Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb een sleutelpunt 3mmc en een sleutelpunt ketamine genomen 60 uur voor mijn operatie. Ook heb ik 6 dagen voor de operatie een jointje gerookt, de operatie gaat om 2 spuiten in mijn arm en geen complete narcose. Andere weekenden gebruik ik wel een stuk meer en weet niet of dit nog invloed heeft op de snelheid dat het mijn systeem uit gaat. Ik ga dit sowieso ook in het ziekenhuis zelf nog vertellen en het overleggen met de anesthesist. Ik vroeg me af of iemand hier iets over weet voor ik naar het ziekenhuis ga."
"Als ik hun kan bellen om de tijd (ga uit van 8.00 ‘s ochtend met de tijd die ik reken van gebruik) af te spreken zal ik het ook meteen doorgeven"
"Er zit namelijk best wat haast achter omdat mijn bot al 3.5 week gebroken is en weggezakt maar ook dit moet ik dan vragen aan de anesthesist wat meer risico’s heeft"
"Lezen en leren zei: En, dat had je waarschijnlijk zelf ook al wel bedacht, als je wacht op een operatie en je maakt je zorgen over de toestand van je borbreuk dan kun je maar beter even van de zooi afblijven. Klik om te vergroten... Ja klopt, dat heet helaas verslaafd zijn, ik had al expres niks meegenomen naar het festival maar kreeg het aangeboden en dacht er niet bij na"
"Torchic zei: Uit ervaring kan ik vertellen dat toen ik onder narcose moest en ik 40 of 48 uur (weet ik niet meer helemaal zeker) daarvoor voor het laatst 3-MMC gebruikt had het werd uitgesteld Better safe than sorry. Klik om te vergroten... Ik ga het meemaken, gezondheid op nummer één natuurlijk en als dat betekend dat hij verschoven moet worden was dat m’n eigen fout en heb ik het dan zelf gedaan"
"dupont zei: Elke dag een serotoninereleaser is niet al te best voor je. Je gebruikt RCs dus over de schadelijkheid (m.n. op de lange termijn) is gewoon nog niet zo heel veel bekend. Maar je weet best dat je niet goed bezig bent. Klik om te vergroten... Ik weet dat het slecht voor je is, maar ik vroeg me af of iemand toevallig wist hoe slecht het ongeveer voor je is, ik stond vanochtend op en vroeg mezelf af of ik mijn gram nog op kon snuiven of dat ik er echt per direct mee moest/moet gaan stoppen"
"Neo-Shulginist zei: Op de korte termijn kan je voornamelijk hart- en vaatproblemen verwachten. 4-MMC knijpt de bloedvaten samen, verhoogt de hartslag, en daarmee stijgt de bloeddruk ook. Daardoor kan er vanalles mis gaan met de doorbloeding. Zo krijgen sommige mensen er blauwe plekken van. Maar als het gebeurt in je longen, nieren of lever dan ben je verder van huis. Als de doodbloeding in het hart faalt dan heb je een hartinfarct, en net als bij een herseninfarct leidt dat heel snel (enkele minuten) tot levensbedreigende of blijcende schade. Zeker bij regelmatig gebruik van hoge doseringen kan je daar last van krijgen. Ook kun je last krijgen van een psychotische episode (zeker als je lang wakker blijft). In superernstige gevallen krijgen mensen een opwindingsdelier of kaakklem. Dat is echt wordt-case scenario en heel gevaarlijk. Op de middellange termijn kun je voornamelijk psychologische effecten verwachten, zoals vermoeidheid, moeite met concentreren, angstklachten, depressie, maar daardoor ook sociale problemen zoals ruzies met vrienden, problemen op je werk, geldproblemen of problemen met justitie. Op de lange termijn weten we nog niet zoveel specifiek over 4-MMC. Maar wat je wel kan verwachten is dat dopamine-neuronen in het brein beschadigd raken. Dat kan allereerst leiden tot verslaving en controleverlies. Maar je kan daardoor ook later last krijgen van de ziekte van Parkinson. Daarnaast hangen erectiestoornissen samen met beschadigde dopamine-neuronen in het brein. Ook kun je last krijgen van geheugenklachten en blijvende concentratieproblemen vanwege mogelijke neurotoxiciteit. Dus een aardig lijstje zo alles bij elkaar. En dan weten we een deel van de effecten dus niet. Zo zijn er wat geruchten over schade aan longen, lever en alvleesklier, maar hoe dat precies werkt weten we niet (mogelijk vaatvernauwing). Maar het kan ook dat we nog gekke ziektes moeten ontdekken die door 4-MMC zijn veroorzaakt. Klik om te vergroten... Met andere woorden is het het verstandigste om wat ik nu nog heb weg te gooien en er van af te blijven, dankjewel voor dit uitgebreide en duidelijke bericht!"
"CuriousExplorer zei: Als je je inleest over hoeveelheden zou je per direct beseffen dat een gram gigantisch veel is waardoor je meteen uw antwoord weet/wist. Klik om te vergroten... Ik gebruikte voor nog relatief korte tijd 8 sleuteltjes per dag, 0.05 per stuk, heb nu nog een gram waar ik 3 dagen mee door kon, maar ik ga het buiten mijn bereik houden, weet inderdaad dat ik te veel gebruikte, vroeg me alleen af hoe snel ik er van weg moest komen, ik heb mijn antwoord hier gevonden en wordt aangeraden om per direct te doen, dus ga ik wat ik nog heb weggooien"
"Dirkjan zei: Nu ik erover nadenk, ik kreeg bij 3-MMC vroeger toen ik dat nog regelmatig deed altijd de dag na gebruik gezwollen rode enkels, en enorme jeuk op die plekken met krabben en bloedens tot gevolg. Zou dat een verklaring kunnen zijn van de korte termijn verhoogde bloeddruk? Klik om te vergroten... Als ik het bericht goed gelezen heb dan is dat waarschijnlijk wel de oorzaak ja, ik denk dat er een aantal bloedvaten geknapt waren"
"Casrus zei: Geef het aan een vriend die je vertrouwt, of ruil/verkoop het. Of gooi het desnoods weg. Klik om te vergroten... Ik ga het in ieder geval niet meer binnen bereik van mezelf houden"