Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi allemaal, Door paar keer xtc gedaan te hebben ben ik er achter gekomen dat ik max 160/180 mg kan nemen over de gehele avond zonder daarna echt mega ziek te worden. Ik begon daardoor ook erg laat op een festival met nemen en wil eigenlijk toch w graag wat eerder beginnen. Ik weeg 77 kilo en wil voor mijn volgende festival anders aanpakken. Ik heb pillen van 80mg ( alles getest) Ik wil dan beginnen met 80 om vervolgens met 30/40 bijnemen en daarna wil ik proberen om met 20mg bij te nemen. Denken jullie dat die 20mg wat zou doen? Of is dat echt een no go en kan je juist beter meer nemen? ( ik merk ook dat het bij mij snel uitwerkt en daarom eerder moet nemen dan 1,5uur /2uur.. En om te voorkomen dat ik te veel neem wil ik proberen met 20mg.. Maar of dat nut heeft? #nieuwschierig #benieuwdnaarervaringen/meningen"
"Dirkjan zei: Dit snap ik dus niet. Ik geloof je hoor, ik geloof dat de pillen 80 mg MDMA bevatten, maar het is vreemd. Stel jezelf even de volgende situatie voor. Je bent het hoofd van een criminele drugs orginisatie, in dit geval een organisatie die dealt in MDMA. Je doel is geld verdienen, zo snel mogelijk, zo efficient mogelijk en zo onzichtbaar mogelijk. Waarom zou je pillen van 80 mg maken? Aannemend dat de normale dosering boven de 80 mg ligt? Waarom niet 120 mg of 150 mg? Dan is 1 enkele pil genoeg voor een gemiddeld mens. Waarom zou je zulke zwakke pillen produceren? Je werkt jezelf tegen in capaciteit, opslag, kwaliteit (mensen gaan het merken) vervoer wordt minder winstgevend, want je moet twee keer zovaak rijden om hetzelfde percentage MDMA te vervoeren. Ik ben geen expert maar 80 mg pillen is gewoon een ontzettend dom idee. Ik zou nooit in die wereld verzeild willen raken maar mocht dat ooit gebeuren zou ik iedereen optrommelen en eens goed de handen uit de mouwen steken. Dit is gewoon een kut idee. Klik om te vergroten... Nou wij hebben al meerdere keren gehad dat de dealer zegt dat ze veel hoger mg bevatten maar omdat wij alles laten testen voor veiligheid en dat is toch echt 80mg ik heb maar 1 keer pillen gehad van 120 en voorderest alleen maar 80mg. Vinden wij ook kut hebben liever ook met meer mg maar als de testlocatie zegt 80 mg dan is dat zo🤣 kan er helaas ook niks anders van maken"
"Mevrouw Pløp zei: Ik heb pillen gehad van 57 mg 🤣 maar ik doe een gokje dat ze volgens de dealer hoger gedoseerd waren. Klik om te vergroten... Nou precies dat. Er word altijd hoger gezegt maar eindstand is dat echt niet meer zo. De pillen van nu zijn zoveel slechter. Wij hebben altijd maar 80mg en 1 keer 120 gehad. Wij balen ook van de uitslag maarja het is nou eenmaal zo 🤣"
"MarcieMarc zei: Bij mij merk ik dat ik na de 2e keer echt wel de euforie kwijt raak en meer vaag wordt. Strak staan, trillende ogen, klapperkaak, dat soort kenmerken. Dat vage is soms wel leuk maar de come-down/kater daarna is echt geen kattenpis. Nee, ik doseer liever in 1x goed (lichaamsgewicht in mg) en daarna (1,5 tot 2 uur later) de helft erbij en accepteer dat het dan ook klaar is. Begin zelf ook altijd wat later, dan heb ik er tot het ende plezier van. Klik om te vergroten... Ja precies... En hoelang houd dat dan aan bij jou? Gewoon 4uur? Of wat langer?"
"Thaanks allemaal! Ik vroeg me af, ik ben momenteel 7kilo afgevallen zal dat eigenlijk ook een verschil zijn met de effecten die je ervaart of totaal niet?"
"Neo-Shulginist zei: Bij de meeste mensen blijven de piekeffecten van MDMA ongeveer 4 uur aanhouden. Dus dan lijkt een uur inderdaad wat kort. Ik kan alleen niet zeggen hoe dat komt, omdat er te veel onbekende factoren zijn die een rol kunnen spelen bij het verschil wat je zegt te merken. Zo wordt MDMA in de lever afgebroken door een enzym met de naam CYP2D6. Het is bekend dat sommige mensen meer van zulke enzymen aanmaken dan anderen. Daardoor wordt MDMA in het lichaam van sommige mensen sneller afgebroken. Een verschil in de hoeveelheid CYP2D6 die je lever aanmaakt zou mogelijk een verklaring kunnen bieden voor de vraag waarom je minder van MDMA voelt en waarom het sneller is uitgewerkt. Het probleem is alleen dat je niet weet hoeveel enzymen je lever aanmaakt. Dus we kunnen niet zeggen of een verschil in enzymen de juiste verklaring is. Er kunnen ook allerlei andere verklaringen zijn voor het waargenomen verschil in drug-effecten. Zo wisselt de hoeveelheid MDMA per xtc-pil vaak, ook als de xtc-pillen er hetzelfde uitzien. Daardoor kun je ongemerkt meer of minder MDMA innemen dan je denkt. Daarnaast is het best moeilijk om te vergelijken hoe hard iemand gaat. Je kunt maar een deel van de effecten objectief meten: bijvoorbeeld of je een verhoogde hartslag hebt, of je ogen trillen, of je pupillen groter zijn geworden, of dat je ineens meer zweet. De meeste drug-effecten zijn psychologisch; wat dus betekent dat verschillen in mentale staat ook kunnen meespelen. Mensen kunnen bijvoorbeeld opgewekt en empathisch worden van MDMA. Maar het is ook mogelijk om (onbewust) weerstand te bieden tegen veranderingen in je humeur. Dan word je dus niet zo opgewekt van MDMA. De verwachtingen die je hebt kunnen dus een grote rol spelen bij de tot uiting komen van drug-effecten. Dat kan ook weer effect hebben op hoe je de drug-effecten ervaart. Als je bijvoorbeeld gaat letten op verschillen in gevoel, dan is de kans veel groter dat je ook verschillen denkt te ervaren. Daarbij is het goed om je te bedenken dat een veelgenoemd effect van MDMA is dat de tijd veel sneller lijkt te verstrijken, én dat mensen vaak zin krijgen om steeds meer MDMA bij te pakken. Zulke subjectiviteiten kunnen ook een rol spelen bij de verschillen die je constateert. Klik om te vergroten... Ik heb dus ook dat het bij mij na een uur alweer minder word, ik snap er niks van. Mijn vrienden gebruiken gewoon dezelfde pil als mij en gaan veel harder. Ook worden mijn pupillen eigenlijk helemaal niet groot. Ik heb al een topic geplaats erover maar ik vind het zo gek en jammer eigenlijk wel dat het effect bij mij zo laag is terwijl ik de 3maanden sws aan hou of zelfs langer nog."
"Wat zou voor mij de ideale dosering zijn Als een festival tot 11uur savonds duurt? Denken jullie? Ik weeg 80kilo"
"Hi, Ik merk dat als ik xtc gebruik dat het bij mij na eerste keer nemen weer snel uitwerkt en ik merk dat de effecten minder actief zijn.. Ik gebruik dit nu 2jaar en heb er minimaal 2/3maanden tussen of wel is meer Ik begon eerst altijd met 30/40 en dan bij nemen ook 40 maar de laatste keren begon ik met mijn lichaamsgewicht dus 80 en dan 30/40 bij nemen Ik laat het altijd testen dus weet wat er in zit en hoeveel. Ook merk ik vaak 2uur van te voren op een festival dat ik echt gesloopt ben ik voel me zegmaar alsof ik een (drank) kater heb en zo voel ik me dan ook tot de volgende dag nog Ik heb geenidee waarom dit bij mij zo is, zijn er misschien meerdere die dit ervaren? Of misschien tips hebben? Misschien wat minder nemen als begin?"
"scoobybono zei: Ik zou ook is gaan kijken naar de tijd wanneer je het neemt. Aangezien xtc tussen de 4-6 uur kan duren en je waarschijnlijk tot het einde van het festival goed wilt gaan zou ik pas om 16:00 / 17:00 gaan beginnen met gebruiken. Daarvoor kan je nuchter van het festival genieten of een paar biertjes drinken. Doe dit wel met mate, alcohol + xtc kan gevaarlijk zijn. Klik om te vergroten... Ik begin vaak altijd pas rond 5 of 6uur dus dat is het gekke.. En de eerste keer nemen werkt bijna na een uur ofzo alweer uit dus ik begrijp niet zo goed hoe dat kan"
"ljuv zei: Gebruik je medicatie? Klik om te vergroten... Nee!"