Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allen, Ik blow vanaf mijn 14e en rook dan ook tabak en drink een biertje, ik heb periodes kunnen stoppen variërend van een paar dagen, maanden, weken en zelfs jaren. En toch weer beginnen vaak als je juist goed gaat en dan weer terugvallen in dagelijks blowen, wat ik dan liefst pas savonds doe, maar soms ook eerder op de dag. Gemiddeld rook ik dan zo een twee a drie gram in de week. Nu ben ik het eigenlijk al weer een tijdje zat ik was dit jaar van maart tot half mei gestopt. Ik voel me beter als ik gestopt ben je initiëren van he opnieuw stoppen is nu een beetje moeizaam, maar ik weet dat het een ingesleten patroon is en ik kan de craving weerstaan als ik mezelf dat voorhoud en er dus niet aan toe geef. Voor het nuchter slapen gebruik ik een valeriaan capsule en leg ik een zwarte toermalijn naast mijn bed ivm de dromen. Ik weet wat er gaat komen, dromen, nachtelijk borstzweet, maar ook een lichter gevoel en gevoelens die ik dus eerst met zelfmedicatie oploste (uitstel) en die ik nu dus bewust mag gaan voelen en erdoor heen gaan. Ik merk altijd dat ik juist helemaal ervan af ben ook tegen andere impulsieve neigingen beter bestand ben. Wat ik herken in jou verhaal is ja dat je beter niet weer kan beginnen want bij mij heeft at altijd geresulteerd in meteen weer de dagelijkse gewoonte en ik wil nu zelf accepteren dat dat voor mij niet langer een toevoeging is. Ik vind het fijn om hier te lezen over de ervaringen van andere mensen en herken ook heel veel. Bedankt voor de openheid en veel succes. Groetjes Gerger"