Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Na een tijdlang toch mij er maar bij neergegeven te hebben, blijft mij de vraag maar steeds weer terugkomen hoe het kan dat ik z'n enorm rare tik heb van coke gebruik??? In de begintijd had ik hier nooit last van, altijd actief, praterig, maar sinds een jaar of 2 (en ik ben sindsdien niet een "regelmatige"gebruiker) heb ik een enorme tik door het gebruiken van coke. Na een half uur kan ik steeds moeijlijker uit mijn woorden komen, begin ik met mijn mond hoeken te trekken, Op een gegeven moment kan ik bijna niet meer praten, en begin ik ook te schokken met mijn schouders. en kan ik mij eigenlijk niet meer normaal vertonen. (die behoefte is dan ook compleet verdwenen) Voorheen had ik ook dat ik bij elke geluid wat ik hoorde mij doodschrok. Echter is dat nu verdewenen. Ikzelf vind het behoorlijk vervelend ,en vraag mij dan ook af.. Is dit pure aantast. OF zou het door wat anders kunnen komen. Zijn er mensen die dit herkenne/zelf ook hebben, zou er wat tegen te doen zijn, uiteraard stoppen, maar dat bedoel ik dus niet. Zelfs na periode's van 2, 3 maand niet gebruiken lijkt het nog sneller te gebeuren. Het gebruik is altijd in combi met alcohol, en vaak 1 a 1.5 gram op een avond . Ik vraag mij af, of hier wat aan te doen is, waardoor ik weer normaal zou reageren als ik gebruik?? Het is nog steeds een uitlaatklep , zo 1x in de maand.?? Ben benieuwd of dit herkend wordt, en of er mensen zijn die die ook voor hunzelf hebben opgelost. gr, H."
"En hoe zou ik dopamine kunnen aanvullen??"
"Dat is altijd een optie, maar zoals bovenstaand aangegeven, ook na een langere periode a 3 maand lijkt het sterker te zijn. Dus de vraga blijft, hoe kan je het fatsoenlijk aanvullen. L-Tyrosine is volgens mij een optie, maar is er iemand die dat zou kunnen bevestigen?"
"Ik heb het dus niet als ik niet gebruik!, ben ook normaal, opgewekt, sport 6 dagen in de week werk 40 uur, ben niet depri en nooit geweest ook. Heb tussen 2003 en 2005 wel zwaar gebruikt, 7 dagen in de week minimaal een gram per dag,(waarbij er weekenden waren dat er 7 gram met 2 man doorheen gingen) daarvoor ieder weekend xtc, speed, alcohol. Echter na het bekende verhaal, werk kwijt, schulden , de knop volledig omgedraaid. Alles nu z'n 3 jaar weer op de rit. Alleen vind ik het persoonlijk hoogst irritant dat ik bij voor mijn doen minimale gebruik,. er zo "semi parkinson" achtig op reageer. Je kunt je er niets van aantrekken, en dat doe je dan vaak ook niet.(veelal bij een avond-nacht vissen nemen we een grammetje mee) maar de vraag blijft hoe dan ook, hoe kan het, en wat kun je er aan doen? Heb niet de behoefte om er helemaal mee te stoppen, zo duidelijk ben ik ook. het minimale gebruik (z'n 10x per jaar) zie ik niet als een sta in de weg, eerder als een uitlaatklep. heb mij er al een tijd bij neer gegeven dat ik die reactie blijf houden, echter sinds een maand of 3 begint de vraag steeds meer te branden, ook of het herkenbaar is bij andere mensen."