest. Het is inmiddels 2 jaar geleden dat ik drugs heb gebruikt. Maar nu mag het wel weer Het plan is om 3-mmc oraal te nemen in capsules/vloeitjes (bommetjes). Ik kon op het forum eigenlijk niet concreet vinden wat een goede start dosis is, en wanneer en hoeveel bij te nemen. Ik ben een vrouw, 54 kilo, wel ervaren. Maar zoals ik al zei; een tijdje geleden. Groetjes!"