Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heeft iemand hier mss ervaring mee? Deze zomer werden we na een festival in duisland onderweg tegengehouden en onderworpen aan een drugtest. Ondanks het feit da we op het moment zelf uiteraard niet meer onder invloed reden, werd er toch wel wat gevonden. UIt de eerste test bleek de bestuurder positief te zijn. Daarom werd er bloed afgenomen. Ook moesten we onmiddelijk 1000 euro cash betalen. Moest uit de testen blijken dat de hoeveel drugs onder een bepaalde limiet was zouden we geld terugkrijgen. Nu krijgen we na dik een half jaar een brief waarin ons om meer geld gevraagd wordt. Zo zouden we maar 988 euro betaald hebben aangezien hun bank 12 euro transmissie kosten vraagt bij het storten van ons geld op hun rekening, ook moeten we het bloedonderzoek en nog iets extra betalen wat neerkomt op een goei 400 euro extra in totaal. In mijn ogen absurd. UIteraard hebben we, in het engels weliswaar, op dit schrijven gereageerd. Als antwoord krijgen we dat we in het Duits moeten antwoorden , in mijn ogen nog absurder aangezien ik toch meen te denken dat het een van onze rechten is om deze zaak uit te klaren in een taal die wij verstaan. Hebben wij hier een poot om op te staan, of zijn we echt genoodzaakt dit bedrag te betalen en ook in het Duits te antwoorden (een taal die wij echter niet kunnen, toch zeker niet schrijven). Iemand hier ervaring mee, of een beetje kennis van de duitse wet? Elk advies zou zeer welkom zijn. Opzoekingswerk op het internet leert ons dat de boetes hieromtrent trouwens een stuk lagen zijn dan 1000 euro. Alvast bedankt !!"