Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepersonalisatie Lotgenoten

Depersonalisatie Lotgenoten

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, naast .info ook op .nl online?

Groetjes van mastermind. :tearsofjoy:
e
esha1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi allemaal,

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt over mijn ervaring met dp/dr, en om te kijken of ik in contact kan komen met mensen die dit ook hebben.

Ik ben een meid van 23 jaar en heb al jaren lang last van psychische problemen.
Het begon toen ik 16 was en me zwaar depressief voelde. Ben toen naar een psycholoog gegaan en na lang onderzoek kwam eruit dat in mijn jeugd een aantal dingen zijn gebeurd waardoor er een “verstoring” was in mijn persoonlijkheid. Daarnaast ben ik iemand die stress niet goed kan verwerken (als ik veel stress heb in mijn leven uit zich dit door paniekaanvallen en depersonalisatie). Uiteindelijk ben ik opgeknapt en hoefde ik niet meer naar de psycholoog.

Een jaar geleden begon ik met xtc en cocaine. Wat eerst nog af en toe leuk was op een feestje werd telkens meer en meer. Op een gegeven moment zat ik 2/3 dagen in de week aan de xtc en 4/5 dagen aan de coke. Begin dit jaar kreeg ik na een nacht coke gebruiken en wiet roken een zware paniekaanval. Begon hevig te hyperventileren en toen voor het eerst ook weer een moment van dp/dr gehad. Ze hebben de ambulance moeten bellen en die hebben me volgespoten met valium (alleen zo kregen ze me rustig). Daarna echter leuk doorgegaan met de drugs. Doordat ik me zwaar klote begon te voelen heb ik ongeveer 3 maanden geleden weer de hulp van een psycholoog ingeschakeld en ondertussen veel gesprekken met haar gehad. Ben nu ook 2 maanden clean, geen ene drugs meer aangeraakt. Echter zien we geen vordering, en de dp/dr is op dit moment zo hevig dat ik er 24/7 last van heb en continu in angst leef. Het voelt alsof mijn lichaam continu onder spanning staat en elke dag de dp/dr maar erger wordt. Ik ben bang om gek te worden en in een psychose te raken.

Gister ben ik op gesprek geweest bij de psychiater en we gaan het nu met medicijnen proberen. Ik krijg eerst aripiprazol in een lichte doses om mijn angsten te verminderen. Hierna wordt ik overgezet op een seretonine kuur (om het zo maar even te noemen) omdat de psychiater denkt dat mijn serotonine en dopamine voorraad volledig uitgeput is door het hevige drugsgebruik. Ik hoop zo dat de medicijnen zullen helpen want dit voelt als mn enige en laatste uitweg.

Ik wil graag in contact komen met mensen die ook zo erg last hebben van angst, dp/dr etc en ik hoor graag van lotgenoten wat zij eraan doen om dit klote gevoel te verminderen!

x
D
DenzilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan je eens schatten hoe veel XTC pillen (en van hoeveel mg ongeveer) je genomen hebt in totaal?

Ikzelf heb ook last van angst. En waarschijnlijk ook een vorm van DP/DR.
Dàt is bij mij door vanalles en nog wat (pillen, drugs, langdurige depressie) zowat wég. Dus ik leef eigenlijk wél, maar besef het niet, of voel het niet.
Laatst een negatieve ervaring gehad met research chemicals, en nu voel ik een pak minder. Tot op een punt van DP/DR/dissociatie denk ik.
Dit nare 'gevoel' gaat gepaard met hevige angst, paniek, ook al kan ik die niet écht voelen, die is er wel.

Mijn vraag aan jou is of jij nog kan voelen wat je meemaakt. Voel je je angstig? Voel je andere zaken?
Zonee, is mijn tip om weer in contact te geraken met je gevoel na dergelijk druggebruik..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."