"Legio Patria Nostra zei:
Even nader uitleggen.
Je vraag is dus bij 3 x gesnapt worden met enig middel in je bloed, wat de rijvaardigheid beïnvloedt, en dit met een te hoge waarde?
En dit terwijl je rijdt?
Of:
Enig middel, alleen b i j je hebben, terwijl je rijdt?
Rijden onder invloed, dat k aan meteen al bij de eerste keer een maatregel cursus CBR tot gevolg hebben.
Binnen 5 jaar nóg een keer gesnapt worden, dan kan je je rijbewijs al kwijt zijn, zodat je opnieuw op examen mag.
Op zich is een artikel 8 verkeers overtreding bij zowat alle middelen hetzelfde.
In dat artikel 8 staat: het is verboden om als bestuurder v an een (motor) voertuig deel te nemen aan het verkeer, terwijl men onder invloed is van een stof, waarvan men had kunnen weten, dat deze de rijvaardigheid kan beïnvloeden. (Met ongeveer deze woorden)
En dan heeft men een aantal (bloed, of uitgeademde lucht)waardes berekend, en naargelang men een lagere, of hogere waarde heeft, wordt er een (oplopende) strafmaat plús een maatregel door de rechter opgelegd ter terechtzitting.
En deze strafmaten zijn niet gering!
In mijn ogen volledig terecht maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Het venijnige zit hem hierin,dat men niet alleen zichzelf, maar ook andere(n) in groot gevaar brengt.
Immers, bij dronkenschap tóch gaan rijden, de auto is op deze momenten niets meer of minder dan een moordwapen.
En ja, ik ben zelf ook echt geen heilige, toen ik nog zoop, dat ik óók weleens met veel te veel alcohol op, achter Het stuur. Ja. Dat geef ik grif toe.
En terugrijdend vanuit Nijmegen (doornroosje) met een paar joints op, daar zat ik ook helemaal niet mee.
Ik heb deze zaak van de TS gevolgd, uit persoonlijke interesse in, plus naar ik hoop enkele wetens waardigheden.
Sommige politiemensen zijn heel aardige mensen. Dat klopt.
Maar:
Deze aardige mensen wetken wél bij..
De politie.
Klik om te vergroten...
Het gaat mij puur om het bij hebben in voertuig waarvan ik de bestuurder ben. (Zonder iets gebruikt te hebben)
volledig nuchter.
Ik ben het volledig met jouw eens over het voertuig dat omgedoopt word tot moordwapen. Ooit eens aangeschoten +- 5km gereden. Dat was eens en nooit meer. Zelfs ik voelde me eigen niet veilig , wat overigens vaker voorkomt bij anderen is dat ze té overmoedig worden. Dit had ik zeker niet!
Maar achja ik blijf erbij dat ik alsnog mijn billen gebrand heb en op de blaren moet gaan zitten. Het is stomweg niet legaal ,en dat wist ik. Dan achteraf lopen klagen dat het niet eerlijk is is ook niet juist..."
In: Staande houding zonder aanleiding incl. doorzoeken
1-1-2024