Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben niet van mening dat een huisarts ten alle tijden zich aan zijn beroepsgeheim houdt,er bestaat ook nog zoiets als meldingsplicht in bepaalde gevallen. Ik heb besloten om het vanaf dinsdag zelf te proberen en helaas zal dat cold turkey worden.Ik geloof wel dat ik sterk genoeg ben om het te kunnen.heb overleg gehad met een verslavingsarts van een kliniek en die zegt dat na 4 weken gebruik de stof al niet meer werkt dus dat het vooral een psychische verslaving is.Wel kunnen afkickverschijnselen zich voordoen als zweten,trillen,angst dus we zien wel ff..."
"Leuk dat jullie allemaal zo meedenken Ik zal het ff een beetje uitgebreider uitleggen. Qua hoeveelheid valt mijn verslaving wel mee als ik zie wat sommige andere mensen gebruiken nl 20 mg temazepam,maar gaat ook gewoon om de afhankelijkheid ervan.de verslavingsarts die ik gesproken heb zegt dat het nu vooral ook een kwestie van psychische afhankelijkheid is dus dan denk ik bij mezelf PVD dat moet je toch zelf ook kunnen! De tip om op eigen houtje met diazepam af te gaan bouwen vind ik niet zo geschikt,wat als ik daar dan weer niet van af kom?? Bovendien kom ik nou ook weer niet zooo makkelijk aan medicijnen en zeker niet aan diazepam. Ik probeer het eerst wel zelf en mocht het me echt niet lukken dan ga ik wel met een of andere smoes naar de huisarts(dat ik ze altijd van kennis heb gekregen ofzo) Wat is het ergste dat me kan gebeuren tijdens het afkicken? Zweten?trillen?angst? We zien het wel!"
"Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie Arie,doet me goed te lezen dat mensen met me meedenken en me advies geven Wat de oorzaak betreft waarom ik er ooit aan begonnen ben kan ik heel simpel zijn,ik ontdekte dat ik supersnel "weg"was na zo'n slaappil,dat vond ik toen ideaal terwijl ik eigenlijk nooit echt grote slaapproblemen heb gehad.Best een domme reden dus maar ja dat is achteraf. Het klopt dat je zegt dat de temazepam ws niet meer werkt,dat zei de arts door de telefoon ook,het zal meer een geestelijke kwestie zijn nu. Ik ga het eerst zelf proberen,zoals je schreef weet ik wat voor troep het is en wat de gevolgen voor mijn persoonlijk leven kan zijn dus wil er heeel graag vanaf! Ik ga het vanaf dinsdag gewoon proberen(dan ben ik uit mijn nachtdienst en heb ik bijna een week vrij) We gaan er gewoon vanuit dat het gaat lukken en ik ga gewoon denken YES I CAN!!!"
"ronnai zei: Nou ik zou toch maar niet in een keer stoppen. Ik ben nu zelf benzo's aan het afbouwen en ik zit op 25mg diazepam voor het slapen. Ik gebruikte zelf ook elke avond minimaal 20mg a 30mg temazepam voor het slapen aangevuld met nog wat andere dingen zoals diazepam of nitrazepam(40mg of 50mg temazepam op een avond is ook regelmatig voorgekomen). 20mg temazepam staat gelijk aan 10mg diazepam. Als je nu gewoon diazepam regelt en dan gaat afbouwen vanaf 10mg ben je er ook vrij snel vanaf en op een verantwoordelijke manier. Maar goed als je zo graag cold turkey wilt proberen moet je het vooral doen, als dat toch niet blijkt te werken kun je altijd nog proberen af te bouwen met diazepam. Succes ermee in ieder geval Klik om te vergroten... Ik moet het echt eerst zelf proberen...heb eerder al geschreven dat ik niet naar de huisarts kan dus dan wordt het moeilijk om aan diazepam te komen.Bovendien wil ik gewoon nergens meer aan verslaafd zijn snappie? ook niet aan de valium.Maar misschien heb je gelijk en kom ik mezelf tegen en moet ik wat anders verzinnen"
"ronnai zei: Doortje31 zei: Ik moet het echt eerst zelf proberen...heb eerder al geschreven dat ik niet naar de huisarts kan dus dan wordt het moeilijk om aan diazepam te komen.Bovendien wil ik gewoon nergens meer aan verslaafd zijn snappie? ook niet aan de valium.Maar misschien heb je gelijk en kom ik mezelf tegen en moet ik wat anders verzinnen Klik om te vergroten... 20mg temazepam valt inderdaad nog wel te overzien om cold turkey te doen. Maar goed als het niet gaat weet je in ieder geval hoe het ook kan. Er zijn meer wegen naar Rome. Eventueel zou je eerst ook een poosje 10mg temazepam kunnen nemen en dan gewoon stoppen. Dan gaat het allemaal nog iets gelijdelijker. Een benzo-verslaving is namelijk echt geen feestje, gelukkig zit je nog niet echt op een absurd hoge dosering. Veel sterkte en succes ermee in ieder geval! Klik om te vergroten... ja dat zou ook nog een optie zijn eerst naar 10mg...ik kijk wel ff maar ga er zeker uitkomen!!!"
"Ff wat van me laten horen..."slaap" nu 2 nachten zonder temazepam en valt niet mee Slaap erg onrustig en ben veel wakker maar toch niet naar de temazepam gegrepen en daar ben ik wel trots op Ben er natuurlijk nog langggg niet maar het is een begin he...en nu maar volhouden!!!"
"Even een update van mij... Gisteren echt een vervelende dag gehad.Lijkt wel of ik er gisteren pas last van het afkicken kreeg. Ik voelde me een beetje depressief,chagerijnig,emotioneel en misselijk! Erg vervelend allemaal maar toch niet naar de temazepam gegrepen en daar ben ik dan toch wel weer trots op!! Het slapen gaat op zich wel goed alleen slaap ik onrustig,ben veel wakker maar slaap toch wel weer redelijk snel in. Vandaag voel ik me beter dan gisteren en ik hoop dat de "goede"dagen blijven overheersen van de "slechte" Verder voel ik me lichamelijk nog niet echt fitter zo zonder temazepam maar dat zal misschien ff duren voordat dat gebeurd. Kortom ik blijf positief en sta nog steeds achter het "afkicken"."
"Wat een leuke reacties! @Arie ik slik ook melatonine,of het helpt weet ik niet maar is meer psychische ondersteuning zeg maar.Ook vannacht veel wakker gelegen maar ik zet door! @ Eend ik probeer mezelf ook af te matten door veel te doen overdag,sporten is niet zo mn ding maar doe veel andere dingen en vooral smiddags niet slapen! Ik was altijd nogal van de middagdutjes maar ook daar probeer ik van af te kicken @ronnai Ik weet dat het verstandiger zou zijn om alles weg te gooien wat ik in huis heb maar geeft mij een soort "rust" dat als ik echt uitgeput zou zijn dat ik dan toch in nood nog een temazepam zou kunnen pakken,tot nu toe nog niet gedaan maar zou onrustiger worden als ik niks meer in huis heb.Ik word goed gesteund door mn man en daardoor pak ik het ook niet,al doe ik het natuurlijk voor mezelf."
"Flameon zei: Goed bezig Doortje! Je kunt het Klik om te vergroten... Thnxx Al 5 nachten zonder!!"
"ja klopt,verslavingsarts vertelde me dat ook al dat de temazepam ws helemaal zn werk niet meer doet na 4 jaar!Dat probeer ik me dan ook maar voor te houden en dat het alleen maar beter zal gaan uiteindelijk. ik kan niet wachten totdat ik gewoon onbezorgd mn bedje inkruip en er niet meer bij stil zal staan of ik wel of niet zal slapen.Gek eigenlijk zoiets vanzelfsprekends als slapen..."