Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, Ik heb afgelopen zaterdag voor de tweede keer in korte tijd 3mmc gesnoven. De eerste keer maar een paar lijntjes en totaal geen kater gehad. Afgelopen zaterdag in combinatie met behoorlijk wat drank echt veel 3mmc gesnoven, sowieso meer dan een gram. Toen ik zondag wakker werd na ongeveer 3 uurtjes slaap voelde ik me duizelig, gammel, steken op de borst. Dit vond ik passen bij de kater van drank/3mmc dus niet veel mee gedaan. Zondagavond op tijd gaan slapen en maandag na 16 uur slapen weer wakker geworden. Echter waren de steken/ hartkloppingen erger geworden. Niet zo zeer dat mijn hart heel snel klopte maar heel intensief en een heel zwaar kloppend gevoel. Ik kreeg een heel nerveus/opgejaagd gevoel van die intense hartslag. Maandag heb ik de hele dag op de bank doorgebracht omdat ik er echt ziek van was. Maandagavond weer op tijd naar bed gegaan, maar 's nachts constant badend in het zweet wakker geworden met een enorm gejaagd gevoel en drukkend gevoel op de borst. Inmiddels is het nu dinsdag en heb ik na die horrornacht mijn huisarts maar gebeld en alles verteld zoals het was. Deze denkt dat mijn lichaam gewoon even tijd nodig heeft om te herstellen en heeft me lichte oxazepam voorgeschreven om de nervositeit weg te nemen, deze kan ik vanmiddag ophalen. Ik maak me echter een beetje zorgen dat ik mijn hart permanente schade toe heb gebracht. Zou dit kunnen? Herkent iemand deze klachten misschien?"
"Spyro zei: Ja, dat zou kunnen. Daar staat 3-MMC ook best wel om bekend. Volgens mij was hier ook iemand op het forum die clean was en met hartkloppingen bleef lopen. Zou het goed in de gaten houden als ik jou was. In ieder geval goed eten, goed slapen en een beetje bewegen als dat lukt. Je lichaam heeft het zwaar te verduren gehad. Beterschap! Ik zou voortaan wel even kijken naar de aanbevolen hoeveelheid om te snuiven/bommen en je daar aan houden... Klik om te vergroten... Ik heb me van te voren wel ingelezen over de hoeveelheden en me daar de eerste keer ook netjes aan gehouden. De tweede keer gebeurde het echter spontaan met flink wat drank achter de kiezen dus was ik niet alert genoeg. Ik besef me ook dat ik een veel te grote hoeveelheid heb genomen en daar dan ook maar de consequenties van moet in zien. Maar als je al een aantal dagen/nachten stevige hartkloppingen hebt dan begint je je toch af te vragen of je geen permanente schade hebt aangericht. Maar ik wacht het af..."
"Luna199263 zei: Ik heb in een maand tijd ook te veel 3mmc gedaan in een korte tijd. Dan praat je over soms een gram per avond, meerdere keren per week. Nu ben ik dus al een hele lang tijd van die troep af, alleen soms nog bijwerkingen. overdag opeens mijn hart die sneller gaat slaan. Soms klopt hij heel hard ( Alsin dat je hem op je borst voelt drukken, niet de snelheid) en soms een overslag. Na werkingen zijn vooral met 3mmc nog vaak te zien bij sommige. je hart maakt tijdens de 3mmc enorme over uren en waarschijnlijk heeft het even de tijd nodig om normaal te worden. Ook na een avondje speed kon ik de dag erna nog de snelheid van mijn hart voelen, terwijl er al 10 uur niet meer bijgenomen was. zal je geen zorgen maken over permanente schade, alleen altijd wel even in de gaten houden. Klik om te vergroten... Inmiddels zijn we bijna een week verder en is er nog niets veranderd. Het is alsof mijn lichaam de hele dag in paniekmodus staat. Ik kan inmiddels wel rustig slapen maar zodra ik wakker wordt heb ik een hartslag als een gek en mijn gedachten schieten alle kanten op, extreeeeem zenuwachtig. Ik heb inmiddels toch lichte oxazepam gekregen maar niet echt het idee alsof het een verschil maakt. Ik moet toch nog maar weer afwachten.."
"De Apotheker zei: Wat merkte/was eerder, de angst/paniek of de hartslag? Een snelle hartslag is namelijk wel een symptoom van een lichaam die in angstmodus staat.... Klik om te vergroten... De hartslag was er eerst een aantal dagen, geestelijk ging t eigenlijk wel prima. Maar sinds een paar dagen begint het dus ook geestelijk zijn tol te eisen. Word heel neerslachtig omdat het niet beter wordt. Ik heb al een keer eerder soortgelijke nerveuze gevoelens gehad na een periode van teveel drugs gebruik, naar mijn idee waren al mijn stofjes gewoon op en ging het daarom mis in het brein. Ik denk persoonlijk zelf niet dat het een paniekaanval is omdat ik echt wel kalm ben en niet bang ben dat er iets ergs aan de hand is, voel alleen die hartkloppingen constant en krijg er een heel naar gevoel van."
"Mezelf zei: Is op enig ander manier je leven veranderd de laatste tijd als in weken maanden? Klik om te vergroten... Nee, het gaat juist allemaal heel goed, al langere tijd!"
"Hiyou zei: Dat heb ik ook. Klik om te vergroten... Wat ervaar jij dan precies? En dat komt ook voort uit drugsgebruik? Hoe ga je er nu mee om?"
"Mezelf zei: Ik vroeg het omdat ik wil uitsluiten of je misschien niet teveel aandacht geeft aan de angst zelf. Angst kan zomaar best beangstigend zijn als je het niet gewend bent en kan je bang worden voor angst zelf. Het is vaak de ergste angst die er is maar het meest ongegronde angst. Angst voor angst. Sluit dit uit en dat is veel moeilijker dan zomaar even bij jezelf nagaan. Heb het er met een specialist over en praat erover. Gedachtes over angst moet veranderen voor je ervan kan genezen. Blijvende schade is natuurlijk niet uit te sluiten met zulke hoeveelheden maar vergeet niet het herstellende vermogen van de mens en vooral de hersenen. Die zijn zeer plastisch dus probeer veel positief te denken en erover te praten vooral. Dan gaat je herstel sneller en kom je er alleen maar wijzer en sterker van af .. Het kan gewoon allemaal even duren maar zie dat als de les die je nodig hebt om het goed in te laten zien dat verstandig gebruik beter en leuker is. Klik om te vergroten... Heb je helemaal gelijk in hoor. Probeer er niet veel bij stil te staan maar als je de hele dag je hart uit je borstkas voelt bonken dan sta je er toch meer bij stil dan je denkt. Mijn huisarts neemt mij helaas niet erg serieus. Die vind dat het hoort bij de nasleep van drugs en wil mijn hart ook niet verder (laten) onderzoeken. Ook toen ik aangaf dat het wellicht meer de angst is, wuifde ze dat weg. Ik voel me dus niet erg gehoord. Ik heb praktisch gesmeekt om Oxazepam, die ik nu dus heb. En maandag opnieuw contact, maar ik weet niet goed meer wat ik van haar moet verwachten"
"Mezelf zei: Ja dokter lijken soms kwaaie maar vaak hebben ze gelijk hoor. Dat ze niet zomaar oxazepam meegeeft doet me eigenlijk alleen maar deugt. Een verslaving aan een tijdelijke dip of paniek periode wil je ook niet. Doe extra rustig de aankomende tijd met extra gezond eten, slaapritme en beweging, dan ben ik bijna overtuigt dat het met een weekie alweer stuk beter gaat. Ik heb ook weleens na weeën gehad van flink gebruik van 1 a 2 weken. Maar ik heb nooit meer dan een gr 3mmc gehad dus daar niet zoveel ervaring mee. Maar geef jezelf de rust en tijd. Komt gerust weer goed ! Klik om te vergroten... Opzich vind ik het ook niet verkeerd dat ze niet voor elk wiswasje Oxazepam mee geeft maar als ik aangeef dat een hart check me gerust zou stellen of dat ik denk dat het misschien angst/paniek is en dat wordt niet serieus genomen, dat vind ik dan wel jammer. Mijn huisarts is ook niet echt bekend met (de effecten van) drugs merk ik, zeker niet met 3mmc. Wel heeft zij een kort lijntje met de verslavingsarts, wellicht kan ik met hem/haar spreken en ook aankaarten dat het wellicht tussen mijn oren zit. Weer nu even niet zo goed meer wat ik moet, de oxazepam heeft geen effect, heb ook geen kracht om iets te ondernemen.."
"Hoi allemaal, Ik heb me bewust even een tijdje afzijdig gehouden van dit forum en het internet over het algemeen, merkte dat ik onbewust toch veel ging googelen en opzoeken. Inmiddels is het bijna 3 weken geleden dat ik de 3mmc heb gebruikt en ik begin nu pas eindelijk wat verbetering te voelen. De eerste 2 weken voelde ik me letterlijk ziek van de hartkloppingen en het zenuwachtige paniekgevoel. Ik werd er ook extreem neerslachtig van en ging veel piekeren. Ik heb toen opnieuw met mijn huisarts overlegd, ben langs geweest en kreeg niet mijn eigen arts maar een vervanger. Deze man was rijp voor zijn pensioen, ik kreeg eerst een hele preek over dat drugsgebruik niet goed is en dat het leven leuk genoeg is zonder die troep, daarna kreeg ik opnieuw oxazepam en antidepressiva. Die laatste vond ik een hele rare zet, maar ik dacht: alles om me beter te voelen. Ik ging thuis wat research doen over de antidepressiva (Paroxetine) en vond nare verhalen over heftige bijwerkingen. Bij de meeste mensen was na 6(!!!!) weken een verbetering in de stemming te merken. Ik vond dit zo niet passend voor mijn situatie en heb daarom het Landelijk Spreekuur Partydrugs gebeld en mijn verhaal uitgelegd. Er zijn artsen werkzaam die bekend zijn met de lichamelijke en geestelijke gevolgen van drugs. De arts legde me uit dat je lichaam tijdens het gebruik van 3mmc (en ook andere drugs zoals speed en coke) in een 'vecht of vlucht' stand komt te staan. Je hartslag gaat omhoog, je bent alert etc etc. Bij de meeste mensen keert rust terug in het lichaam zodra de drugs uit zijn gewerkt maar bij sommige pechvogels zoals ik blijft het lichaam nog te lang in de 'vecht of vlucht' stand staan. Dit verklaard het paniekerige gevoel en de hoge hartslag. De arts verzekerde me dat dit met de tijd zal verdwijnen maar dat het lichaam tijd nodig heeft om te beseffen dat er geen gevaar dreigt en weer kalm kan worden. Ook moest ik per direct stoppen met de antidepressiva en had dit volgens haar nooit voorgeschreven mogen worden. Daarnaast heb ik de ziekte van Crohn, de arts vertelde dat dopamine, serotonine en alle andere stofjes die je verbruikt tijdens drugsgebruik worden aangemaakt (of opgenomen, weet ik niet meer zeker) in de darmen. Als je darmen ziek zijn, zoals in mijn geval, heb je dus al veel minder geluksstofjes ter beschikking en waarschijnlijk een veel langere nasleep van drugs. Dit verklaard misschien ook waarom dit niet mijn eerste heftige drugsdip is. Anyways, het is nu bijna 3 weken geleden en ik voel me sinds een paar dagen eindelijk iets kalmer en geestelijk iets stabieler. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en ontspanning te vinden. Ik merk dat 's ochtends het paniekgevoel nog wel sterk aanwezig is, en neem alleen 's ochtends nog 1 x 10 mg oxazepam, de rest van fe dag niet meer. Ik merk nu dat ik bijwerkingen begin te krijgen van de oxazepam zoals hoofdpijn, draaierig, oorsuizen. Om die reden en omdat ik bang ben voor verslaving ga ik daar dus ook mee stoppen vanaf morgen en het gewoon zelf uitvechten! Ik heb lichamelijk en geestelijk echt extreem diep gezeten de afgelopen weken maar zie eindelijk weer wat licht aan t eind van de tunnel. Dank jullie voor jullie tips, adviezen en geruststellende woorden"
"Bedankt voor jullie reacties. Hier is de situatie helaas nog steeds hetzelfde. Zwaar gevoel op de borst, gevoel dat het hart heel hard moet werken. Daarnaast ook veel nachtmerries, koud zweet, duizelig, zenuwachtig gevoel. Ik heb morgen opnieuw een telefonische afspraak met de huisarts om te bepalen hoe en wat. De Oxazepam heb ik uiteindelijk niet gekregen, mijn huisarts had last minute nog overlegd met de verslavingsarts en die leek het verstandig dat er eerst even geen andere rommel bij in mijn lijf kwam. Ik ben dus benieuwd wat de huisarts morgen zegt, ik zou het zelf wel heel fijn vinden om eventuele hartschade/hartritmestoornissen o.i.d. uit te sluiten."