Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb onlangs truffels gekocht om te microdoseren. Ik heb hier nog nog 10gram van over. Truffels zijn vacuum verpakt, ongeopend en hebben bijna altijd in de frigo gelegen, maar zijn nu een maand over datum. Kan ik ze nog gebruiken?"
"Wat ik ook ooit al eens heb gehoord is dat bij het roken van hasj je minder last hebt van dit soort dingen... Of het waar is geen idee heb de laatste 2 jaar bijna geen hasj meer gerookt."
"Mijn allereerste joint heb ik gerookt op mijn 15 jaar. Hierna ben ik af en toe beginnen blowen gewoon op hele uitzonderlijke momenten. Rond mijn 16-17 jaar rookte ik een keer om de 2 weken en op mijn 18-19 jaar rookte ik dagelijks. Dit heb ik hierna wel terug afgebouwd en ondertussen op mijn 20 jaar ,( bijna 21 ) , rook ik zo een 2 keer per week alleen vallen die jointjes nu soms anders dan vroeger. Vroeger kon ik enorm genieten van het roken van wiet. Naast het simpelweg high worden en plezier maken gaf het mijn leven ook kleur en kreeg ik er andere inzichten van , inzichten die op nuchtere momenten ook zeker en vast hun nut hebben gehad. Tegenwoordig is wiet roken soms anders. Ik krijg er soms een onrustig , gestrest of emotieloos gevoel van. Hierdoor ben ik ook veel minder aanwezig in de gesprekken wanneer ik samen met vrienden rook. wanneer ik dan iets vertel heb ik het gevoel dat ik vreemde dingen zeg of mij vreemd gedraag , een heel wazig gevoel eigenlijk terwijl dit in de realiteit volgens mij slechts een gedachte is. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen " wat zeg jij nu" of " wat doe jij nu"... Het grote verschil met vroeger is dat ik toen meer in het "nu" rookte. Ik was aan het genieten van het moment en dat straalde ik ook uit. Tegenwoordig zit ik , na het roken , met mijn gedachten overal behalve in het moment zelf. Dan kan ik soms enkel maar zitten , staren en denken en kan ik eigenlijk bijna niets meer vertellen ( al zeker geen grappen ) Hierdoor heb ik , zoals eerder gezegd , het gevoel dat ik vreemd overkom. Hierdoor ontwikkel ik soms vlak voor of tijdens het roken een soort van "angst" , angst is niet volledig het juiste woord , maar eerder een gevoel van "hmmm ik hoop dat ik lekker ga op de joint en me niet de hele tijd zorgen ga maken over bepaalde dingen " wat dus meestal automatisch zorgt voor een slechtere high. Het is een soort van vicieuze cirkel. Uiteraard heb ik dit niet iedere keer als ik rook want dan was het voor mij heel simpel... gewoon stoppen ... verder besef ik ook dat wiet nog altijd heel nuttig kan zijn voor mijn leven zoals bv het beter slapen , hier heb ik sinds mijn kinderjaren al problemen mee , maar na een avondje wiet roken kan ik slapen als de beste. Ik zou terug willen roken zoals vroeger : lachen , plezier , praten , diepe conversaties en vol avontuur. Ik denk dat het probleem ergens psychologisch in mezelf zit gecombineerd met een slaaptekort maar het kan ook zijn dat dit iets typisch is voor mensen die al langer roken of dat ik bepaalde dingen over het hoofd heb gezien. Alleszins ben ik niet de enigste waarbij de wietervaringen na verloop van tijd is veranderd. Heeft iemand hier eerdere ervaring mee gehad?"
"@Mezelf minder zeker zou ik niet zeggen, ik ben over het algemeen redelijk zelfverzekerd. Alleen ben ik zoals eerder gezegd minder zeker over het roken omdat ik er tegenwoordig stiller van word en er , buiten persoonlijke dingen, soms niets anders meer door mijn hoofd gaat. De afgelopen jaren zijn er idd wel wat dingen gebeurd in mijn leven zoals mijn papa die kanker heeft gekregen , een meisje dat ik enorm graag zag is vertrokken (maar hier ben ik ondertussen wel al overheen) , de situatie thuis is ook niet altijd gemakkelijk zeker nu niet tijdens corona... Het is niet dat mijn ouders echt tegen wietgebruik zijn maar ik wil het toch zo veel mogelijk verbergen en ook dat kan misschien wel meespelen. Vroeger had het roken van wiet ook meer een wow-effect omdat we het belangen na niet zo vaak deden als nu. Misschien is het een goed idee om even te stoppen met roken tot mijn leven psychologisch terug wat meer op de rails ligt of enkel maar te roken op speciale gelegenheden (maximum 1x per week). Opzich heb ik geen moeite om van de wiet af te blijven , dat heb ik onlangs nog bewezen door van januari tot maart te stoppen , maar als ik afspreek met vrienden wordt er bijna standaard gerookt waardoor ik het vervelend vind om zelf niet te roken... Tegenwoordig heb ik ook ooit wel eens last van evenwichtsstoornissen of een soort van slap gevoel ( niet hetzelfde als het luie gevoel ) tijdens het roken dus misschien is er dan iets tekort in mijn voeding of is het slaapprobleem toch ook echt van belang hierin. Ik denk persoonlijk dat het zoiets niet is want ik heb mijn hele leven gevarieerd gezond gegeten , veel water gedronken en altijd veel gaan sporten maar ik kan het eveneens binnenkort eens laten testen"
"goh ik rook een beetje elke soort door mekaar... Ben zelf van België dus dan ben je sowieso al meer verplicht om op straat te kopen en wie weet welke soort wiet dat is... af en toe gaan we naar de coffeeshop en dan koop ik wel vaker een meer dominante sativa soort. Ik kan het eens proberen met een indica maar normaal gezien word je toch nog rustiger van een indica in vergelijking met een sativa? Net hetgeen waar ik last van heb dat het leven een beetje uit mij is na het roken"