"ns4402 zei:
Best mensen, ik wilde graag mijn klachten delen die ik heb gekregen na gebruik van 3-mmc. Gemiddeld om het weekend, 1 gram per feest. Twee of driedubbele als ik zou afteren. Ik gebruik bijna nooit iets ernaast, soms ketamine.
Ik wil binnenkort een verwijzing naar een neuroloog aanvragen, en wellicht krijg ik een MRI.
Ik heb last van;
- Ruis in zicht
- Gevoeligheid voor licht
- ‘Floaters’
- Nabeelden
Dit kan wellicht HPPD zijn. Er is geen verder onderzoek gedaan naar deze aandoening.
Ook heb ik last van:
- Ongelijke pupillen (rechter pupil is verwijd)
- Pijnlijke spieren rondom rechter oog
- mijn rechter oog is meer naar buiten gaan staan, bij veraf focussen.
Dit kan wellicht duiden op schade aan de derde hersenzenuw.
en zoals we allemaal kennen:
- Geheugenverlies
- Slecht kortetermijngeheugen
Beschadigde hippocampus.
mijn bevindingen moeten bevestigd worden door een professional, maar ik wilde niet tot die tijd wachten om dit te delen om anderen te waarschuwen voor de zenuwschade die 3-mmc kan veroorzaken. En dan heb ik het nog niet over de andere lichamelijke klachten, waar ik zelfs een hartecho voor heb laten maken en bloedonderzoek had laten doen. Precieze oorzaak van mijn klachten hadden ze nooit gevonden. Dit was onder anderen haarverlies, bleek/geel zien, flauwvallen, blauwe lippen, tintelingen in ledematen, hartkloppingen en -overslagen, hard kloppend hard, minder smaak proeven, geen eetlust, etc… deze klachten verdwenen na een half jaar gezond, genoeg en gevarieerd te eten
ja, ik ben gestopt met 3-mmc. Mijn huidig doel is om een half jaar niet te gebruiken. Dit is makkelijk na te streven, dan ‘ik stop nu volledig met drugs’, dan gooi ik mezelf in het diepe waardoor het lastiger is om nee tegen drugs te zeggen
Klik om te vergroten...
Beste ns4401,
Ik wil graag nog even reageren op het topic dat je hebt aangemaakt.
Net na het coronavirus, toen de festivalpoorten weer open mochten, heb ik in ongeveer 5 maanden tijd om het weekend en soms opeenvolgende weekenden drugs gebruikt. Dit komt neer op circa 20 feesten in 5 maanden waarin ik gebruikte. Tijdens het grootste deel van deze feesten gebruikte ik vaak een beetje speed (nasaal) gecombineerd met naar schatting 500mg 3-MMC (oraal). Soms ging hier nog wat MDMA of XTC bij gepaard.
Ook ik heb last van klachten gehad die je beschrijft, met name van het tintelen en een koud gevoel van mijn ledematen en het zien van gele vlekken. Gelukkig zijn deze klachten al een hele tijd voorbij sinds ik afgelopen studiejaar weer begonnen ben met studeren en mijn feestkostuum veelal in de kast hangt. Echter heb ik wel nog steeds last van willekeurige kleine spierspanningen. Deze heb ik naar mijn eigen vermoeden overgehouden na The Crave 2023, waar ik 3-MMC, Cocaïne en Ketamine heb gecombineerd (dit is voor mij geen onbekende combinatie.). Tijdens het feest kreeg ik ineens enorm veel spierkrampen in mijn benen en kuiten, dusdanige pijn waardoor ik niet meer kon lopen wat natuurlijk voor de nodige paniek zorgde. Sowieso heb ik spijt van al het combineren van verschillende drugs om het randje op te zoeken en ben ik nu eerder bang om te combineren dan dat ik ga voor een avontuur om de 'dragon te chasen'. Ik hoop dat ik niet veel blijvende schade aan m'n lichaam heb aangericht, maar die kans lijkt mij, gezien mijn 'wilde periode' vrij klein.
Jouw doel om een half jaar niet te gebruiken klinkt mij als muziek in de oren, ik heb zelf voor het laatst in augustus 1 XTC pil gebruikt en in september wat 3-MMC omdat een kennis zei dat het speed was, tijdens dat feest in september kreeg ik wederom last van kramp in mijn spieren waardoor ik het spul nu eigenlijk keihard afzweer. Ik voel me (logischerwijs) veel beter met sporadisch gebruik van het hele pakket. Heb jij zelf ook wel eens last gehad van je spieren of spierkrampen tijdens het gebruik van 3-MMC?
Gegroet, babyengel met pijl en boog"