Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dutchie85 zei: OkĆ© bedankt! Update: echt een extreem heftige dag tot dusver. Mijn lichaam is echt totaal ontregeld en keihard aan het strijden. Alles staat aangespannen, zeurderig stekend gevoel overal maar het ergst in de benen. Mān lijf schreeuwt voor energie, druk op de lever, snelle korte ademhaling, voelt of er door je hele lichaam wat krioelt/beweegt/tikt, hoofdpijn en helemaal onrustig en niet weten hoe je dit moet dragenā¦. Zit nu op dag 8, dacht dat het niet erger kon en het wel af zou nemen ipv toenemen!š¤š¤Æ Klik om te vergroten... Update dag 9: Redelijk ca 6 uur geslapen vannacht, bij het wakker worden helemaal nat van het zweet en enorm heftige psychische gedachten. Het gevoel dat je niet meer kan en daar geen invloed op hebt, dat je geen idee hebt wat je beneden moet doen omdat je gek wordt! Om 5 uur was ik wakker en daarna nog een beetje geslapen, maar vooral veel en onrustig liggen draaien. Nog steeds dunnere ontlasting, dat heb ik sinds dat ik 3,5 week geleden naar 4 x 1 ging. Mijn lijf schreeuwt nog steeds voor energie, trilt van binnen vooral, (handen ook), vooral in de benen stekende pijn, lichte hoofdpijn, snelle korte ademhaling, zeurderig pijngevoel door het hele lijf. Psychisch het gevoel dat je er niet uitkomt. Geen behoefte aan contact of aan mijn telefoon etc. Ondanks dat het niet veel verschilt met gisteren heb ik het gevoel dat ik iets meer ārelaxter moeā ben. Ga zo ff wat eten en daarna even naar buiten om een beetje beweging en frisse lucht te pakken."
"_shikantaza zei: Dit is zo belangrijk. Als je er nog geen hulp voor hebt gezocht @Dutchie85 ga dat wel doen zodra je het weer aan kunt. Misschien nu al even bij de huisarts langs ivm eventuele wachttijd. Voor nu: bekijk het per dag. Probeer je niet vast te klampen als het een dag goed gaat of in de put zitten als je een slechtere dag hebt. Benzo ontwenning kan grillig verlopen. Zelfs symptomen kunnen komen en gaan. En kijk of je toch bezig kunt gaan. Ergens vrijwillig in een rustige en veilige omgeving. Als ik eenmaal bezig was in de moestuin vergat ik alle narigheid even. Het was niet weg, en het kwam heus wel terug maar ik had even pauze. Klik om te vergroten... Bedankt allemaal!š Ja, ik heb al via een bekende van ons een adres gekregen waar ik naar ga kijken de komende dagen voor een vervolgtraject. Ja dat het heel grillig is dat is me nu wel duidelijk gezien hoe ik eraan toe ben!š³ Ik kan nu nog niet veel meer dan af en toe ff de tuin in lopen, voel me er veel te zwak en slecht voor nu. Zodra het gaat probeer ik wat afleiding te zoeken, maar buiten een keer een film kijken ofzo heb ik ook echt ff nergens behoefte aan. Mijn lichaam schreeuwt voor rust, maar door alle ongemakken lig je niet relaxed op de bank ofzoā¦die klachten maken het extreem zwaar en daardoor ga je psychisch weer kapot. Op naar betere dagen!šŖ"
"Raver zei: Zo herkenbaar! Dit is echt pure benzo hel! Focus op de dingen die je wel aankan en leef gezond. Leg jezelf ook vooral niks op , op dit moment. Doe het rustig aan, het is een slijtageslag. De psychische gedachten snachts zijn ook erg herkenbaar. Half dromen, half wakker en sterke emoties voelen bij bepaalde vage shit. Althans zo kan ik het nu even onder woorden brengen. Hou vol man! Geef het de tijd. Je zal zo nu en dan ook een betere dag hebben. Put daar kracht uit. Ook als je denkt dat je het niet meer aankan, kan je nog echt even door. Je bent sterker dan je nu aanvoelt! Klik om te vergroten... Thanks @Raver! Ik moet maar 1 ding nu en dat is letterlijk overleven! Ermee dealen hoe heftig het ook is en zo gezond mogelijk leven en als het kan buiten wat lopen/bewegen. Een onmenselijke marathon inderdaad waar geen eind aan lijkt te komen⦠De nachten zijn redelijk oké nu gelukkig, afgelopen nacht van 11 tot 5 geslapen. Maar dan met wakker worden psychisch doodsgedachten hebben omdat je het continue zo zwaar hebt dat je denkt dat je het niet meer aankan, echt verschrikkelijk is dat! Vandaag is ook weer rete zwaar. Enige positieve is dat ik wel 15 minuten rustig aan buiten gelopen heb in de zon."
"Manu76 zei: Het is super zwaar, dat weet ik ook, maar ik heb ook eens iets meegemaakt dat nog vele malen erger was in bepaalde opzichten. Namelijk mijn knie aan diggelen breken. Dan kun je alleen maar denken aan de toekomst en het vandaag moet je proberen te vergeten.. Maar best wel wat overeenkomsten. Succes, nog een paar daagjes en dan gaat het echt de betere kant op! Klik om te vergroten... Ja kan me voorstellen dat dat ook erg pittig is. Maar als ik naar mijn eigen situatie kijk nu vind ik dat een lastige vergelijking. Maar dat doet er niets aan af dat het ook verschrikkelijk is. Thnx, hopelijk snel wat rust in lichaam en geest!"
"_shikantaza zei: Marathon is een goede vergelijking. Da's lang niet gek! Oh dat vond ik vreselijk. Iedere dag weer gestresst wakker worden, soms met de raarste gedachten, om vrienden van 30 jaar geleden op te gaan zoeken enzo. En dan de dag erop weer het zelfde riedeltje. Het hoort er helaas wel bij. Probeer je toch te richten op wat er wel lukt en wat wel goed ging. Klik om te vergroten... Marathon zit er wel binnen een aantal uren op!š Ik merk dat de slaap iets beter is de laatste dagen. Vorige week en de week ervoor had ik echt nachten erbij van 1,5 a 2 uur en daar word je natuurlijk ook niet beter van. Dus ben blij met deze uren, terwijl ik normaal echt wel 8 a 9 uur nodig heb. Zoān rare dingen denk ik niet, het zijn echt zeer nare gedachten bij het wakker worden. Dat je het niet meer aankan, zoān soort shit. Dat houdt overdag wel aan merk ik, maar ik probeer uit mān hoofd te komen gedurende de dag. Heb wel rare dromen gehad waar geen touw aan vast te knopen is. Vandaag 2 keer een kwartiertje buiten rustig wat gelopen dus dat zie ik als positief voor vandaag! Op naar betere tijdenā¦"
"Ik heb sinds de afbouw naar 4 x 1 tablet Diazepam nu ruim 3 weken geleden, enorme stekende/brandende/tintelende spierpijn en spierkrampen. Met name in de benen, maar ook in mān armen, rug en hoofd voel ik dit. Dit is vanaf het moment dat ik naar 0 gegaan ben vorige week maandag heel sterk toegenomen. Ervaren meer mensen een raar tintelend/trillend/krioelend gevoel hierbij onder de huid? Het voelt alsof er allemaal beestjes op en neer bewegen. Dit voel ik door het hele lijf. Ik ben wel benieuwd hiernaar, omdat ik dit nergens terug lees. Verder valt me het volgende op. Mijn handen trillen niet meer zo als 2 weken terug. Toen kon ik amper een beker vasthouden. Maar ik merk dat mijn vingers wel vaak nog vanuit zichzelf trillen/bewegen. Herkenbaar?"
"DoItRealGood zei: Hi ! Ik zou je willen aanraden eerst een andere behandelaar te vragen als je niet tevreden bent en niet zomaar de stoppen als je je nu mentaal zo slecht voelt. Hoe dapper die keus ook is! Ik heb dat augustus 2024 gedaan, wou er zo graag van af het beĆÆnvloede elk aspect van mijn leven /gezin. Van de ene op de andere dag gestopt en dit heeft mentaal en lichamelijk zo'n klap gemaakt. Ik dacht hoort allemaal bij het afkicken tot dat ik het niet meer trok en met me 45 kilo 60 aan benzo's heb genomen. Ik was toen al 2 maanden gestopt. Onbewust van wat dit mentaal deed allemaal. Een engel op mijn schouders dat ik er nog ben, volgends de artsen. Nu op de wachtlijst voor een klinische opnamen, sommige dingen hebben wat meer hulp nodig dan de andere. Heerst een taboe op maar het is zelfcare goede hulp voor jezelf vragen. 2 opnamens gehad voor andere verslavingen. erg geschrokken wat benzo's doet als je stopt vergeleken met andere drugs. Zit er al 2 jaar aan en kan niet wachten er vanaf te zijn, alleen lukt het bij mij niet op eigen houtje. Heel veel sterkte in elk geval ! Klik om te vergroten... Dankjewel voor je bericht! Heftig om te lezen hoe je eraan toe was. Hopelijk voel je je nu wel beter en gaat het afbouwen ook lukken!šŖ Van de ene op de andere dag kan ik iedereen afraden, dat is helemaal een hel. Nogmaals dank en ook veel sterkte in jouw proces!"
"Kordie zei: Trillende vinger kan spierspasme zijn. Ondanks de vele toppers op dit forum die bekend zijn met afkick van benzo's is het voor iedereen anders en moeilijk in te schatten wat wel en niet bij jou past. Toch/nog eens contact met de arts een optie? Klik om te vergroten... Thanks voor je bericht! Daar heb je gelijk in. Persoonlijk denk ik dat je lichaam en geest op alle mogelijke manieren kunnen regelen als ze totaal ontregeld zijn. Bij de GGZ kunnen ze alleen zeggen, je moet er doorheen. Daar hebben ze misschien wel gelijk in, maar dat is makkelijk gezegd als je door een hel gaat."
"Update dag 10: Afgelopen nacht onrustig en slecht geslapen. Minder uren geslapen dan de nachten ervoor. Weer helemaal nat en klam wakker, met name zeiknat op de borst. Nog steeds dunnere ontlasting en meteen vanaf het wakker worden weer die nare gedachten dat je het niet aankan. Kijk ook heel wild uit mijn ogen ten opzichte van gisteren. Lichamelijk voel ik me vandaag ook echt een stuk slechter dan gisteren. Helemaal kapot en het stekende gevoel overal is veel erger. Een uiterst brak gevoel, veel trillingen in mijn hele lijf en spierschokjes in armen en handen. Heb gisterenavond een bad genomen met ontgiftingszout en heb het idee dat dat me geen goed heeft gedaan. Hoop zo nog ff in slaap te vallen op de bank."
"Manu76 zei: Wat andere hebben meegemaakt zegt heel weinig over wat je te wachten staat. Om eerlijk te zijn verwacht ik dat het voor jou wel mee gaat vallen omdat je maar een aantal maanden aan de Benzodiazepines hebt gezeten toch? Maar je hebt misschien een ander probleem en dat is dat je nog geen oplossing hebt voor het onderliggende probleem misschien. Waarom begon je zo aan die troep? Heel veel sterkte. Klik om te vergroten... Geloof ik, maar je probeert hier toch een bepaalde hoop uit te halen. Ik voel me vandaag zo fucked up slecht, gisteren ook al maar vandaag echt erger. Geen doorkomen aan! Vrijdag was de beste dag achteraf gezien, dan verwacht je eigenlijk dat dat daarna doorzetā¦.en dat je niet dieper hoeft te gaan op een latere dag! Ik heb het even opgezocht. De laatste week van oktober ben ik gestart met 1 a 2 tabletjes Lorazepam per dag. De eerste 2 weken van november zat ik op 2 stuks per dag. Van half november t/m begin december zat ik op 4 Lorazepam per dag. Toen begon het uit de klauwen te lopen⦠Vanaf 3 december t/m half december zat ik op 4 x 2 per dag. Vanaf 22 december t/m 29 december stond ik 1 week lang op de hoogste dosering en dat was 3 x 3 en voor de nacht 5. 14 dus erg hoog. Toen begon de echte crisis omdat het recept niet binnenkwam en vanaf 31 december had ik niets meer. Toen 2 januari cold turkey bij de huisarts en daarna GGZ gekomen. Daar overgezet naar Diazepam 2 mg en gestart op 4 x 8 tabletten. Na 4 dagen terug naar 4 x 6. Na een week naar 4 x 4. Hier begon ik me weer een beetje mens te voelen. De week erna op 4 x 2 en die week voelde ik me echt best redelijk. De week erna (3 weken terug) naar 4 x 1 en vanaf dat moment brak de hel los. Halve week 4 x 1.5 mogen pakken. Daarna toch meteen terug naar 4 x 1 en de week erna ondanks dat ik echt ondraaglijk zwaar af aan het kicken was naar 0.𤯠Dan hebben jullie een beetje een idee hoe het gegaan heeft. Ik heb dus niet 3 a 3,5 maand continu op een zeer hoge dosering gezetenā¦.hopelijk scheelt dat wat!"