Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Als 2 verschillende bakjes hetzelfde vertonen.....contaminatie naderhand. Post eens pics."
"Je zegt in je bericht als, "Headle", dat je niet "wappert". Dat is is wel 1 van de vereisten met een "paddozak". Heel beknopt gezegd, tijdens de groei ontstaat er CO2 (kooldioxide) en dat remt alle verdere groei af. Het teveel aan CO2 raak je dus kwijt met wapperen. FAE ( Fresh Air Exchange) is een must. CO2 is zwaarder dan lucht en blijft onderin de zak hangen waar de concentratie steeds groter wordt en groei in je bakje stopt. Vloeistof onderin je bakje is een indicatie dat er mss teveel vocht aanwezig is, maar eerder denk ik dat het bakje gestopt is met groeien en dus geen extra vocht meer opneemt. Het vernevelen van, steriel!, water en het verdampen daarvan op je bakje is een heel grote "pin trigger" Hierdoor wordt je bakje gestimuleerd om paddenstoelen te vormen. Zakje open, water vernevelen BOVEN de zak zodat er een fijne mist neerdaalt op je bakje en daarna wapperen zodat het teveel aan vocht verminderd wordt en de CO2 wordt verlaagd is de normale procedure. Mocht dat geen verbetering opleveren dan zou je wellicht met je verkoper kunnen praten hoe het komt dat als je de techniek toepast, het komt dat 2 bakjes dezelfde uitslag vertonen. Mss heeft hij een "onbetrouwbare" leverancier oid. Succes! Laat het resultaat even weten zodat ook andere van je oplossing kunnen profiteren."