Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Haha, Flut, een helse ervaring was het zeker ja. Het zat waarschijnlijk tegen een psychose aan. Ik geloof dat HPPD vroeger gedefinieerd werd als Psychotic episode not otherwise specified. Tenminste, zoiets. Dat ik mijn ding ben blijven doen hield mij wel op de been. Ik heb me toen op mijn studie gestort (psychologie, komt wel mooi uit dus ). Hoewel het vaak wel een hel was om naar school te gaan. Je hebt gelijk dat je voorlopig geen drugs meer gebruikt. Ik denk dat een paar biertjes niet echt uitmaken en dit zal denk ik de zaak niet verergeren, je moet je misschien niet wekelijks klemzuipen. Je zou misschien naar de huisarts kunnen gaan en om melatonine vragen (5mg). Ikzelf ken niet de wetenschappelijke basis hiervoor, maar het heeft mij voor 98% genezen. Misschien dat het bij jou ook goed werkt. Ga iig niet door met gebruiken. De symptomen die ik nu nog heb zijn de volgende. Als ik moe ben, dan willen sommige voorwerpen of wat dan ook wel eens lichtelijk bewegen. Hier stoor ik me helemaal niet aan en ik schenk er dan ook bijna geen aandacht aan. Wel heb ik nog regelmatig last van lusteloosheid, dit is nog steeds een overblijfsel van die depressie. Gelukkig wordt dit ook steeds minder. Ik probeer deze ervaring gewoon in een soort leerzaam perspectief te zien. Ik heb denk ik nu wel een beter idee van hoe het is schizofreen te zijn of paniekaanvallen te hebben en depressie dan de gemiddelde psychologie student."
"Hey Flut, dat ben ik inderdaad geweest. Toen was duidelijk aan het genezen. Ik dacht toen dat het al goed ging, maar ik moet zeggen dat ik nog steeds vooruit ga. Aan de andere kant is het jammer dat ik dat ook ben op die site, anders waren er 2 mensen die er met melatonine van af zijn gekomen. Melatonine is inderdaad niet over de toonbank te koop, dit moet je echt via je huisarts krijgen. Het is goed mogelijk dat je huisarts niets van HPPD afweet. Mijn huisarts had al 3 of 4 mensen v贸贸r mij met HPPD genezen of waren genezende. Omdat je duidelijk aan het zoeken bent naar informatie merk ik dat het bij jou misschien wel serieuze vormen aan het aannemen is. En dat je er misschien er ook echt last van begint te krijgen. Klopt dit? Wat ik je aanraad is dat je je er niet te druk over maakt. Als je je er namelijk op fixeert dan nemen de symtomen toe. Probeer er dus een beetje van te genieten Ik merk dat er op internet heel weinig informatie is te vinden hoe je er van af kunt komen. Ik heb verhalen gelezen van mensen met HPPD die er in dezelfde mate last van hadden als ik en met een aantal van hen is het slecht afgelopen. Daarom heb ik zo af en toe op forums mijn ervaringen opgeschreven en over melatonine verteld. Ik was zelf benieuwd hoe mijn huisarts wist dat melatonine HPPD kon verminderen of genezen. Ik heb het hem toen ook een keer gevraagd en hij zei toen dat hij dat wist omdat hij op een Amerikaanse huisartsen site, wetenschappelijke artikelen had gelezen. Wat ik best zou willen is het volgende. Ik wil aan hem vragen of hij die wetenschappelijke artikelen aan mij door wil mailen. Dan kan ik ze doorsturen naar je en zou jou huisarts ze ook kunnen lezen. Op deze manier is het namelijk meer verantwoord dat ik jou (en anderen misschien) melatonine aanraad. Binnen een maand ga ik weer naar de huisarts voor controle en dan zal ik het er met hem eens over hebben."
"pipoxyz slik jij elke avond 30 van die pilletjes om aan 5 mg te komen?"
"pipoxyz idd, melatonine is inderdaad een lichaamseigen stof. Die maak je aan als het donker begint te worden. Het zorgt ervoor dat je slaperig wordt. Het begint als het ware je lichaam voor te bereiden op het slapen. Het remt eigenlijk je hersenen af (simpel gezegd). Vooral de meer primitievere delen worden afgeremd. Het wordt gewoon een stuk rustiger in je hoofd. Ik heb geen nadelen kunnen ontdekken van melatonine Flut. In het begin werd ik er wel extreem slaperig van (maar dat kon ook zijn omdat ik toen slaaptekort had). Nu voel ik me na het innemen van zo'n pilletje geen verschil (misschien iets slaperiger dan zonder pilletje, maar je kan dan nog steeds zonder gevaar autorijden). Ik ben er overdag niet brak van. Die floaters zul je idd niet snel wegkrijgen. W茅l kan het zijn dat ze minder nadrukkelijk aanwezig zijn. Je gaat er simpelweg minder op letten en dit geeft iig wel het gevoel dat ze minder zijn. Bij HPPD'ers is ook een beetje verdwenen hoe het zicht was v贸贸r HPPD, dus het kan zijn dat die floaters ook erger lijken omdat je je er veel mee bezig houdt. Je ergert je er namelijk aan. Klinkt heel lullig, maar probeer je er niet aan te ergeren. Maar je voelt je wel eens wazig? Kun je omschrijven hoe dat ongeveer voelt? Die druk in je hoofd vind ik eerlijk gezegd een vreemd iets. Ik heb al veel gelezen over HPPD, maar druk in het hoofd ben ik nooit tegengekomen als symptoom van HPPD. Lees deze pagina eens: http://nodid.org/dynamic/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=66 Ik denk dat het gezond leven er in ieder geval voor zorgt dat het niet erger wordt. Op het moment probeer ik ergens op internet een link te vinden tussen melatonine en het genezen van HPPD. Ik heb nog niets kunnen vinden. Ik hoop dat mijn huisarts die artikelen wil doormailen of opsturen of iets dergelijks. Ik denk dat wanneer ik uitleg waarom ik die artikelen wil hebben dat hij dat wel doet. Het kan wel zijn dat we ze niet zomaar op internet mogen plaatsen, artikelen kunnen auteursrechterlijk beschermd zijn en soms moet je zelfs geld betalen voor sommige artikelen![/i]"
"Ik heb dat forum bekeken en idd 'head pressure' opgezocht. In die ene poll had ruim 3 kwart van de HPPD'ers head pressure!!! Nu is het natuurlijk wel zo dat dit niet een heel goede poll is. De meeste mensen die die thread bekijken zullen last van head pressure hebben. Heb beste zou zijn bijvoorbeeld een mail te sturen naar AL die leden en ze te vragen of ze last hebben van HPPD en of ze dan ook last hebben van head pressure. Waarschijnlijk zal het percentage dan een stuk lager uitvallen. Zo te lezen mag ik blij zijn dat ik niet bij de groep hoor die last hebben van head pressure. Dit is het eerste symptoom waar ik geen last van heb gehad en ik kan me ook niet helemaal indenken hoe het zou moeten voelen. Ik heb me wel heel vaak heel wazig gevoeld, vooral het eerste jaar ofzo. Maar dit is te wijten aan de dissociatiestoornis en de depersonalisatiestoornis. Flut, heb jij die beschrijving van nodid.org over depersonalization gelezen? Komt dat wazige gevoel daar mee overeen of is het anders? Ik zocht ook even op hppdonline naar melatonine en kwam daar een thread van jou tegen (denk ik) over melatonine. Sta jij daar ingeschreven als 'TheSnowman'?"
"Houden zo baarsjesbewoner! Zolang je er geen last van hebt: prima. Stop meteen als je ook maar iets begint te merken. Flut, misschien kun je beter gewoon 5 mg voor het slapen gaan innemen. Ikzelf weet niet wat beter is, dit kan ik ook eens vragen aan de huisarts. Hier kun je zelf maar mee experimenteren. Om echt een soort verschil te voelen zou je het misschien echt iets van 4 of 5 maanden vol moeten houden. Ik denk dat je in die tijd en een duidelijke vooruitgang zou merken. Toen ik de eerste dagen dat spul nam, sliep ik ook echt heerlijk! Dat jij er ook heerlijk van slaapt, is miss een goed teken. Ik weet niet of 4 a 5 maanden melatonine veel geld gaat kosten, want 500 pillen in 10 dagen verslinden... depersonalisatiestoornis IS trouwens een dissociatiestoornis. Check deze site http://www.geocities.com/proud_of_nala/dissoinfo.html Mijn ervaringen van de depersonalisatiestoornis is dat ik niet meer wist wie ik was. Ik was de rode draad kwijt in m'n leven. Ook leek mijn lichaam niet mijn lichaam. Ik bewoog dan mijn handen en ik had niet het idee dat IK dat deed, terwijl ik wist dat ik dat natuurlijk deed. Vooral de tekst onder de symtomen komen exact overeen. Omdat jij er vrij rustig over bent denk ik niet dat jij een dissociatiestoornis hebt eerlijk gezegd. Als je er namelijk last van hebt dan vind je dat namelijk echt een verschrikkelijk gevoel. Het is echt superbeangstigend. Je denk dat je niet echt bent zeg maar, dat je niet meer bestaat enzo. Het roept echt angst en paniek op en dat heb jij tot nu toe niet beschreven. Ik denk dat ik pas na een half jaar kon zeggen dat het echt minder werd, dat ik echt verschil kon merken. Nu heb ik echt amper visuals, ik merk wel, dat als ik stress heb (lange termijn stress), tentamenweken ofzo, dat het iets toeneemt. Maar na een half jaar begon ik zeker te merken dat het minder werd."
"Ik hoop dat het lukt Japi-10. Ik zelf vind het nog steeds heel rot dat ik eigenlijk zonder wetenschappelijk bewijs zit. Ik zal binnenkort eens een afspraak maken of proberen iets te regelen met mijn huisarts. Ik zal het eens bespreken. Als dit wetenschappelijk bewijs stevig genoeg is, kunnen mensen hier ermee naar de huisarts als bewijs. Een huisarts die geeft inderdaad niet zomaar medicijnen mee, daar wil hij uiteraard een goede reden voor heben. Jou huisarts wist nog niet eens iets van HPPD af?"
"Flut, doe vanavond of morgenavond eens een keer 5 mg alsjeblieft. Ben wel benieuwd hoe het dan voelt. Nog een reden is dat het bij mij 5 mg was en dat heeft bij mij gewerkt. Ik kan niets zeggen over 3 mg, terwijl ik weet dat 5 mg bij mij heeft geholpen. Goed dat je via internet gaat bestellen, let er alleen goed op dat het goed en betrouwbaar spul is en echte melatonine."
"Nee, visual snow heb ik ook geen last van gehad. Het was bij mij vooral dat alles enorm veel bewoog. Ook patronen zien in dingen waar eigenlijk geen patroon in zit enzo een keukenblad bijvoorbeeld. Bekijk de lijst van symptomen maar daar staat zowat alles in. Omdat ik geen visual snow heb gehad denk ik niet dat het niet op te lossen is. Ik denk dat visual snow ook kan verdwijnen net als de andere symptomen. Flut, als jij op die stimulator kijkt, deze: http://www.thevisioncommunity.com/index.php?option=com_content&task=view&id=78&Itemid=171 welke waarden vul jij op die site in bij 'snow density' en 'flicker rate' zodat het ongeveer is zoals jij het ervaart? "it could be that neural activity in the visual cortex is simply operating at too high a baseline, with many neurons firing more often than they should." Dit staat boven die foto. Die neuronen zijn te actief. Bij mij waren de neuronen in het deel van de visuele cortex die beweging verwerken, waarschijnlijk te actief. Dit zal waarschijnlijk ook met visual snow zijn. Daarom denk ik dat er niet moeilijker vanaf te komen is dan andere visuele stoornissen met behulp van melatonine."
"Heb je heel deze thread doorgelezen? Op dit moment ben ik er zo goed als vanaf en mijn huisarts heeft voor mij ook al enkele mensen genezen met melatonine. Ook iemand op dit forum gebruikt nu melatonine voor ongeveer een maand en het gaat heel langzaam ook steeds beter met hem. Ik denk dat melatonine zeker HPPD kan genezen. Het duurt alleen erg lang. Ik vermoed dat dat wetenschappelijke artikel niet perfect het verband tussen melatonine en HPPD zal verklaren. Ten eerste omdat het hersenonderzoek op zich zelf nog in de kinderschoenen staat. Ten tweede is HPPD helemaal niet bekend en wordt het niet bepaald op grote schaal onderzocht. Ik denk zelf dat er in dat wetenschappelijke artikel (of wat het ook is) dat daar een aantal case-studies in staan. Gevallen zoals ik dus. Systematisch onderzoek naar HPPD ontbreekt, vermoed ik. Fritz, waarschijnlijk weet je huisarts niets van HPPD af. Je kunt het natuurlijk wel proberen, want de mijne wist er w茅l vanaf en zullen er meer huisartsen zijn die er vanaf weten. Ik zal het volgende keer met hem bespreken wat hij ervan vindt dat er andere mensen van 'buitenaf' bij hem langskomen. Omdat je je voor de rest prima voelt, zou ik, wat je zelf ook al zegt, niet aan de conventionele middelen beginnen. Dan blijf je bezig en eerlijk gezegd heb ik nog geen positieve verhalen gehoord (mensen die genezen zijn van HPPD door conventionele middelen). Ik wil op dit forum zoveel mogelijk anoniem blijven. Ik vertel dus niet waar ik woon. Wel kun je me een pm sturen met je emailadres erin. Dan meld ik je aan in m'n msn. Daar wil ik wel uitwijden. Als je dat niet wilt, dan kun je ook melatonine bestellen op de site die Flut heeft gegeven op deze of vorige pagina van deze thread. Gr, Ex-tripper"