Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goed punt, zou dan vooral zijn om nog iets met m'n dag te doen ipv op de bank hangen. Gaat mij er vooral om of 't mijn dopaminesysteem niet nog meer ontregeld. Koffie is anders ook een prima alternatief vandaag hoor."
"Hoi, Ik gebruik dagelijks 10mg Dex voor mijn ADHD. Heb de avond/nacht van vrijdag op zaterdag pep gehad met (los van een leuke avond) alle gevolgen van dien zoals weinig tot niet slapen tot gisteravond. Nou ben ik benieuwd of 't ok is om vandaag mijn normale dosering weer te nemen of dat een dag langer wachten beter is? Heb vrijdag voor 't laatst dex gehad, normaal skip ik de dag dat ik pep doe maar het kwam wat onverwachts. Laatste keer bijnemen was zaterdag rond een uur of 05:00, meer dan 24 uur geleden nu dus."
"Ik kan er ook prima mee omgaan om ontregeld te zijn hoor, hou er ook altijd rekening mee na een avondje pep. Heb de meds overgeslagen uiteindelijk, gaat waarschijnlijk toch niet zoveel doen en m'n systeem wat extra rust geven kan geen kwaad. Kopje koffie en bankhangen it is!"
"Neo-Shulginist zei: Je hebt tot en met maandagavond nog pep in je bloed. Als je in de tussentijd dex inneemt dan wen je langzaam aan meer amfetamine in je bloed dan een medicinale dosis. Ofwel je medicatie kan minder effectief worden. Daarom zou ik adviseren om niet gelijk je dex als medicatie te nemen. Sowieso is het verstandig om het alleen te slikken als het nodig is. Want chronisch gebruik van amfetamine kan juist concentratiestoornissen veroorzaken of verergeren. Klik om te vergroten... Maandagavond klinkt wel wat lang, alles wat ik online kan vinden geeft maximaal 40 uur aan dat het aantoonbaar is in bloed. Urine inderdaad wel langer. Maar wellicht heb ik dat fout, waar baseer je het op als ik vragen mag? Daarnaast heb ik destijds overlegd met mijn psychiater en zelf redelijk wat onderzoek gedaan en dagelijks gebruik van een therapeutische dosering dex kan geen kwaad. Nou neem ik alsnog met enige regelmaat breaks, dat kan natuurlijk nooit kwaad."