Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"md020 zei: Geen klachten weet ik nog zo niet. Zit laatste tijd wel zwaar in de put. Maar denk dat dat vooral komt door mezelf dingen aanpraten die ik zou kunnen hebben gekregen, terwijl dit niet eens zo is waarschijnlijk. Gewoon overspannen dus. Klik om te vergroten... Dat herken ik. Wanneer je jezelf dingen aanpraat, wordt het alleen maar erger. Ik doe dat zelf ook nog steeds maar begin steeds vaker in te zien dat ik er daar mee moet stoppen want ik word er niet beter op. Ik doe het dan ook al veel minder dan dat ik eerst deed. Maar dat heeft bij mij ook te maken met lichte dwanghandelingen denk ik. Even over je "sombere" gevoelens gesproken, dit kan eventueel wel komen door de XTC: wellicht is je serotoninevoorraad op dit moment nog steeds vrij laag en dat kan dan de reden zijn dat je je wat somber en/of depressief voelt. Geen zorgen. Maak je niet al te veel druk en focus je op de positieve dingen. Je kunt wel helpen je serotonineproductie op gang te laten komen. Je kunt hier bepaalde voedingssuplementen voor slikken zoals 5-HTP of L-tryptofaan. Sporten helpt ook. Andere supplementen zoals vitamine B3, B6 en B12 kunnen ook de serotonineproductie verhogen. Evenals Omega 3. Mocht je meer willen weten, vraag het dan gerust!"
"Laat ze inderdaad even testen voordat je het pilletje (als je het zeker weet) neemt. Je bent dan in ieder geval verzekerd dat je, als er een positieve uitslag uitkomt, een normaal en 'goed' pilletje slikt. En wat andere zeggen, bekijk de voordelen en nadelen. Maak voor jezelf de beslissing en laat je niet beïnvloeden door andere mensen. Het is jouw keuze."
"Ik heb een tijdje gewerkt bij De Tuinen (Holland & Barrett). Ik ben daar sinds korte tijd weg omdat ik te weinig uren kreeg aangeboden dus te weinig inkomsten had. Maar in die tijd dat ik daar heb gewerkt heb ik verschillende interne opleidingen moeten volgen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen wat de supplementen en overige producten precies inhielden en deden met het menselijk lichaam. Zo heb ik ook veel geleerd over supplementen als magnesium, L-tryptofaan, 5HTP maar ook supplementen als maca en co-enzymen zoals Q10. Je hebt een potje L-tryptofaan gekocht en waarschijnlijk hoef ik je niet uit te leggen waar je dit voor hoeft te gebruiken. Wacht inderdaad minstens 24 uur voordat je aan een kuur L-tryptofaan begint. Daarbij wil ik je ook zeggen dat supplementen pas na een bepaalde tijd aanslaan; bij sommige slaan ze zelfs helemaal niet aan. Het ligt eraan hoe gevoelig je bent. Om een optimaal resultaat te bereiken, zul je de L-tryptofaan consequent moeten blijven slikken. Dus niet een dag overslaan en ook niet stoppen wanneer je denkt niets te voelen. Bij de meeste mensen slaat het effect na zo'n 3 weken pas aan. Als je op een gegeven moment echt het gevoel hebt dat het product niet werkt, dan kun je het beter staken. Maar proberen kan zeker geen kwaad, mits je het inneemt nadat de MDMA volledig is uitgewerkt (na 24 uur). Wat ook erg belangrijk is, is dat je voldoende slaapt, goed gevarieerd eet (dus niet alleen maar fastfood zoals patat, hamburgers, etc.) maar aardappeltjes, vlees, groente... Je weet het denk ik zelf wel. Ga online eens op zoek naar lekkere recepten waar een hoog gehalte aan vitamines in zitten. Vertroetel jezelf. Zo wordt de dip in ieder geval een stuk minder."
"Ik heb ook ADHD maar over het algemeen worden ook mensen die geen ADHD hebben druk van XTC. Want een pilletje XTC bestaat vaak uit MDMA en versnijdingsmiddelen zoals cafeïne. Maar in een pilletje zit ook vaak amfetamine (speed). En cafeïne en amfetamine zorgen er voor dat je druk wordt. Of naja, een lekkere "oppepper" krijgt. Natuurlijk is amfetamine heel wat anders dan cafeïne. Als ik pure MDMA gebruik, dan wordt ik dus wel rustig. Niet helemaal rustig natuurlijk, want je lichaam moet deze synthetische stof ook verwerken dus natuurlijk voel je je wel drukker dan normaal. Maar ik kan wel lekker spacen om het zo even te zeggen. Ik kan ook gewoon blijven zitten. Als ik XTC op heb, dan beweeg en dans ik liever, haha. Voor mij is XTC en MDMA dan ook echt verschillend. Probeer dit anders eens, gewoon wat kristalletjes MDMA als je écht zo graag wilt gebruiken. Misschien ervaar je dan, net zoals ik en wellicht anderen, een rustiger effect waardoor je wel rustig kan zitten en kan "spacen". Liever niet uiteraard, ik raad ieder drugsgebruik af."
"ZERO- zei: Haha meen je dit nou? Klik om te vergroten... ADHD-gebruikers worden mentaal rustig van amfetamine maar lichamelijk niet hoor. Of wil je zeggen van wel?"
"Psychedelibee zei: Is niet waar, veruit de meeste XTC pillen bevatten enkel MDMA (en bindmiddelen uiteraard). Caffeine en speed in XTC komt zeer zelden voor en het is dus een fabeltje dat XTC anders zou werken dan MDMA. Waarom mensen dan toch vaak denken dat XTC en MDMA anders zijn? Allereerst gewoon placebo omdat ze verwachten dat er bijvoorbeeld nog speed bij zit. Maar de meeste mensen nemen een veel hogere dosis MDMA wanneer ze XTC nemen. Dit komt door de hoog gedoseerde pillen op het moment, bijna iedereen rekent nog steeds in het aantal pillen en niet het aantal milligrammen MDMA. Als je dosering XTC en MDMA gewoon terugrekent naar het aantal milligram MDMA base en van beiden dezelfde dosering neemt zal het effect ook gewoon hetzelfde zijn. Ik heb zelf al vaker MDMA kristallen en XTC pillen gebruikt en aangezien ik altijd dezelfde dosering neem, zit er echt geen verschil tussen beiden. EDIT Hierbij de testresultaten van XTC pillen. Zoals je kunt komt caffeine of speed in XTC vrijwel niet voor. Klik om te vergroten... Nee, ik weet dat in feite MDMA en XTC hetzelfde zijn maar wat ik dus heb opgemaakt is dat er dus aan XTC vaak middelen worden toegevoegd waardoor je dat drukke gevoel krijgt. Maar goed, dat heb ik dus fout. Maar van fouten leer je weer, haha!"
"Dunnetjess33 zei: Hier moet ik je toch even in corrigeren. Er zijn maar zeer weinig xtc pillen in omloop die ook amfetamine zoals speed bevatten. Dat is een broodje aap verhaal. Ik kan ook steeds anders reageren op xtc. Thuis word ik rustig en relaxt en knus en op een festival sta ik te stampen als een malle. Mindsetting is the key. Klik om te vergroten... Oké, bedankt voor je reactie. Dan weet ik dat ook weer. Ik had 't namelijk vaak gelezen dat er amfetamine in een pilletje zat verwerkt. Maar dat is dus niet zo, bedankt voor het corrigeren!"
"Hoi Mentat, Ja, drugs heeft mij veranderd in verschillende opzichten. Ik ben er door achteruit gegaan maar ook weer niet. Het klinkt misschien gek maar ik heb er ook weer veel van geleerd. Ik zal de vragen voor je beantwoorden zodat je een concreet antwoord hebt. 1. Heb je het idee dat je 'persoonlijkheid' is veranderd na één of meerdere ervaringen met drugs? "Ja, wel een beetje eigenlijk. Niet zozeer na hard-drugs gebruik maar wel met cannabis-gebruik. Ik ben een jaar lang verslaafd geweest aan cannabis en ben nu 5 maanden clean. Mijn persoonlijkheid is er 'harder' van geworden: ik kom meer voor mezelf op, heb een ietwat 'grotere mond' en ik weet wat drugs nu met me doet. Ik ben serieus waar blij dat ik nu clean ben. Ik hoef cannabis nooit meer aan te raken." 2. Is je 'wereldbeeld' veranderd na één of meerdere ervaringen met drugs? "Ja zeker, met het gebruik van MDMA. Door MDMA heb ik ontdekt hoe onwerkelijk je jezelf eigenlijk kan voelen. Hoe onwerkelijk de wereld kan zijn. Je voelt je namelijk zo gelukkig (door de serotonine) dat het gewoon onwerkelijk is. En dat dat gevoel in de werkelijke wereld onmogelijk is. Verder nog nooit echt psychedelische drugs gebruikt, wel 2CB maar dat was een milde trip. Dit maakte de wereld gewoon nog een stukje mooier dan 'ie al is." 3. Is je gedrag veranderd na één of meerdere ervaringen met drugs? "Ja, ik ben een stuk volwassener en minder impulsief dan ik eerst was. Alhoewel, door het cannabisgebruik werd ik laks en deed ik eigenlijk vrij weinig op werken na. Werken om cannabis te kunnen kopen. Door het stoppen met gebruik ben ik eigenlijk volwassener en minder impulsief geworden. Dus als we het in feite bekijken komt het er op neer dat ik door drugsgebruik wel veranderd ben qua gedrag." 4. Zo ja, welke drugs hebben de grootste invloed gehad op je persoonlijkheid en/of gedrag? "Ik denk dan echt wel cannabis eigenlijk." Ik hoop dat ik je hiermee een goed, concreet antwoord heb kunnen geven!"
"Zweibeiner zei: Zeker, drugs heeft een positief effect voor mij. In hoeverre je drugs dan positief kan noemen. Weed, maakt me rustig in mijn hoofd waardoor ik rationeel en logisch na kan denken ipv impulsief en met emotie. Die tweede leid vaak tot problemen, en vaak als ik een paar dagen over de situatie na kan denken ben ik het ook niet met mezelf eens. Dus weed voor rationeel denken. Weed heeft mij door rationeel te laten denken ook veel geleerd in mijn omgang met andere mensen en de wereld. Zonder weed zou ik waarschijnlijk allang gek geworden zijn. mdma, werkt therapeutisch en en mijn vriend en ik staan zo op 1 level samen dat die paar uur M onze relatie echt duidelijk verbeteren. We kunnen makkelijker over bepaalde onderwerpen praten en je voelt weer even dat het helemaal niet zo erg is als meneer weer eens niet de vaatwasser ingeladen heeft. Die kleine dingen doen er niet toe als je voelt hoeveel je van iemand houd. Soms is het wel fijn dat M je weer even heel hard laat voelen wat je voor je partner voelt. Speed, beetje hetzelfde als M. Ook super voor mijn relatie, over dingen praten is ontzettend makkelijk waardoor eventuele problemen uitgepraat worden en er geen ruzie door ontstaat. Speed heeft laatst ons leven ook omgedraaid, we hebben een compleet nieuwe inrichting en doel in ons leven, mijn vriend en ik hebben samen een uur lang gejankt omdat we het licht zagen. Zonder speed vinden wij denken en onze gedachtes onder woorden brengen een heel stuk moeilijker. Met speed is alles zo geordend en zijn alle woorden de juiste, waardoor praten dus onwijs fijn is. Klik om te vergroten... Ik snap zeker wat je bedoelt met het gemakkelijk kunnen praten over dingen. Je vergeet wel even al die dingen om je heen als je harddrugs hebt gebruikt. Dat heb ik ook met M-gebruik en S-gebruik, haha. Wel fijn dat jij je zo rustig voelt door cannabis. Ik heb ook ADHD dus ik denk dat ik daardoor iets té rustig ofwel laks werd. Voor iedereen werkt het verschillend, haha."
"Je bent er inderdaad mee gestopt. Dat is in principe al genoeg; je doet het niet meer en je lichaam kan zichzelf herstellen van de (opgelopen) schade. Niet dat je schade hebt opgelopen maar natuurlijk moet je lichaam wel herstellen: drugs hoort uiteraard niet in het lichaam thuis. Door het XTC-gebruik is hooguit je serotoninevoorraad beschadigd (serotonine is het geluksstofje wat je zo euforisch en lekker laat voelen tijdens XTC). Nu je al een tijdje niet meer gebruikt hebt, herstelt dat elke dag meer en meer. Uiteindelijk is die voorraad (zover bekend) volledig hersteld. Zolang je op dit moment geen klachten of dergelijke hebt, zal er niks aan de hand zijn aan permanente schade. Je hebt het XTC-gebruik gestaakt, daar mag je al trots genoeg op zijn. En mocht je nog eens gaan gebruiken, laat je pilletjes testen. Dan heb je nog eens dubbel zo veel kans dat je minder schade oploopt."