Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"zoals aangegeven, ik blow inmiddels al ruim 1 maand niet meer. Daarnaast beweeg ik dagelijks voldoende en ik eet gezond, voldoende groenten en fruit, vlees en vis, noten, etc, dus lekker gevarieerd. Ik snap dat blowen niet bevordelijk is voor de (REM) slaap. Om terug te komen op de hoofdvraag: denk je dat de vermoeidheid een afkick verschijnsel is, of niet?"
"Beste forumleden, Ik kijk soms op dit forum en heb na een paar dagen denken besloten mijn vraag hier te stellen. Jarenlang (15 jaren) heb ik cannabis gerookt, elke dag: 's ochtends als ik opstond rookte ik een jointje en gedurende de dag tot vlak voor het slapen gaan bleef ik roken, de hele dag door 2 gram per dag was voor mij geen probleem. Vanwege de huidige coronacrisis, en vanwege de ontzettend zware lockdown in het land waar ik mij bevind besloot ik te starten met Diazepam (2-10 mg per dag) en Alprozalam (0,25 tot 1 mg per dag en soms een combinatie van voorgenoemde benzo's) om rustig te kunnen slapen. (ik heb veel vrienden die arts zijn, daarom het is het voor mij ontzettend makkelijk om aan medicijnen te komen). Ik gebruikte op een gegeven moment cannabis en benzo's tegelijkertijd. Inmiddels ben ik ruim een maand geleden gestopt met cannabis. En sinds 1,5 week ook met de benzo's (na dit ca 2 a 3 maanden te hebben gebruikt) In de kast liggen nog een paar doosjes met deze pillen, maar deze kan ik daar prima laten liggen zonder dat ik deze ga gebruiken (al zou het 's avonds voor het slapen gaan wel makkelijk zijn, ik ben al vanaf dat ik een kind was een ontzettend slechte slaper). Nu ervaar ik (volgens mij) niet heel veel problemen met het stoppen van cannabis en/of de benzo's. Ik heb eerder een stoppoging gedaan met cannabis, maar deze was niet succesvol. Dit keer ben ik ervan overtuigd dat ik dit niet meer ga gebruiken. Met name omdat ik met regelmaat droom over het gebruikt van cannabis en 's ochtends wakker word met een gevoel van schaamte dat ik weer zou hebben gebruikt. Het enige wat ik ervaar is dat ik ontzettend moe ben, met name bij het wakker worden en overdag. Als ik bijvoorbeeld overdag Netflix aanzet val ik vrijwel direct in slaap, maar 's avonds werkt dit niet. Daarnaast heb ik ook last van mijn stoelgang, ik heb veel vaker diaree dan daarvoor. Kunnen jullie mij vertellen of vermoeidheid en de stoelgang een probleem is dat jullie ook hebben ervaren na het stoppen? Ik ben namelijk benieuwd of dit afkickverschijnselen kunnen zijn en of jullie dit ook hebben ervaren. Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven!"
"De reden dat ik ooit begonnen ben met blowen is vanwege het slaapprobleem dat ik vanaf mijn jeugd (zo lang ik mij kan herinneren) al heb. Rond mijn 18e begonnen met blowen, in het begin vond ik het niet eens fijn maar ik was zo wanhopig omdat ik niet in slaap kon komen dat ik wel wat moest doen. Ik werkte toen voor een baas en moest er s'ochtends vroeg uit. Wanneer ik 's nachts op de klok keek rekende ik steeds uit hoeveel uren ik nog kon slapen (wat de wanhoop steeds groter maakte en ik dus wel opzoek moest naar een manier om in slaap te komen). Dat probleem is nu weg, omdat ik al jaren een eigen bedrijf heb, maar daardoor is het vele blowen er in de loop van de jaren ingeslopen omdat ik overdag zonder dat iemand het merkte kon blowen. Het in slaap komen is nog wel steeds een probleem maar ik kom wel aan mijn 8 uur slaap per dag, ik slaap gewoon uit. Echter heb ik helaas niet het gevoel dat ik uitgeslapen wakker word, sterker nog, ik word vermoeider wakker dan voordat ik ga slapen, en blijf hier gedurende de dag ook last van houden. Totdat het rond middernacht is, dan ben ik klaarwakker en niet meer vermoeid waardoor ik niet in slaap komen."
"Ik wandel elke dag een paar keer met mijn hond, en daarnaast ben ik begonnen met hardlopen een paar dagen geleden."
"Bedankt voor alle tips en de moeite die jullie nemen om mij van informatie te voorzien! Voor mij is het gekke dat ik geen cravings heb naar de pillen of naar wiet. Het enige dat ik ervaar is die extreme vermoeidheid. Ik zou inderdaad wat meer kunnen gaan sporten, dat ga ik dus vanaf morgen ook maar doen. Maar wederom terugkerend naar de vraag: ervoeren jullie die vermoeidheid ook?"