Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Delcasa88 zei: Die lamp is inderdaad nodig om de zaadjes het idee te geven dat de zon er is en ze uit hun schulpje moeten kruipen. Het gaat dan niet om veel licht, elke lamp van elk soort licht voldoet dan. Het liefst zo dicht mogelijk op de pas ontkiemde plantjes, zonder dat je ze verbrand zo strekken ze het minst. Naast een 100% vochtige omgeving en wat licht heb je eigenlijk niks nodig... Klik om te vergroten... Om te ontkiemen heb je geen licht nodig.. Het plantje weet zelf zijn weg naar boven te vinden d.m.v. zwaartekracht en niet op licht. Zodra het nog maar ietsjes boven is, heeft het (hopelijke) meisje wel licht nodig natuurlijk!"
"Nee een gewone contaminatie is het niet.. Vorige keer heb ik ongeveer 4 weken gewacht, toen begon de bak wel te stinken en heb ik hem weggedaan. Nu staat hij een week, en begon het water ook te kleuren. Dus ik dacht, laat ik er eens vroeg bij zijn! Hij staat ( niet altijd) warm genoeg. S'nachts kan het met deze temperaturen ( vannacht grondvorst ) wel een graad of 15 worden. Zou volgens mij wel invloed moeten hebben op de groeisnelheid, maar het niet bovenkomen? Lucht wapperen doe ik niet, hoeveel verse lucht zou het mycelium zonder paddenstoelen nodig hebben?? Over de foto's: koop een growbox, soak deze en zet hem in de zak. Dan heb je mijn growkit Er is nog niets te zien.. Ik wacht het gewoon wel weer even af, was alleen benieuwd of er in de box zelf wat water hoort te staan. ( dacht dat ik hem misschien niet genoeg had afgegoten ofzo)"