Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswetgeving omtrent drugsovertreding in duitse verkeer

wetgeving omtrent drugsovertreding in duitse verkeer

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
GeobaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft iemand hier mss ervaring mee?

Deze zomer werden we na een festival in duisland onderweg tegengehouden en onderworpen aan een drugtest. Ondanks het feit da we op het moment zelf uiteraard niet meer onder invloed reden, werd er toch wel wat gevonden. UIt de eerste test bleek de bestuurder positief te zijn. Daarom werd er bloed afgenomen. Ook moesten we onmiddelijk 1000 euro cash betalen. Moest uit de testen blijken dat de hoeveel drugs onder een bepaalde limiet was zouden we geld terugkrijgen.

Nu krijgen we na dik een half jaar een brief waarin ons om meer geld gevraagd wordt. Zo zouden we maar 988 euro betaald hebben aangezien hun bank 12 euro transmissie kosten vraagt bij het storten van ons geld op hun rekening, ook moeten we het bloedonderzoek en nog iets extra betalen wat neerkomt op een goei 400 euro extra in totaal. In mijn ogen absurd.

UIteraard hebben we, in het engels weliswaar, op dit schrijven gereageerd. Als antwoord krijgen we dat we in het Duits moeten antwoorden :( , in mijn ogen nog absurder aangezien ik toch meen te denken dat het een van onze rechten is om deze zaak uit te klaren in een taal die wij verstaan.

Hebben wij hier een poot om op te staan, of zijn we echt genoodzaakt dit bedrag te betalen en ook in het Duits te antwoorden (een taal die wij echter niet kunnen, toch zeker niet schrijven).

Iemand hier ervaring mee, of een beetje kennis van de duitse wet? Elk advies zou zeer welkom zijn. Opzoekingswerk op het internet leert ons dat de boetes hieromtrent trouwens een stuk lagen zijn dan 1000 euro.

Alvast bedankt !!
P
PerrydiculousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je mag sowieso in het Engels antwoorden dat is 100% zeker.
De rest weet ik niet, maar het lijkt me stug dat bij 1000 euro boete en misschien geld terug, ze je nog om extra geld kunnen vragen.
Misschien gratis advies inwinnen bij iemand die er echt verstand van heeft?
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik raad je aan om contact op te nemen met het Juridisch Loket: 0900-8020 of de Jurofoon: 0900-1411 wat betreft je vraag over het antwoorden op hun brief in het Engels. Voor je vragen over de Duitse wetgeving zou je contact op kunnen nemen met de Duitse drugslijn: 0049 8936080440.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Gewoon niks meer van je laten horen... Moest zelf voor de rechter verschijnen in duitsland vanwege het bezit van 28 pillen in een discotheek... Ben niet geweest en het is nu al 7 jaar geleden. nooit meer iets van gehoord

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."