Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Graag had ik jullie mening geweten. Ik ben samen met iemand die door omstandigheden in september is hervallen met coke. Zijn eerste verslaving was in zijn jeugdjaren (tiental jaar geleden), dus is heel lang clean geweest. In september maakte hij de belofte voor zichzelf om af te kicken. Terug op zichzelf zoals hij de eerste keer deed. Daar ik er niets van ken geloofde ik hem ook. We wonen ook niet samen dus ik had hem niet altijd in de gaten. Heeft maanden aan een stuk gelogen dat hij nog steeds gebruikte tot in januari. Besloot door veelvuldig werkverlet zijn dokter in te lichten en "again" de belofte om af te kicken. Twee weken clean geweest en kwam dan af met het idee tot "occassioneel gebruik".. want het gaat wel goed nu.. Voor mij is drugs in mijn relatie een totale No. Zeker niet in dit geval. Maar mijn partner weigert me hierin te volgen. Soms eens kan geen kwaad in zijn ogen.. ik doe moeilijk want ik heb er toch geen last van.. enzovoort. Hetgeen er nu nog ligt wil hij niet wegdoen en ook zijn contacten wil hij niet verwijderen zodat hij er nog op kan terugvallen voor occasioneel gebruik. Ben ik dan zo een "moeilijke" als voor mij occassioneel gebruik een neen is? Is dit soort van truukjes niet gewoon het instand willen houden van zijn verslaving? Heeft hij niet allang bewezen dat coke uit zijn leven moet verdwijnen en occassioneel gebruik niet is weggelegd voor hem?"
"ljuv zei: Hallo, welkom op het forum! Er zijn wel enkelingen die occassioneel gebruik in hun leven kunnen toelaten hoor, met heel veel heel goede afspraken en mega zelfdiscipline. Maar het overgrote deel van "ex" verslaafden kunnen dat zeker niet. En dit roepen 2 weken na je afkick is dat natuurlijk vette bullshit. Dat is gewoon een terugval. Dus voor nu zou ik zeggen: nee kan niet. Maar in het algemeen zou ik wel ook nog willen zeggen dat het wel klinkt of jullie heel anders over drugs denken. Persoonlijk zou ik mijn partner, als het hem en mij niet schaadt, hier altijd vrij in laten. Als mijn partner het mij zou verbeiden zou ik me ook wel afvragen of het de juiste persoon voor mij is. Klik om te vergroten... Ik heb mijn partner op zn dieptepunt gezien in januari en dat heeft ergens een zodanig grote indruk voor me achtergelaten dat zelfs occassioneel gebruik enorm veel van me zou vergen. Het "trauma" is nu wel nog te recent om te oordelen. Ik heb het gevoel dat er nu al zaken van me worden verwacht waar ik nog niet klaar voor ben. En als ik hem probeer uit te leggen dat occassioneel gebruik kan besproken worden op lange termijn na geruime tijd echt clean te zijn van de nu recentelijke verslaving.. dan lijkt het alsof ik bot vang. In zijn ogen moet ik momenteel al akkoord gaan met het feit dat er gerief in huis ligt.. en er zo naar gegrepen kan worden.. goed wetende dat hij enkele weken geleden als een wrak bij de dokter zat voor een ziektebriefje voor zijn werk. Vorige week vrijdag was hij er gaan kopen.. voor zijn occassioneel idee.. zonder mij daarvan op voorhand in te lichten. Als ik hem dan vroeg wat occassioneel gebruik inhoudt .. dan was zijn antwoord : 1x per maand. Woensdag opnieuw gebruikt. Vijf dagen later Weer achteraf pas vertelt. Ik was laaiend van woede. Waardoor hij ineens dan maar donderdag en vrijdag weer heeft gebruikt."
"ljuv zei: Pffff ja dit is wel echt een behoorlijk ander narratief inderdaad. Allereerste: Zet je eigen mentale gezondheid op 1. Ik heb nooit met een verslaafde in mijn directe omgeving hoeven dealen, maar dat je een trauma hebt opgelopen aan dit lijkt me totaal niet onvoorstelbaar. Ontzettend kut en klote dat je het zo heftig hebt ervaren: dikke knuffel daarvoor. Vergeet niet dat zolang jij nog zoveel last hebt van dit trauma, je niet in je eentje je vriend kunt helpen... dan vraag je echt teveel van jezelf. Er zijn hier anderen die veel meer kunnen vertellen over verslavingszorg e.d., die reacties zullen vast snel volgen, maar mij lijkt het goed om afspraken over zooi in huis en over occasioneel gebruik ook met een instantie te bespreken, zodat deze afspraken ook meer "kracht" dragen. Dan heb jij ook altijd iets om op terug te kunnen vallen. Het gedrag van je vriend deze week is niet die van een "ex"verslaafde of een clean iemand te noemen, natuurlijk. Vooral het liegen vind ik echt zorgelijk, en super pijnlijk voor jou. Dit is gewoon nog de verslaving die aan het woord is, dus volgens mij is het ook hierin weer goed om externe hulp te vragen. Zeker omdat er niet naar jou geluisterd wordt... niet naar je wensen en waarschuwingen. Hopelijk komen jullie er samen uit! Knuffels! Klik om te vergroten... Wow letterlijk tranen in mn ogen. Bedankt ❤"