Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi! Ik heb al een paar keer xtc/mdma gebruikt. en iedere x heb ik soort van 2 verschillende modus. als ik het thuis gebruik word ik extreem rustig, kan ik helder nadenken etc. maar als ik het op een festival gebruik heb ik juist de energie etc die het normaal geeft. waarom is dit zo extreem verschillend? kan dit een teken zijn van adhd?"
"ljuv zei: Mja duidelijk gevalletje set en setting inderdaad. Dat heeft gewoon heel veel invloed op je drugservaring. Als je vermoed dat je adhd hebt en je loopt tegen bepaalde dingen in je leven aan, zoals het niet kunnen organiseren van je huishouden of niet kunnen presteren op werk, kun je beter naar je huisarts. Een adhd diagnose krijg je niet alleen omdat je anders op bepaalde middelen reageert en zelfdiagnosticeren is nogal gevaarlijk. Klik om te vergroten... neej ik wil t zeker niet zelf gaam diagnoseren. viel me gewoon op omdat ik atm ook struggle op andere vlakken."
"ljuv zei: Okay, goed dat je het dan even hier komt vragen. Zoals je het nu hebt omschreven lijkt het niet echt verband te hebben. Maar het is ook niet uit te sluiten. Je kan zeker anders reageren op amfetamines zoals speed. Xtc en mdma doen ook wel het e.e.a. met je dopaminereceptoren (voornamelijk die zijn stuk bij adhders), maar veul minder en zou dus geen significant effect moeten hebben. Kan je verder alleen maar meegeven: blijf niet te lang rondlopen met je struggles. Je mag het jezelf makkelijker maken en je verdient hulp. Ook als de problemen van anderen groter lijken. Zelf heb ik dit lang uitgesteld tot ik een ellende lang brief naar mn huisarts moest sturen... Binnen een paar weken kreeg ik (alvast) medicatie, hulp van de POH en een doorverwijzing naar een instelling gespecialiseerd in adhd en ik had gewild dat ik mezelf dit veel eerder had gegund. Klik om te vergroten... tja, ik zoek atm mijn ballen.. ik wil niet toegeven dat ik sws hulp nodig heb. en ik wil ook niet te horen krijgen dat ik anders ben dan de meeste stel ik heb t ofzo."