Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ben een jaar geleden hervallen met roken, de bedoeling eerst was recreatief te roken maar ja liep weer snel uit de hand en ben nu een jaar verder en na verschillende pogingen steeds mislukt, ik wou overwegen met champix weer te stoppen maar kost me bergen geld maar dan nog heb ik nu wel faalangst gekregen omdat toch te proberen. Nu zit ik al een lange tijd met een brain fog probleem na dat ik herstelt was van HPPD(2.5jaar) na gebruik van truffels. ik belande een serieuze slechte conditie die maar niet ophielde voor 2.5 jaar later toen ik herstelde bleef ik concentratie problemen aanhouden namens brain fog en gebruik van anti psygotica heeft daar een handje geholpen. Ben nu uiterst gevoelig voor welke soort drugs dan ook als je dat er bij mag noemen, na telkens roken vererger mijn klachten weer gemakkelijk slecht Roken help je gewoon echt dement te laten sukkelen ook als je dat niet eens doorhebt maar bij sommige mensen kan er echt minder tegen, oh ja en als je toch stopt en dan wanneer je denkt ja ik ga er eentje roken kan toch geen kwaad, ik stop wel weer ben toch al eerder gestopt, maar je weet wel dat je makkelijk weer verslaaft gaat raken en maar ja je wilt het niet weten komt wel goed zeg je, als je even kan nadenken hoeveel je moeite je had gekost wanneer je aan afkicken was, maar je bent het al lang vergeten en daar zit je weer in de shit, wat een zonde. Je zit eigenlijk continu uw dopamine voorraden te ledigen en blijf er niet zo veel van over om echt daar buiten te genieten van het andere leuke dinges van het leven niet misschien bij iedereen even veel bij maar heeft zeker een nadelig effect wie dan ook. Het is echt stom als je niet veel meer kan genieten van het leven als je verslaving je ondermijnt en je best doe in de hoop dat je wat mentaal sterker wilt worden maar juist niet genoeg dat je weer van begin moet beginnen en spijtig genoeg moeten uitstellen voor de volgende keer. Wie zich zelf ook hier in kan zien een discussie kan meer inzichten geven en tips zijn altijd welkom."
"Ik wil mij opvatting van mijn derealisatie klachten beschrijven aangezien ik het nooit kon begrijpen hoe je het juist ervaart omdat je "ik gevoel" verdwijnt en alles in de wereld niet echt lijkt en je je zelf bekijkt als een derde persoon. Alles lijkt niet echt maar je weet wel dat het niet klopt er is een muur tussen jouw en de werkelijkheid, je bent niet verbonden met je ziel net alsof een camera die enkel filmt, je bent ergens verdwaald in je wereld alles wat net voorbij is gekomen en vlak er na het is precies nooit gebeurd, je verlaat je huis het verdwijnt uit het zicht en die bestaat ook niet meer je weet wel het staat nog op zijn plaats maar je gevoelens zijn er niet meer, kort om je ervaart een soort gevoelloos leven maar dan nog je ervaart wel stress en pijn. Het is een onbegrijpelijk gevoel je ervaart het enkel, je kijkt maar je begrijp het niet wat je enkel wilt wat is dit voor een gevoel ik wil me zelf helpen of hiervan af te komen, je ervaart wel pijn met deze gevoel maar je weet helemaal niet waar je het kan plaatsen, je wilt iets doen maar je kan van niks genieten alles blijft zelfde zonder gevoel, je wilt naar buiten het is een hele opgave, het buiten wereld is een grote onbekende wereld dat je niet graag komt en weer snel terug naar huis wilt, maar je moet je hebt nog steeds verplichten in het leven die moeten ook gedaan worden, je zit vaak je omgeving te bekijken je wilt het voelen ik ben op de wereld maar voelt steeds onbekend, ik weet het alles is voor mijn neus ik ken het maar het voelt niet zo, je hebt enkel je ogen en je gehoor waar je op kunt vertrouwen, je wilt alleen telkens controleren of wat je hoort of ziet of het klopt je wil je zelf weer vinden waar is mijn ik gevoel waar is eigenlijk mijn wereld het is verdwenen en zoek tocht na lange tijd kwam het mij langzamer weer op en nog steeds begrijp ik het niet omdat ik in een lege wereld was waar geen jij en ik was."
"Exceptional Insight zei: Als je niet kunt schrijven, doe het dan lekker niet. Klik om te vergroten... probeer hier mijn situatie uit te leggen dat ik vroeger had, en ja zag al veel van je reacties hier op de forum en vindt van dat je kort en nogal sarcastisch antwoord als je eens weet wat er allemaal gaande gaan met mensen met deze probleem zou beter dan wat beter reageren, en ja deed mijn best om het uit te leggen en ergens kom het niet goed na al die gezondheidsproblemen die sommige ondervinden."
"t3ll4v1st zei: Boomer_h5 zei: Exceptional Insight zei: Als je niet kunt schrijven, doe het dan lekker niet. Klik om te vergroten... probeer hier mijn situatie uit te leggen dat ik vroeger had, en ja zag al veel van je reacties hier op de forum en vindt van dat je kort en nogal sarcastisch antwoord als je eens weet wat er allemaal gaande gaan met mensen met deze probleem zou beter dan wat beter reageren, en ja deed mijn best om het uit te leggen en ergens kom het niet goed na al die gezondheidsproblemen die sommige ondervinden. Klik om te vergroten... Dan nog, het verhaal wat je boven neer gooit kost ook mij, ENORM veel moeite om normaal door te komen. Sterker nog, het is me niet eens gelukt... De reactie van exeptional is misschien een beetje hard, maar ergens heeft hij wel een punt. Ik wil je niet afraden om te schrijven, wel wil ik je aanmoedigen om wat meer tijd en energie in je lap tekst te duwen. Wie weet wordt het dan wel gelezen Succes! Klik om te vergroten... Ja dan heb ik het niet goed beschreven mijn klachten, het is ook niet makkelijk dat te beschrijven heb ik het wel nu ondervonden en het is ook al een tijdje geleden wel dat ik het nog allemaal herinner . ik ga het verbeteren of opnieuw beginnen denk dat het ook nuttig zou zijn voor mij voor de volgende keer ook"
"ZERO- zei: Exceptional Insight zei: Als je niet kunt schrijven, doe het dan lekker niet. Klik om te vergroten... Laat mensen lekker schrijven joh. Klik om te vergroten... dankje wel man, hoe meer je schrijf hoe beter je dan telkens je verhaal beter kan verwoorden"
"missPanda zei: Klote dat je last hebt van derealisatie. En het kan nooit kwaad om van je af te schrijven. Heb je verder nog een doel met deze tekst? Een vraag? Zoek je lotgenoten? Of wou je gewoon alleen je ervaring even kwijt? Sterkte ermee iig! Klik om te vergroten... Ik wou hier meer mijn ervaring kwijt ook dat deze verhaal vaak in mijn hoofd voor speelde. Ja en ik heb daar lang last van gehad wel dat ik nog soms spontaan last van heb en dan denk ik oh ja krijg het weer maar ik sta daar niet stil van wat ik vroeg wel vaak deed en daar tegen vechten of observeren had nooit geen nut en bleef in de zelfde vicieuze cirkel 2.5 jaar hangen samen met HPPD disorder. Enige wat ik er van geleerd heb dat langdurige stress alle soorten kwalen kan teweeg brengen en dat deze het trigger was samen met gebruik van truffels dat het enige ding was ik niet van bad ging (dat dacht ik toch) en dat het trigger was van HPPD en Derealisatie een soort langdurige flashbacks dat ik ook kan noemen die niet ophield en veel pieken had en die leek op de laatste bad trip die ik had en was ook de laatste keer dat ik het gebruikte maar al gauw merkte ik dat het te laat was en ook dat ik niet door had dat ik eigenlijk veel stress had in het leven dat het alleen maar erger kon worden met het gebruik er van. Eigenlijk ook dat je deze ziekte nergens kan plaatsen in je leven of met iets vergelijken in je leven kon je er ook niet direct iets aan doen ook professionele hulp deed weinig tot niks het enige was dan er niet aan denken en je zelf gezond bezig houden en hopen dat het weer snel over gaat en je weet ook niet zeker of het wel ging stoppen en hopen dat je het nog kan volhouden het was best hard, hoe kon ik het weten? meestal weet dan pas als het te laat is."
"Pjotr1 zei: Alvast excuus voor de lange post . Ik ben eind 20 en heb laatst een paddo trip gedaan na meerdere ervaringen met truffels. Op het moment van de onderstaande trip zat ik goed in m'n vel, ondanks dat ik wat stress had van werk. Laatst mexicaantjes gedaan in een lage dosering, na een paar biertjes. De trip was supertof: kleuren veranderden en een ongelofelijke lachkick. Blikjes Energy erbij omdat ik die avond nog doorging naar een feestje (effecten waren grotendeels verdwenen). Die avond gewoon een gezellige verjaardag gehad in een kroeg en zijn daarna door de stad in gegaan. In de kroeg kreeg ik een wat onbehaaglijk (paniekerig) gevoel wat minder werd toen ik buiten ging staan. Verder een prima avond gehad, nu ongeveer zes weken terug. Het vervolg was echter minder. Sindsdien ben ik erg bang dat er iets aan de hand is. Ik voel me niet helemaal mezelf. Een aantal klachten zijn: - dat ik me niet Relax voel in sociale situaties (wat voorheen wel was), vooral niet waar veel mensen zijn. - erg prikkelgevoelig: visuele prikkels "blijven hangen". Als ik naar een lamp kijk (of zelfs een bord) kan ik deze veel langer voor me zien op een witte muur. - veel angsten: vooral dat ik geestelijke schade heb opgelopen - gedachten die niet van mij lijken. - heel veel dromen en nachtmerries, waarbij het ook aanvoelt alsof ik erg actief ben geweest. Ben overdag ook erg moe. - het gevoel alsof ik de wereld anders zie: kan me moeilijker focussen en zie dingen vaag. Belangrijk: ik ben al langs de huisarts én een psychiater gegaan. Diagnose van de psychiater was een angststoornis die zich uit in hypochondrie. Hier kan ik me deels in vinden. Toch blijf ik me afvragen of ik iets anders (blijvend) onder de leden heb en/of ik er wat aan kan doen. Ondanks dat ik grotendeels kan functioneren (sociaal en op werk) blijft er iets knagen. Ik realiseer me dat het erg veel gevraagd is maar toch ben ik benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken. Alvast bedankt voor een reactie Klik om te vergroten... Ik heb zelf de zelfde symptomen gehad en ik heb een lange tijd last gehad van HPPD (Hallucinogen persisting perception disorder) HPPD gaat vaak ook gepaard met DP depersonalization en DR derealization Hier vindt je veel info over HPPD https://erowid.org/psychoactives/health ... _faq.shtml er bestaat altijd een risico dat je hppd oploopt na gebruik van psychoactieve als het al een lange tijd aanneemt moet je best langs een psychiater langs die verstand van heeft van HPPD Gerard Alerliefste van partydrugslijn heeft daar veel kennis van. Die symptoom dat je krijgt met naar een lamp te staren en je die op een muur blijf zien is dan een positieve after image en dat de wereld op een andere manier bekijk lijkt op derealisatie. en krijgt ook een trip gevoel dat alsof je denkt steeds dat er iets niet klopt. Het is allemaal geen ramp best dat je er niet lang met wacht als het lang aanhoud en gaat niet van zelf over moet je best snel hulp zoeken."
"Pjotr1 zei: Bedankt voor de reacties: geeft zeker stof tot nadenken. Denk dat het al een heleboel helpt als ik m'n mindset kan veranderen en ervan overtuigd raak dat ik niet langzaam nin één of ander geestelijke toestand aan het raken ben. Toch blijven psychedelica interessant al twijfel ik wel of ik het ooit nog kan/durf te gebruiken. Jullie enig advies hierin? Klik om te vergroten... Ja denk dat je beter maar niet zou gebruiken, ik lees aan je verhaal dat je gevoelig bent kan het helemaal erger maken zolang je niet weer helemaal sterk in je schoenen staat."