Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dat had ik zelf ook al bedacht. Kon geen minder potente stof vinden en wil het niet wagen qua wat er tegenover staat ; mogelijk te hoog doseren, lever problemen, noem maar op.. Ook denk ik dat de werking van wiet op mij ook te maken had met aroma/smaak, en alle andere cannabinoïden, terpenen, wat er ook allemaal uit dat mooie plantje kan komen. Een synthetische cannabinoïd doet vrijwel niks meer dan inwerken op neurotransmitter anandamide, zoals actieve THC dat doet.. Mis toch een hoop dan Ben nu na al die jaren al een aantal dagen gekapt met wiet en ben Cipramil aan het opbouwen. Mis wiet, maar ben ook wel blij om ervan overtuigd te zijn dat ik zonder benzo's of wiet nog in slaap kan vallen. Misschien dat ik ooit eens iets als nm-2201 haal en oplos in een goed rookbaar kruid, dan laat ik een report achter. Groet"
"Benzoboss zei: Al gedacht aan wiet koekjes spacecake enz. Werkt een stuk langer en ook potenter. 2-3 koekjes op een dag zo nu en dan een jointje zal een stuk goedkoper zijn. Klik om te vergroten... Heb ik een tijd geprobeerd. Bedankt voor de reactie, het geweldige aan blowen vond ik de smaak bij elke hijs. de "rust" die het gaf. Dat ondervond ik niet bij het eten van actieve wiet in koekjes etc. Ik ben nu al een aantal dagen gestopt. Niet makkelijk, zelfs onder het fietsen naar de supermarkt wil je een joint.. Als ik wiet echt nodig ga hebben denk ik inderdaad ook aan koekjes etc.. kunnen ook heel lekker zijn!"
"Ben weer begonnen. Met een sterk raak niet verslaafd schema. Ik bouw nu roken af. Eens het koekjesreceptenboek zoeken (:"
"Hallo, mijn eerste post hier. Dit verhaal gaat niet over mij, maar plaats ik voor een heel goede vriend, die al een tijd op besloten jeugdzorg verblijft. Reden van zijn aanmelding heeft niks te maken met drugsgebruik, maar angst problemen etc. Hij moet steekproefsgewijs urine controles ondergaan, hij heeft nog nooit andere "drugs" gebruikt dan geliefde THC. Nog nooit. Zo gezegd zo gedaan, meneer is een UC ondergaan en kreeg 2 waardes: Amfetamine : 4001 THC : 22 Hij mag in principe geen contact met buitenwereld, maar dit was belangrijker dan de regels die daar van sprake zijn. Ik begrijp niks van dit soort testen, Wel heb ik mij laten vertellen dat de gebruikers waarden rond de 300 a 400 liggen. Nogmaals, hij heeft nog nooit amfetamine gebruikt. Wiet wordt daar gedoogd bij deze waarden. Ik zelf heb wel ervaring met amfetamine en dergelijken, en weet dat er zelfs in neussprays metabolismes van amfetamine zitten. Probleem is nu dat hij maar heeft "bekend" om weg te komen uit de "prikkelvrije" kamer waarin hij moest verblijven tot dit onderzoek was afgerond. Ik probeer met man en macht aan hem aan te kaarten om hier tegenin te gaan en heb straks contact met leidinggevenden daar wat dit betreft. Heeft iemand voor mij duidelijkheid wat betreft deze waardes, wat zijn recht zou zijn (hij krijgt nu door deze test een verlenging die totaal niet nodig is) en ook vooral wat dit kan hebben veroorzaakt. Meneer gebruikt ook geen medicatie. (Lichamelijk) Medicinale problemen die bekend zijn dat hij een knietumor heeft gehad en verwijderd, circa twee jaar geleden + maag problemen vanaf jeugd. In mijn ogen zou hij geeneens speed kunnen gebruiken, zo lang ken ik hem. Iemand advies en/of duidelijkheid? Groet"
"Bedankt beiden! Ik had ook al zoiets in gedachten, Ondanks zijn mogelijkheden zag hij het niet zitten om 6 maanden onterecht verlengd te zitten. Hij is weggelopen. Heb sindsdien geen contact gehad. Hoop dat hij eerlijk was wbt geen speed te gebruiken, zowel dan gaat hij nu een hele diepe put in. Om de conversatie iets op te voeren, hij zat niet op gesloten maar besloten. Contact met buitenwereld was indd niet mogelijk, wel was daar een extreme mate van drugsgebruik. Heb van hem verschillende verhalen meegekregen van dealend personeel daar. Enige wat wel werkt is je mega agressief gedragen Je psychiater onder tafel lullen Zeggen dat je gek word van de onrust en manie in je kop En bang bent te gaan ontploffen Dan krijg je extra medicatie tenminste dat hoop je Kan ook lekker in de sepereer ruimte gegooid worden Meh, bij die jeugdzorgplus afdeling waar hij zat mocht hij geeneens praten met psychiater, laat staan medicatie krijgen die hij zou willen. Enige drie middelen die hem aangeboden waren zijn seroquel, risperidon en lorazepam; wat hij dan "gedwongen" toegediend zou krijgen. of wel of niet. Sepereer ruimte was inderdaad dagelijks (onterecht) van sprake, of "prikkelarme kamer"(gevangeniskamer lol), of isoleer/sepereer. Ik ga me er maar niet meer mee bezig houden en hoop het beste. Bedankt beiden nogmaals, groet"
"Liefhebbertje zei: Euhm..... Bijna niet te geloven verhaal... Mag ik vragen hoe oud diegene was? En in welke instelling? Dealend personeel? Geloof ik niet eigenlijk Maar even een vraag zo te merken heb je te doen met dit persoon Als je dat hoort over personeel? Heb je toen actie ondernomen Politie bvb Het wel hebben gedaan van melding of aangifte Sou ten alle tijden aangenomen worden Geen enkele instantie zal dit negeren! 6 maanden extra voor een positieve uc Moeten ze wel hele strenge eisen stellen Heeft die een ibs ots of rm? Pei? Een gesprek met de psychiater kan je gewoon aanvragen ook daar en ten alle tijden En natuurlijk krijg je geen medicatie op voorkeur maar even inlezen in de dsm En je kan hele mooie voorbeelden aan dragen Gedwongen medicijne toe dienen is absoluut verboden Je nag ten alle tijden weigeren al zal je dan aangemerkt worden als behandel weigeren oid Sepereer moeten ze goede redenen voor hebben en verslagen van maken Dat kunnen ze niet zomaar doen mits. Er zelf om gevraagd word Bijzonder verhaal ben benieuwd wat betreffend persoon en evt familie voor actie hebben ondernomen? Klik om te vergroten... Ongeloofwaardig maar waar. Degene is minderjarig. Er is genoeg dealend personeel, heb zelf op een open psychiatrische afdeling gezeten waar ik wiet kon krijgen via ambulante hulpverleners etc. Ik heb het erg te doen met hem, aan de andere kant kan ik me met hem inleven én ook zien wat hij doet waardoor hij daar zit. Complicated dus. Ik kan weinig actie ondernemen. Ouders hebben allang geen macht meer over hem, en hij zit niet op rm, ibs, wat dan ook maar jeugdzorgplus machtiging bij De Heldringstichting. De instantie negeert dit soort zaken wel, ik heb meerdere malen meegekregen dat de jongen waar over ik het heb daar gefixeerd wordt voor niks, of in de isoleer moet voor niks. Dan krijg ik als antwoord dat ze geen uitspraak mogen doen over hun cliënten. Politie ga ik niet naar toe, ik wil het voor deze jongen niet nog lastiger maken. Nogmaals, hij is nu weggelopen en maakt het prima. Het is niet aan mij om hem daar weg te zien te krijgen. Hij zou zelf moeten gaan praten etc. wat hij juist niet doet.. 6 maanden extra voor positieve UC is gebeurd. Ik begrijp niet hoe dit mag, en ben beloofd 3 dagen geleden een telefoontje te krijgen na vraag van voogd. Nooit gekregen. Gesprek met psychiater aanvragen is mogelijk, wat ik bedoelde te zeggen is dat zodra je niet sterk in je schoenen staat hij maar 3 middelen mocht. Hij heeft meerdere maken geprobeerd om middelen die ik hem aanraadde te krijgen. Andere middelen wilde psychiater niet aan beginnen. En wat ik bedoelde met gedwongen medicijnen is dat hij geen recht heeft om het niet te nemen wanneer zij vinden dat hij het moet nemen nadat hij het al langere tijd zelf genomen heeft. Wat een lange kromme zin, dit heb ik over genomen uit gesprekken met hem, als dit niet waar kan zijn verdraait hij de waarheid of doet die instelling dat. Beiden opties vind ik vaag. Verhaal is zeker bijzonder, ik zou er alles voor doen om in zijn positie te staan en met meer kennis toch proberen een weg daar te vinden. If only it'd be possible."
"Ik kan hierin meepraten, vanaf 12 jarige elke dag wiet gebruikt, stond ik als 13 jarig jongetje grammen guerillawiet te drogen in mijn nachtkastje.. Tijden speed gebruikt om angstgevoelens weg te nemen, ook dex, noem het maar op Over wiet: Stug volhoudend dat het een wondermiddel is, blijven volhouden tegen mezelf dat ik wel een dagelijkse dosis kan vinden om de precieze "medicinale behoefte" aan te vullen (diverse problemen over te nemen uit het DSM handboekje). Al met al werkt dat niet, ga je altijd weer meer gebruiken voor de "kalmte".. 1.5 jaar na eerste problemen: Nu gebruik ik een stuk minder, om te slapen. Moet zeggen dat ik het nog steeds verkies boven een oxa/dia/tema-zepam. +0.5 jaar Intussen worden er onderzoeken gestart, inc bloed onderzoeken etc. Waaruit wss gaat blijken datik over mag gaan op een antidepressivum, of antipsychotica etc.. Noem maar op, duidelijk is voor mijn gevoel wanneer mijn serotonine dopamine etc voorraad op is, reden dat speed hier niet verstandig is. Tldr: het komt veel voor (na drugsgebruik) Tips: - Melatonine 3/5mg ergens scoren - Valeriaan scoren - Dagelijks toch die sinaasappel of wat dan ook wegwerken - Structuur vinden in dingen die je boeien (dingen uit verleden?) - Veel lezen - niet té veel lezen (; Ga je tijd niet verdoen aan uren lang wetenschappelijke onderzoeken te lezen, dit bevorderd niks in een down gevoel fase. - sporten Zelf nog nier aan toe gekomen ^ kunnen je geest een stuk kalmer maken, Je geeft ook aan concentratieproblemen te hebben, hierbij kan ik waarschijnlijk suggereren dat je er ook hoofdpijn en nekklachten bij hebt gekregen? Ik kan niet veel zeggen over een oplossing, wat iedereen graag wilt maar ik raad je wel aan om eens ouderwets een a4 blok te pakken, alles op te schrijven wat dit betreft en dan eens bij huisarts of psychiater aan te kloppen. Groet"
"Wat ik nog wil toevoegen, en wat een opluchting dat ik in reacties hierboven ook zie staan dat slaap en vitamines bevordering brengen, Is je eetpatroon onder de loep houden, vind daar eens een aantal weken een gezonde structuur in, Zelfde geld voor slapen, bekijk wat het beste is voor jou, met aansluiting op je huidige leven, Je huisarts zal ongetwijfeld dezelfde dingen opnoemen, en/of bij een heel sterk verhaal je direct een schopje richting de psychiatrische hulp geven. Succes!"
"SmartieAndMe zei: Effevrage zei: - Melatonine 3/5mg ergens scoren Klik om te vergroten... Niet doen, 3/5mg is te veel. Mocht je melatonine willen gaan gebruiken kun je dat in kleine dosis doen (max 1 tot 1,5mg), maar dat zal voor deze klachten niet helpen. Effevrage zei: - Valeriaan scoren Klik om te vergroten... Ook niet doen Volgens mij geeft Mudita aan vermoeid te zijn en concentratieproblemen te hebben. Als slaap het probleem niet is moet je hier ook geen oplossingen voor gaan aandragen. Effevrage zei: - Dagelijks toch die sinaasappel of wat dan ook wegwerken Klik om te vergroten... Wat heeft dit ermee te maken? Effevrage zei: Je geeft ook aan concentratieproblemen te hebben, hierbij kan ik waarschijnlijk suggereren dat je er ook hoofdpijn en nekklachten bij hebt gekregen? Klik om te vergroten... haha wat is hiervan de bedoeling? Meer klachten erbij praten? Verder heb je redelijk gelijk hoor. Het belangrijkste om van dit soort shit af te komen is voldoende rust, een gestructureerd leven en vooral even geen drugs voorlopig. Probeer een vast slaapritme te creëren, dus zo veel mogelijk op vaste tijden erin en eruit en zorg dat je goed eet en wat te doen hebt. Het komt wel weer goed in ieder geval Klik om te vergroten... Je hebt volkomen gelijk! Ik probeerde aan te kaarten dat de dingen die ik opnam een goede hulp kunnen zijn om een goed gestructureerd slaapritme op te bouwen, vanuit een goed slaapritme zal er uiteindelijk verbetering (kunnen) komen. Ik wil ook zeker niet meer klachten erbij praten. En ik neem ook aan dat TS niet klakkeloos zal doen wat een forumlid van een Drugsforum opsomt. Volgens mij geeft Mudita aan vermoeid te zijn en concentratieproblemen te hebben. Als slaap het probleem niet is moet je hier ook geen oplossingen voor gaan aandragen. Klik om te vergroten... Je kan ook vermoeid zijn én slaapproblemen hebben, zo kan iedereen argumenten weer bestrijden met tegenargumenten. Ik bedoel het goed! OT: Ik hoop je echt veel verbetering toe en voor de weg ernaar toe veel sterkte!"
"Ik heb ze beideb genomen. 20mg citalopram en 50mg seroquel. Zonder seroquel leek beter omdat: Geen last van mijn hart, Vaag dromen ook in de 2 uren na opstaan nog "half in slaap zitten" Binnenkort aripripazol als antipsychoticum erbij."