Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Gisteren (zaterdag) heb ik voor de tweede keer XTC gebruikt, maar ik vond het heel erg tegenvallen en ik snap niet helemaal hoe dat kan. Eerst wat over mij: In juni heb ik voor het eerst XTC gebruikt, dit was ook de eerste keer dat ik een stimulant gebruikte. Verder heb ik een keer 3-CMC (november), 2C-B (december) en 4-HO-MET (afgelopen donderdag) gebruikt, en meerdere keren wiet, truffels en alcohol. De eerste keer XTC was ronduit geweldig. Ik nam het op een festival, en had de tijd van mijn leven. Ik wist nog niet zo goed wat ik aan het doen was, dus heb grote fouten gemaakt, maar goed. Het ging als volgt: rond 17:00 nam ik een halfje (+_50 mg). Anderhalf uur later voelde ik nog niks, dus besloot ik nog een halfje te nemen (dat was natuurlijk een grote fout). Rond 19:00 voelde ik het heel hard hitten. Alles was geweldig, de muziek was prachtig en ik hield van iedereen. Vanaf toen ben ik tot een uur of 2/3 doorgegaan, en heb een aantal keer bijgepakt. In totaal denk ik dat ik zo'n 200 mg genomen heb, wat natuurlijk veel teveel is (ik weeg 65 kg). Nu ruim een half jaar later nam ik dus weer XTC, nu veel minder omdat ik bijgeleerd heb. Ik kreeg de pil van een vriend V, hij was ongetest maar V had het al eerder gebruikt en ging er erg goed op. V heeft veel ervaring en gebruikt regelmatig, dus nam een halfje om te beginnen, dit ging bij hem erg goed. Ik nam een kwartje. Ongeveer anderhalf uur later voelde ik het heel lichtjes, maar het kwam totaal niet in de buurt van wat ik de vorige keer voelde. Ik had het naar m'n zin en kreeg een droge mond, maar het verschil met voor de XTC was minimaal. Toen het na nog weer een half uur nog steeds niet verder was opgekomen, nam ik op aanraden van V nog een kwartje. Hij merkte wel op dat mijn pupillen groot waren, maar ik voelde dus nog niet zo heel veel. Ook deze tweede dosis is niet heel hard binnengekomen. Ongeveer een uur na de 2e dosis kreeg ik wel meer zin om met mensen te praten, en mijn kaken waren heel lichtjes gespannen, maar het euforische en het liefde-gevoel was er totaal niet. Ik heb het hierbij gelaten omdat het feestje bijna afgelopen was, maar was wel een beetje teleurgesteld. Ik weet dat je nooit meer zo'n ervaring hebt als de eerste keer, maar dit effect stelde me toch wel teleur. Is het normaal dat het de volgende keren zo mild is? Herkennen jullie dit? Of heeft het misschien wat te maken met de 4-HO-MET een paar dagen ervoor, of de 3-CMC een paar maanden geleden? Of heb ik gewoon te weinig genomen?"
"Snuifcabine zei: Moeilijk te zeggen als die pil ongetest is. Als je een hele sterke pil hebt dan is een kwartje misschien 100mg. Maar als er minder in die pil zit misschien maar 20mg. Klik om te vergroten... Dat is natuurlijk zo. Maar aangezien V er zo goed op ging, vind ik het wel gek. Is het ook normaal dat de pupillen en kaken eerder komen dan de andere effecten?"
"Ik lees trouwens net op Pyschonaut wiki dat 4-HO-MET cross-tolerance heeft met andere psychedelica, valt XTC daar dan onder? Aangezien het ook psychedelische effecten kan hebben."
"Mevrouw Pløp zei: Alles begint bij weten wat je neemt. En dat weet je niet als je pillen niet getest zijn. Die pil kan alles tussen de 55 en 300 mg zijn geweest, dus 'een kwartje' is geen aanduiding van een dosering als je de dosering van je pil niet weet. Als het bijv een pil van 120mg was, heb je gister 60mg gehad: dat is vrij weinig. Maargoed, dat weet je dus niet Klik om te vergroten... Dat is zo natuurlijk. Maar betekent dit dan dat de tweede keer XTC niet zo mild hoort te zijn?"
"Snuifcabine zei: 5/10 minuten voordat de xtc er bij mij inklapt zijn mijn pupillen al groot. Dus ik denk dat je met een te lage dosering inderdaad wel grote pupillen krijgt, maar verder weinig effect. Je hebt natuurlijk ook als eerste dosering de helft genomen van wat V heeft genomen. Maarja dit kan veel of weinig zijn, daar kom je alleen achter door het te laten testen. XTC werkt op je serotoninereceptoren terwijl 4-HO-MET op de 5-HT2A receptoren werkt. Ze zouden geen effect op elkaar moeten hebben. 2C-B zelfde verhaal. 3-CMC kan er wel een beetje invloed op hebben, maar dat is nu ook al een dikke twee maanden terug dus je serotonine voorraad zou al hersteld moeten zijn. Ik heb zelf nog geen ervaring met wat er gebeurd wanneer je startdosering te laag is, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft. Ik zou het gewoon laten testen als ik jou was, veel makkelijker. Klik om te vergroten... Ah, bedankt voor je uitleg! Volgende keer zal ik sowieso laten testen!"
"Mevrouw Pløp zei: Bekend is dat het nooit meer zo wordt als je eerste keer XTC. Dan is natuurlijk ook alles nieuw. Maar er zo weinig van voelen als jij beschrijft lijkt me met een normale, verantwoorde dosering inderdaad niet de bedoeling. Klik om te vergroten... Fijn om te horen, dan probeer ik het over een half jaartje met geteste pillen nog weer een keer!"
"Snuifcabine zei: Ja slim! En verstandig dat je een half jaartje wacht. Dan kan je lichaam goed herstellen en wordt het vast heel speciaal! Klik om te vergroten... Ik hoop t!"
"Zeehond zei: Je kunt eventueel op 23 maart en 18 mei pep gebruiken. Zie ook wat @ljuv schrijft. Pep is niet onschuldig, let op je doseringen en probeer rondom die raves gezond te eten, goed te slapen en af en toe lekker te sporten. Je zult dan eind juni naar verwachting een goede Mdma ervaring hebben en van pep gebruik niets meer merken. Je Mdma ervaring is altijd afhankelijk van set & setting en je ervaring is altijd anders. Ik ga er vanuit dat je geen medicatie gebruikt Klik om te vergroten... Ik sport sowieso al veel en zorg denk ik best goed voor mezelf, dus komt helemaal goed denk ik! ik gebruik ook geen medicatie trouwens. Hopelijk is de volgende keer mdma inderdaad weer heel leuk!"
"ljuv zei: Aangeraden wordt om 3 maanden te wachten, dus het zou wel degelijk invloed gehad kunnen hebben. Zeker als t later in november was. Klik om te vergroten... Geldt die 3 maanden ook tussen verschillende middelen? Ik dacht dat dat alleen tussen XTC gebruik was ljuv zei: Set en setting maken ook kei veel uit. Was het festival waar je de eerste keer gebruikte niet gewoon veel leuker? De mensen? Het weer? Zat je zelf beter in je vel? Klik om te vergroten... Het zou kunnen dat dat meespeelde natuurlijk, de eerste keer was buiten in de zon met een paar goede vrienden, op mijn allereerste weekendfestival. Afgelopen keer was ik met een nieuwe groep en binnen. ljuv zei: Volgende keer zou je ook wat hoger kunnen beginnen! 2/3e van je totale dosis (65mg), en op de piek de laatste 1/3e erbij (30-35mg). Te laag beginnen kan de boel wel erg temperen ook. Dan kun je bijnemen wat je wil, maar krijg je dus geen euforie en alleen het strak staan. Klik om te vergroten... Okay, ga ik proberen!"
"Immersive. zei: Dus laten we zeggen 3 pilletjes in een maand, dan merk ik echt bijna niets meer van een pil de volgende 3 maand Klik om te vergroten... Is 3 pillen in een maand niet ook best wel veel?"