"maandag 19.10
Snuifje 2c-b genomen. Op het oog 10mg, een paar korreltjes verpoederd. Begint na een paar minuten wat te schrijnen in mijn linker neusgat.
Situatie: alleen thuis, vandaag gewerkt, morgen ook. De vrouw is er niet en zal ook de komende paar uur nog niet thuiskomen. Ik heb twee glazen wijn gedronken en sinds de lunch vanmiddag niets gegeten.
Na zes à zeven minuten ben ik blij dat ik niet méér heb gesnoven en nog blijer dat ik dat niet door beide neusgaten heb gedaan. Het voelt niet prettig, een beetje als een neusontsteking, en ik voel instinctief dat deze dosis, hoe miniem ook, niet zonder uitwerking kan blijven.
Kort daarop is het poeder opgelost en begin ik de eerste effecten gewaar te worden. Ben 'n tikje nerveus, zoals altijd wanneer ik een nieuwe drug probeer.
Na een kwartier wordt het serieus trippy. Visuals komen op. Mijn neus loopt een beetje. Heb niet eerder meegemaakt dat een tripmiddel zo snel insloeg – zelfs met paddestoelen duurt het altijd minstens 20 minuten, en dan nog alleen als je met de dosering wat over de schreef gaat.
Na een half uurtje dringt het besef door dat ik 2c-b misschien onderschat heb, en dat een maandagavond aan het begin van een drukke werkweek niet de handigste tijd is om ermee te beginnen. Drukke en intense visuals. Om mijn zenuwen wat tot rust te brengen, ga ik me scheren. Mijn concentratie op deze taak brengt tenminste rust in mijn gezichtsveld
Daarna zet ik gladgeschoren maar nog altijd onrustig de TV aan. Ik mag dan redelijk zwaar aan het trippen zijn, dat is nog geen reden om Radar over te slaan.
21.00
Utter bliss. Visuals afgenomen, maar nog altijd aanwezig. Na een nerveus en onbestendig begin waarbij ik niet in staat was om dit trip report live bij te houden, zit ik er nu middenin. Ik heb er een kwartier over gedaan om de woorden vanaf “Utter bliss” te typen, dus heel erg helder ben ik niet. Maakt niet uit. Dit middel combineert, tot nu toe althans, het beste van verschillende andere. Het is trippy, maar niet zo'n mindfuck als LSD kan zijn. Zeker ook opwekkend, maar ik denk dat ik straks heel tevreden in slaap zal vallen zonder daar verdere kunstgrepen voor nodig te hebben. Momenteel is daar nog geen denken aan – deze trip duurt denk ik nog wel even en is uiterst aangenaam. Het is dat het maandagavond is en ik morgen moet werken, anders zou ik in de verleiding zijn om meer te nemen.
Rond tienen komt de vrouw thuis, en we blijken wederzijds probleemloos aanspreekbaar. Ik maak iets te eten voor mezelf, want ik krijg onderhand trek. We praten wat, kijken een aflevering Breaking Bad en ik krijg een kleine reprimande voor dopegebruik door de week. Verder geen probleem, we zijn chill.
Half twaalf is de trip visueel uitgewerkt, maar ik voel nog altijd een lichte head en body buzz. Meer een headbuzz dan dat laatste. Morgen werken, dus tijd om naar bed te gaan.
[later]
De avond erna en het weekend daarop heb ik me nogmaals aan 2c-b gewaagd, steeds nasaal en in minimaal toenemende doses. Beide keren wekte het visuals op, maar geen nervositeit meer omdat ik het middel al eerder had gebruikt zonder nare gevolgen. De onverminderd sterke euforiscche
fase begint na ongeveer een uur en duurt zonder bijsnuiven anderhalf Ă twee uur.
Het kwart tot 0,3 gram dat ik cadeau had gekregen gaat denk ik nog wel even mee. Komend weekend misschien maar eens een grotere en/of herhaalde dosis."
In: 2C-B - dosering bij snuiven?
1-1-2024