Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik zit een beetje in hetzelfde verhaal. Maar dan, vanaf wanneer is het weer verstandig om weer een keer een biertje te pakken? Ik ben juist bang als ik een paar biertjes pak, dat ik dezelfde receptoren aanspreek en dan eventueel weer last krijg. Iemand een idee?"
"pammetje82 zei: de GABA-A en GABA-B receptoren en ghb kunnen je goed verpesten als je er te lang mee aanklooit, ik denk dat het verstandig is om alle stoffen die gaba agonisten zijn te vermijden. Dit doe ik zelf ook (8 jaar 24/7 verslaafd aan ghb) en ben in een klniek nu 7 maand clean vd ghb en ik merk dat het steeds beter word ook al krijg je altijd een depressie erachteraan en terugvallen ligt dan op de loer Klik om te vergroten... Maakt natuurlijk wel verschil hoe lang iemand verslaafd is. Ik was het maar enkele weken (3), en heb totaal geen last van een depressie. Ik was dan ook binnen 2/3 dagen van de ergste klachten verlost. Voel me nu gewoon weer prima, totaal geen depressies niks. Ben nu ook alweer bijna 3 weken van de G af. Gister trouwens maar weer eens een biertje gedronken, geen problemen mee gekregen (voelde de alcohol alleen al erg snel). Voel me nu de dag erna ook wel weer prima."
"Zelfde verhaal als de meeste ongeveer: Heel lang recreatief kunnen gebruiken, maar door geen werk en stoppen met school is het er toch ingeslopen. (verrassend ) Had pas een 2 weken gebruikt (2/3ml per 1/2 uur). Toen direct gestopt, door valium (in totaal 32,5mg). Ging toen erg makkelijk. Dat ging dus iets te gemakkelijk, dus sloop daarna direct de klad erin. Het lukt dan toch wel. Dus toen ben ik 3 weken gebruiken (ja, stom; maar anders niet dit topic) 3/3,5 ml per uur. Gisterochtend vond ik het wel weer mooi geweest, werd er weer gek van. 11 uur laatste portie, 14:15 hield ik het niet meer 5mg Diazepam erin gegooid. Gruwelijk slechte nacht gehad, veel onrust, 1/2 uur geslapen. Ben in totaal in 24 uur, dus tot vandaag 14:15 op 37,5mg Diazepam uitgekomen. Heb even nagelezen, en vooral gevoeld dat het toch wel iets te weinig geweest zou zijn. Vandaag om 14:15 dacht ik in plaats van 5mg Diazepam er 2,5mg Diazepam van te maken, maar dat gaat nog echt niet lukken. Dan krijg ik hetzelfde gevoel als gister, gruwelijke trillen, rusteloos, zweten, trillen. Inmiddels voel ik me bij een 5mg Diazepam prima, heb me trouwens overdag ook prima gevoeld; tot dat ik naar 2,5mg Diazepam wilde. Ik ben inmiddels ook al 36 uur van de G af. Zit nu vanaf half 2 op 12,5mg Diazepam, Ik heb er maar weer 1 van 5 gepakt omdat ik weer precies hetzelfde als gisteren kreeg. Wil ik gewoon te snel? Dus nog heel eventjes de 5mg vasthouden, en dan morgenmiddag weer eens proberen naar de 2,5mg te gaan? Of wat zijn jullie tips? Wil natuurlijk ook niet te lang aan de benzo's zitten, anders heb ik er zo weer een verslaving bij."
"Oh ik weet wel dat het link is, maar Diazepam werkt wel degelijk tegen de afkick van G. Het neemt niet alle afkick weg, maar wel veel. Ben nu inmiddels ongeveer 55 uur verder dan mijn laatste g'tje. Voel me opzich wel prima/ok. Beetje wisselend soms. Van de echte afkickverschijnselen van G heb ik niet echt last meer van, vanacht 11 uur geslapen. Geen hartkloppingen meer, geen spastische bewegingen. Heel soms nog zweethanden, maar ook dat is maar met momenten. Ik heb inmiddels mijn diazepams ook kunnen afbouwen naar 2,5mg per keer, en dat probeer ik zo lang mogelijk te rekken. Zo heb ik sinds vanochtend nog maar 2,5mg op. En heb eigenlijk nergens last meer van. Afbouwen is misschien beter, maar die tijd heb ik niet. Dan maar even wat zwaarder/minder leuk. Maar ik ben er nu wel sneller vanaf. Nog even rekeninghouden met de halfwaarde-tijd van Diazepam, want die is natuurlijk vrij lang. Ik heb wel bijgehouden wanneer ik hoeveel diazepam heb gepakt. Dus zo kan ik uitrekenen wanneer het +- weer uit mijn bloed is. De Diazepam van de eerste dagen begint nu dus uit mijn bloed te gaan, maar ik tot nu toe nog geen last van gehad van terugkerende afkickverschijnselen. Sterker nog begin me steeds beter te voelen, soms even iets minder. Maar de trend is stijgend. Verder heb je helemaal gelijk, er zullen veiligere manieren zijn."
"Bedankt voor je steun. Inmiddels ben ik ook bijna helemaal van de Diazepams af. Gister (24 uurs cirkel 14:15-14:15; omdat ik er toen mee begonnen ben) in totaal 12,5 mg genomen. Vanochtend om half 10 de laatste 2,5mg, heb me de hele dag eigenlijk fantastisch gevoeld. Geen fysieke of geestelijke ongemakken. Ben gister zelfs heel even, zonder drank enzo, in de kroeg voetbal wezen kijken. Vandaag een paar uurtjes gewerkt. Nu 's avonds komen er een paar heel lichte hardkloppingen opzetten, droge ogen & soms wat zweethanden. Zit nog in twijfel om nu al 2,5mg te pakken, of het even uit te zitten en pas te pakken als ik vanavond niet kan slapen. Raar (maar stiekem misschien ook wel logisch) dat de meeste ongemakken komen +- 48 na het innemen van een diazepammetje. Daarna trekken ze weer weg. Even de voor- en nadelen op een rijtje ten opzichte van afbouwen: Voordelen: - Snel, veel sneller er vanaf. - Geen last van geestelijke vermoeidheid, heb aantal reports gelezen dat mensen na het afbouwen wekenlang lusteloos waren." Nadelen: - Het is onveiliger. Dus zie dit absoluut niet als een reclamepraatje, ik zat er relatief kort 24/7 aan. Misschien dat dit wel het 1 en ander gemakkelijker maakte. - En je moet echt sterk in je schoenen staan, zowel geestelijk als fysiek. Want je eerste nacht/dag zal veel zwaarder zijn dan met afbouwen. Nogmaals, dit is dus geen reclamepraatje ofzo. Gewoon een report hoe ik het ervaren heb. Ik neem aan dat ik er nu inmiddels wel zo goed als (zo niet helemaal) vanaf ben. Dit werkte bij mij, en wil dus zeker niet zeggen dat dit voor jou ook werk. Bovenstaande typ ik, omdat ik mensen niet op foute ideeën wil brengen. Maar wil wel reporten dat het dus wel degelijk mogelijk is. Daarbij moet ik zeggen dat ik zeer gedocumenteerd gewerkt heb met halfwaarde-tijden, tijden van innames, hoeveel ik heb ingenomen genoteerd in een excel bestandje."