Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Zandman zei: Maar ik ben wel benieuwd of een rc zo lang bewaard kan worden zonder zijn kracht te verliezen. Klik om te vergroten... Die vraag kun je op verschillende manieren benaderen. Wordt een stof bv minder sterk na verloop van tijd (degeneratie) of veranderd het in iets anders onder invloed van tijd/licht/vocht/etc Een mooi artikel die wat experts op dit vlak aanhaalt is deze: https://www.vice.com/nl/article/hoe-kan-je-zien-of-je-drugs-bedorven-zijn-293/ Of deze: https://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=1768 Oftewel MDMA kristallen zijn erg stabiel en 'oneindig' houdbaar. Zal er wel mee te maken dat het een zout is. Als je het voor langere tijd wilt bewaren, luchtdicht verpakken (investeer in een vacumeer machine) en donker en droog bewaren op kamertemperatuur."
"Neo-Shulginist zei: Dat je serotonine 'op' raakt omdat MDMA de blaasjes met serotonine-voorraad leegperst is een oversimplificatie van wat er speelt in het brein. Klik om te vergroten... De vraag over de frequentie van gebruik van vergelijkbare middelen komt regelmatig terug op het forum. Van advies over een goede combinatie voor een meerdaags festival die elkaar niet in de weg zit tot de vraag wat een ‘veilige’ afkoelperiode is tussen vergelijkbare middelen zoals hier. Het valt me wel op dat de gegeven adviezen vaak wat makkelijk argumenten combineren waar dat niet perse relevant lijkt. Zo weten we allemaal dat een tweede keer MDMA gebruiken in hetzelfde weekend of zelfs een week later niet het gewenste resultaat geeft. Logisch als serotonine nodig is voor een effect, maar die voorraad is op. Dat is echter wat anders dan receptor tolerantie, verslavingskans of potentieel gevaarlijke effecten. Een harm reduction richtlijn zoals de drie maanden regel bij serotonine aansprekende middelen is natuurlijk prima, maar lijkt me wat te algemeen als je wilt weten waarom je bepaalde middelen wel/niet relatief dicht bij elkaar te gebruiken zouden zijn. Wat is bv het effect als je MDMA en vier weken later 2-CB of Moxy gebuikt. Deze werken allemaal (o.a.) op serotonine maar MDMA is vooral een releasing agent (maakt voorraad op) en die andere twee zijn vooral receptor agonists (triggeren receptor) als ik het goed begrepen heb. Mogelijke receptor tolerantie kan hier een argument zijn maar het ‘opraken’ van je serotonine voorraad niet toch? Om te kunnen adviseren wat een minimale periode is tussen gebruik van beide zou je moeten weten wanneer de betrokken receptors weer hersteld zijn. Ook zijn bv MDMA en 6-APB beide releasing agents maar mogelijk niet in dezelfde mate. Kunnen we ze dan wel vergelijken, of is voor de ene een 3 maanden regel geschikt en kan de ander toe met een 2 maanden regel? Veel stimulanten werken ook op de receptors van andere neurotransmitters. De discussie lijkt zich alleen altijd te concentreren op serotonine. Gelden voor de andere neurotransmitters dezelfde situaties als het ‘opraken’ van een voorraad of het potentieel overprikkelen (tolerantie) van hun receptors? Of iets verslavend is of gevaarlijk hang ook voor een groot deel af van de persoonlijkheid van de gebruiker en de doseringen en is wat minder relevant voor de vraag welke middelen dicht na elkaar te gebruiken zijn. Laten we voor de discussie even aannemen dat de gebruiker een goede zelfcontrole heeft en zich aan de ‘Common’ doseringen van Psychonautwiki houdt. @Neo-Shulginist , Ik zag jou al eerder wat reserveringen hebben bij een algemene 'drie maanden' vuistregel. Heb je misschien wat achtergrond theorie voor dit vraagstuk, al is het maar obv aannames en anekdotisch 'bewijs'?"
"RhythmoftheNight zei: Begin maart had ik 6-APB gebruikt, en gisteren weer eens X (ook ter vergelijking). Ik kan zeggen dat 6-APB, hoewel iets minder euforisch, een veel langere, stabielere en helderdere werking heeft dan X. Zeker op een lang festival waardeer ik dat uiteindelijk meer. Klik om te vergroten... Ooit beide gecombineerd? Met de 6 als mooie langdurige maar niet zo'n energieke of euforische basis, en dan X in een wat kleinere dosis ergens tijdens het het event voor het energie/piek/love/strak gevoel? Of ipv X dan 2-FMA of 4-FMA oid zoals door nihilist88 ooit eens genoemd, evt. met wat 5-MAPB. Ben nog zoekende naar de ideale festi combi, gezien elke stof op zichzelf toch best wat nadelen kent."
"Ik heb goede ervaringen met Trendfield precisie weegschaal. Te koop voor ongeveer 30 euro bij diverse online retailers. Display geeft milligrammen aan (0,001 gr). Na ijken met een officiële referentie ijk set blijkt hij verassend nauwkeurig met een maximale afwijking van rond de 3 mg en bijna geen verloop over het hele meetbereik. Herhaaldelijk meten van hetzelfde gewicht geeft consistente resultaten met een variatie van ook maximaal 3 mg. Voor heel kleine gewichten is het noodzakelijk een basisgewicht te plaatsen (bv het meegeleverde schoteltje) en dan met Tarre te resetten naar 0 om correcte resultaten te krijgen. Het bijgeleverde ijkgewichtje week overigens 180 mg af van de referentie ijk set, dus dat moest even nageijkt worden Heb vervolgens zelf ijkgewichtjes gemaakt van een moertje, metalen lipje e.d. op basis van de officiële ijk gewichtjes, in verschillende waarden. Resultaten blijken ook na verloop van tijd (en regelmatig herijken) constant."
"@Dick_van_Leeuwen , @Snuifcabine , Goede info Ik was van plan iets soortgelijks te doen op Supersized Kingsday komend weekend: 180 mg 6-APB bij binnenkomst 9 mg 2C-B na 4,5 uur Enige ervaring met deze combi? Wat zijn jullie doseringen bij MDMA+2CB?"
"Snuifcabine zei: Heb nog geen ervaring met 6-APB. Ik zie dat er op bluelight wel mensen zijn die deze combi hebben geprobeerd. Van de verhalen die ik gelezen heb, moet ik geloven dat 6-APB op zichzelf al meer trippy is dan MDMA, plus dat het langer werkt. Ben je dan niet bang dat je te hard gaat trippen en hierdoor het feestje mist? Klik om te vergroten... Heb vorig jaar op Elektrum 150 mg 6-APB gedaan. Was een leuke mood booster, maar niks meer en zeker niet hetzelfde als M. Ook niet trippy. Het schijnt op verschillende personen behoorlijk verschillend te kunnen uitwerken dus was voor een eerste keer als try out prima. Heb iemand gezien waarbij 70 mg al veel te veel bleek. Maar voor mij mocht het wat sterker. De piek bij 150 was er na 3,5 uur ook wel vanaf. Vandaar de geplande 180 mg. Snuifcabine zei: Ik deed het volgende: Klik om te vergroten... Tx. Lijkt op mijn schema. Dat geeft wat vertrouwen Het blijft toch een beetje proberen.. Snuifcabine zei: De effecten duurden in totaal ongeveer 11 uren hahah, kon daarna prima slapen. Klik om te vergroten... Dus prima voor een festival dag! Snuifcabine zei: neem pas de 2C-B als je je afvraagt hoe laat het is. Klik om te vergroten... Erg treffend omschreven Ik moet ook vooral niet te veel bezig zijn met het proces, de effecten, de tijd etc., maar lekker laten gebeuren. (note to self) Snuifcabine zei: Mocht je het gaan doen, dan zou ik het in ieder geval laten testen ivm gevaarlijke interacties enzo. Klik om te vergroten... Done"
"Dick_van_Leeuwen zei: Helaas geen ervaring mee. 6ABP staat nog wel op mijn bucketlist, maar sommigen hebben verschrikkelijke dagen erna ervan en dat kan ik me echt niet veroorloven. De dag erna moet ik altijd weer papa zijn. Klik om te vergroten... De dosis schijnt een relatief kleine 'usable bandwith' te hebben. Op 150 mg had ik de volgende dag nergens last van maar die dosis was (voor mij) dan ook relatief mild. Ik zal volgende week wel ff laten weten wat 180 doet de dag er na. Boven de 200 schijnen de nadelen wel snel toe te nemen. Ik moet de dag er na overigens ook weer 'normaal' beschikbaar zijn (werk, gezin etc.) maar gelukkig zijn er een aantal middeltjes die hier prima op lijken aan te sluiten."
"Stratora zei: Intents dat bij mij bijna in de achtertuin is ga ik alleen. Klik om te vergroten... Ben heel benieuwd hoe je dat bevalt! Ben zelf vorig jaar op Decibel ook alleen geweest, maar vond dat toch wel apart.. (PS ben zelf ook wat 'ouder' dan de gemiddelde raver op dit soort feestjes)"
"scoobybono zei: Ik heb ervaring met 6ABP en 2CB los van elkaar en moet zeggen dat 6ABP op zichzelf al aardig trippy kan zijn, vooral aan het einde van de trip (+10 uur voor mij) begon ik aardig wat schaduwmannen te zien. Ik weet niet of de combinatie van 2CB en 6ABP dezelfde synergie heeft als die van MDMA en 2CB dus daar kan ik niks over zeggen. Klik om te vergroten... Tx. Nou ga ik twijfelen... Maar ik laat het weten naderhand!"
"Kordie zei: Heb je geen kluis? Die krijgen kinderen never nooit open. Zeket niet met cijferslot Klik om te vergroten... Niet?"