Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: samen stoppen? angelo zei: pfff ik zou stoppe gister weer gehaalt maar ben wel al 9 dagen gestopt met sigaretten, probeer je van de wit af te blijven ,stop je met het andere ik blijf zeggen komt wel goed Klik om te vergroten... "Probeer je van de wit af te blijven, stop je met het andere" Dat lijkt mij nog steeds een ontkenningsfase-achtige uitspraak; je verbloemt het geheel door te zeggen dat je al negen dagen gestopt bent met sigaretten. Het is hard, maar probeer gewoon in te zien dat je voorlopig beter sigaretten zou roken om de stress van die cravings te verhelpen, dan coke te gebruiken en je "goed" voelen door te zeggen: "yeahh, ben al negen dagen gestopt met roken, da's toch positief?" Da's inderdaad positief, maar als je coke en nicotine vergelijkt is volgens mij de keuze rap gemaakt.. Succes ermee Angelo, probeer tijdverdrijf (hobby's (sporten, muziek,..), werk) te zoeken en dan denk je minder aan die behoefte om de witte sloper te gaan opzoeken."
"Moeilijk te bepalen & verschillend van persoon tot persoon denk ik.. Toch vind ik het naïef om te zeggen dat je "niet verslaafd bent omdat je een paar weken zonder kan". Net omdat het coke is..het nestelt zich ergens in je onderbewuste en laat je, naar mijn ervaring, pas los wanneer je ongeveer 6 maanden gestopt bent. Als jij 'maar' 1 keer per maand gebruikt stelt je onderbewuste zich daarop in, zo ervaar ik het toch. Ik ben benieuwd naar jullie mening..hoeveel gebruik je en denk je dat je daarom verslaafd bent? Ikzelf gebruik nu 1 keer per maand, af en toe een joint erbij maar voor de rest niets anders. Ik voel me goed bij dat gebruik maar als men me vraagt of ik verslaafd ben zeg ik volmondig JA."
"Drugs: The Straight Facts is een interessant naslagwerk dat de meeste drugs zéér uitgebreid onder de loep neemt; gaande van geschiedenis en herkomst tot handel en effecten. Circuleert hier trouwens ook ergens op DF als ik me niet vergis..In het hoofdstuk Cocaïne is er een theorie die zich baseert op zeven kenmerken die indiceren of een persoon al dan niet verslaafd is. Aangezien Engels een wereldtaal is neem ik ze hieronder even klakkeloos over: - Becoming aware that u need to take the drug, generally as a result of trying to stop - Wanting to stop taking the drug - Having a clear and specific pattern of drug-taking behavior - Experiencing symptoms of tolerance and withdrawal - Using the drug to avoid symptoms of withdrawal - Getting the drug becoming more important than anything else - Staying away from the drug for a brief period of time, only to quickly slip back into taking it again. Zo, maak nu maar lekker voor jezelf uit of je verslaafd bent"
"Andere experten rangschikken de verslavingssymptomen onder de drie C's: - Continuing to use cocaine, even though you know it is harming u - Feeling a Compulsion to take cocaine - Feeling that your cocaine use is out of Control Daarnaast zijn er nog de vele risicofactoren die afhankelijkheid van cocaine met zich meebrengen; ik som er hieronder enkele op. - Using cocaine to build self-confidence - Ever getting high immediately after u've had a problem, for example at school or at work - Feeling guilty after cocaine-use - Borrowing/stealing money in order to pay for cocaine - Using cocaine until your supply is all gone - Etc..."
"Heb enquête ingevuld!"
"En Iboga, wa's de stand van zaken?"
"alcoholist zei: Holden zei: Aan alle FL-users..alle respect maar schakel gvd over op Ableton Live Suite 8 Klik om te vergroten... je bent nog dommer dan achtereind van een varken fruityloops kan je dingen doen,die onmogelijk zijn,FL is fucking god! alleen binnnen 2 maandjes kan je dat natuurlijk niet allemaal uitvogelen dus schaam je voor die uitspraak Klik om te vergroten... Ik heb geen reden om mij te schamen omdat ik andere mensen hun mening respecteer. Jij daarentegen noemt mij, zonder me te kennen, nog dommer dan het achtereind van een varken..Ik ga er mijn slaap niet voor laten"
"1. Ik ben geen fatsoenlijke producer 2. Ik geef geen enkele tool de schuld 3. Als je tussen de regels kan lezen, wat niet zo blijkt te zijn, weet je dat ik daarmee niet bedoelde dat iemand MOET overstappen, ieder zn ding.. 4. Read between them fucking lines (indien mogelijk)"
"Ik ga er ook geen moeite meer in steken "Jij bent nog dommer dan het achtereind van een varken." "Wat jij zegt is bullshit" Als mensen zoiets onterecht uitkramen weet ik genoeg Succes met FL"
"Mee eens, een drugsforum is niet de correcte plaats om verslaafden met de vinger te wijzen.."