Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nee gebruikte niet dagelijks. Alleen in weekenden. Nooit twee dagen aaneengesloten. En soms ook weekenden niet."
"In de afgelopen vier jaar heb ik cocaïne gebruikt. Altijd in combinatie met alcohol. Heb dit eens zonder geprobeerd en kreeg een opdringerig en ongemakkelijk gevoel. In deze periode heb ik het soms weken niet gedaan en soms twee tot drie keer per maand. Altijd 1 dag en dan in het weekend en dus nooit meerdere dagen achter elkaar of doordeweeks. Nu ben ik zes maanden gekapt doordat m'n relatie hierdoor is verbroken. Nu lees ik van alles over cravings en dat de drang om zin te gebruiken altijd blijft. Ik heb dit totaal niet. Zelfs de afgelopen maanden niet op bijvoorbeeld festival of momenten dat ik behoorlijk wat had gedronken. Of in een situatie waar anderen het doen en ik met gemak had kunnen nemen. Kan iemand idd van de een op andere dag stoppen en er vanaf blijven. Zo voelt het namelijk terwijl m'n ex de overtuiging heeft dat ik verslaafd ben."
"Ik heb ongeveer 4 jaar coke gebruikt. Dit altijd tijdens het drinken. Om vermoeidheid tegen te gaan en minder last te hebben van de effecten van alcohol. Daarbij ervaarde ik ook het effect ervan als prettig. Ik deed dit gemiddeld 2 tot 4 weekenden per maand. Een halve per keer. Nu zat ik in een relatie, na een avond stappen heeft mijn vriendin in mijn telefoon de berichten aan de dealer gevonden. Zij is per direct opgestapt en heeft de relatie verbroken. Dit is nu 6 maanden geleden. Sindsdien heb ik niet meer gebruikt, er nog wel eens aan gedacht maar ook dat is nu niet meer aan de orde. Ik weet ook dat ik het nooit meer zal gebruiken. Het dillema is dat ik me afvraag waarom ik hier nooit bij stil heb gestaan om zelf de beslissing te nemen te stoppen of het haar te vertellen? Ik had alles over voor de relatie en was me van geen kwaad bewust en toch verzweeg ik het. Ik heb een enkele keer gebruikt toen ik met haar ging stappen en daar veel spijt van. Achteraf heb ik niet het gevoel dat ik verslaafd was en heb ook nul komma nul behoefte. Ik kan alleen van mezelf niet begrijpen waarom ik dit niet aan zag komen."
"Dat denk ik idd ook. Bijkomend feit is dat ze het na twee dagen aan de gehele familie en vriendinnen heeft verteld. Denk dat er dus ook niets meer te redden valt. Vraag me alleen af waarom ik de ernst van het liegen-verzwijgen pas achteraf in zie. Heeft dit mogelijk met de drugs zelf te maken="