Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi! Zojuist een tas met allemaal tabletten oxycodon gevonden bij mijn vader. Meer dan 150 pillen variërend van 15 tot 20 mg. Wij zijn al langere tijd bezorgd over eventuele euthanasie. Ik heb de gif lijn al geprobeerd te bellen, evenals de huisarts. Bij beide geen gehoor. Mijn vader geeft aan, nee ik heb dat ter pijn bestrijding, ik geloof dat niet, echter heb ik de kennis ook niet. Mijn vraag, excuus als deze hier niet hoort, is dit dodelijk? Moeten wij deze tas innemen, of valt het wel mee. Na wat gegoogle kwam ik op deze site terecht, vandaar mijn vraag hier. Alvast bedankt, Dochter"
"inner_search zei: Ik snap je vraag niet zo goed ? Wat bedoel je met de tas innemen (weggooien?)?. Oxy is op voorschrift , 150 pillen geeft de apotheek je volgens mij niet ineens mee. Klik om te vergroten... Nee hij heeft dit in mijn ogen opgespaard. Mijn moeder is nogal naïef. En de tas innemen, nou in ieder geval dat hij er niet zomaar bij kan. Ik schrok nogal van de tas, een plastic tas met zoveel pillen van hetzelfde merk, maar ik ben geen deskundige."
"Dan heb je inderdaad mijn vraag niet goed begrepen. Hij is niet verslaafd. Onze angst is, dat hij hiermee op eigen initiatief euthanasie mee wil plegen op het moment dat het te zwaar is voor hem. Dus mijn vraag was; Is zo’n dosis 150 x 15 a 20 mg dodelijk? De huisarts was al niet meer bereikbaar en via 113 kreeg ik het nummer van de gif lijn. Inmiddels heb ik de tas maar mee naar huis genomen. En nemen we het zekere voor het onzekere."
"inner_search zei: Ja ! Als hij niet verslaafd is ga ze dan nu nog aan de apotheek afgeven (zijn open tot half 7 in België , en in nl ook veronderstel ik). Klik om te vergroten... Nederland helaas niet. 09.00 tot 17.00. Ivm Corona op dit moment nog slechter te bereiken. Ik heb de medicatie nu mee naar huis genomen, en hopelijk spreek ik maandag de huisarts hierover. Bedankt voor je reactie!"
"MDMAZING zei: Is wel heel verslavend. Misschien is hij dat? Klik om te vergroten... Die angst hebben wij wel gehad. Maar ‘gelukkig’ heeft hij direct alles opgespaard. Nu is de tas gelukkig gevonden, en nu ik weer rustig ben, ben ik blij dat ik de tas sowieso meegenomen heb. Het was waarschijnlijk zijn escape plan. Hij is ernstig ziek, maar heb liever dat hij een euthanasie verklaring tekent, dan het heft op die manier in eigen hand neemt."