Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Psychedelibee zei: Zodat die paranoïde gedachtes lekker verstrekt kunnen worden, lijkt me een bijzonder slecht plan... Klik om te vergroten... Is het ook, maar bij sommige mensen zou het kunnen helpen.."
"Speedy2 zei: Vergeten bij te schrijven dat ik paar jaar geleden ben gediagnoseerd met Adhd. Waar ik geen medicatie voor slik, en las op het internet dat speed zelfde soort werking heeft als Metylfenidaat en een van de na effecten kan zijn de rebound effect zou het hier misschien mee te maken kunnen hebben? Klik om te vergroten... Heb zelf ook AD/HD. Ben met het expirimenteren van drugs er wel achterkomen dat een diagnose wel mee kan spelen in een (na) effect van sommige drug. Heb geen ervaring met speed, maar het zou best kunnen. Ik snuif niet veel cocaïne, maar heb bijvoorbeel door mijn AD/HD wel meer nodig dan een ander. In tegendeel word ik zelfs rustig van cocaïne in lage doseringen waar een ander helemaal hard van gaat."
"Savage2598 zei: Super bedankt voor de tips! Ik gebruik zelf trouwens een rietje, maar dan had ik nog een vraagje, (echt erg haha) maar Ik heb soms als ik het rietje te ver in mn neus doe dat de speed direct in mn keel gaat zegmaar, of dat ligt ergens anders aan kan natuurlijk ook maar ik dacht dat het daaraan lag maar het is echt vervelend. Op het moment dat ik zelf snuif dan ineens schiet het direct m'n keel in zegmaar, dat heb ik af en toe... Verder bedankt voor je tips zal er zeker wat mee doen! Klik om te vergroten... Dit komt denk ik eerder omdat je te hard snuift. Probeer inderdaad ook het rietje niet te ver in je neus te steken, dit kan ook helpen."
"SanneBanne zei: @Bierflesje Bij mij maakt dat dus geen verschil, hard of zacht. Wel verschil tussen de ene speed en de andere. Die ik nu heb is de meest stoffige ooit. Vreselijk. Maar heb ook andere gehad die veel zwaarder qua structuur was, en had ik het probleem nooit. Klik om te vergroten... Ik zelf heb qua snuiven ‘nog’ geen ervaring met speed. Dus kan er eigenlijk niet goed over mee praten. Wel heb ik ervaring met cocaïne en bij mij was het ‘te hard snuiven’ dus het probleem als het mijn keel inschoot."
"WillemB zei: Toffe ervaring! Ik heb met sommige varianten ook dat ik opeens heel erg kijk naar hoe ik ben als persoon en hoe ik de mensen om me heen behandel etc. Terwijl ik hier normaal nooit echt bij stil stond. Toen ik thuis kwam meteen mijn ouders een dikke knuffel gegeven bijvoorbeeld. Klik om te vergroten... Zelfs met wiet kun je dit ervaren. Cannabis is net als psychedelica een bewustzijnsveranderende stof. Dat betekend dat je een andere kijk op dingen krijgt.."
"Yaizer zei: Herkenbaar dat "besef" het fijnste is na een bad trip. Zo apart hé die gevangenschap en die waanzin. Je kan gewoon oprecht niet meer zelf rationeel en "normaal" nadenken. Vond het ook zo raar dat je er echt in geloofde dat je er voor eeuwig in zal zitten. Vergat zelfs dat het door de drugs zelf kwam. Maar....4 zegels...och och. Mijn bad trip was ook door een veelste stevige trip maar bij 4 zegels heb je wel een ijzer sterk zijn mentaal...en dan niet kwa vechten tegen de trip maar kwa overgave! Haha. Klik om te vergroten... Het besef voelde op dat moment heerlijk! Inderdaad onvoorstelbaar dat je zo ver de realiteit kwijt kan zijn dat je denkt dat je er nooit meer uit komt en dat het niet door de drugs komt. Achteraf dacht ik ‘hoe kon dat?’ Hoe kon het dat ik niet door had dat het allemaal maar door een stukje papier kwam? 4 zegels belachelijk inderdaad. Het was tevens ook mijn eerste en laatste keer LSD. Als ik het ooit nog zou doen, dan worden het zeker geen 4 zegels!"
"Beste forum leden! Allereerst echt hartelijk bedankt voor jullie meegaande reacties en tips! Ik had niet verwacht dat ik hier zo veel lieve reacties op zou krijgen en het voelt heel goed om te beseffen dat er mensen zijn in Nederland die me begrijpen en van een afstand willen steunen.. Meer dan een jaar geleden al.. halleluja.. Als ik aan vorig jaar terug denk schiet bij mij het maagzuur al bijna meteen weer omhoog! Wat was ik een ontspoorde twintiger vorig jaar.. Ik ben inmiddels 22 jaar oud en het gaat goed met me! Ik moest vandaag ineens denken aan dit topic die ik vorig jaar had aangemaakt en ik voelde me verplicht een staartje aan dit verhaal te geven.. Laat me jullie vertellen hoe ik dit verder ervaren heb en hoe dit is afgelopen… Here we go..: Ik gok denk ik op zo’n 2 of 3 dagen na het bericht dat ik vorig jaar had geplaatst dat het pas echt naar werd.. ik ben die paar dagen nog doorgegaan met mijn xtc gebruik en belandde in een psychose voor bijna een week lang! Ik ben een van die dagen vanuit mijn werk in psychotische toestand naar een goede vriendin van mij haar huis gereden (die bij haar ouders woont) en heb daar blijkbaar urenlang voor de deur gestaan en op de ramen staan klapperen en met spullen staan gooien?? Wat ik mij heel vaag kan herinneren. Er is toen politie gebeld en vanaf toen is eigenlijk pas het gebruik gestopt. Ik ben meegenomen en moest verklaren op verhoor wat ook tot op de dag van vandaag voor mij 1 groot zwart gat is. Als ik mijn verhoor teruglees word ik er soms nog steeds erg emotioneel van. Ik werd psychotisch en verslaafd verklaard en werd verplicht naar een afkickkliniek gestuurd met een dagelijkse psychiater. Vanaf de periode ‘afkickkliniek’ worden mijn herinneringen pas een beetje duidelijk.. anders gezegd.. ik heb de eerste paar dagen psychotisch in een afkickkliniek gezeten waarvan ik me nog steeds vrijwel niets herinner. Vanaf het punt dat ik me dingen kan herinneren heb ik nog 2 weken verplicht in dit kliniek gezeten. Ik woog 65 kilo, had PIKZWARTE wallen onder mijn ogen, mijn wangen waren ingevallen, mijn haar zag er droog en onverzorgd uit, ik keek verdwaasd uit mijn ogen, ik was een mager botje, ik had uitslag op sommige plekken van m’n lichaam, ik kon moeilijk uit mijn woorden komen en je raad het al… ik was DEPRESSIEF! Maandenlang! Zelfmoordgedachtes, angst, in mezelf gekeerd, … noem maar op. Ik kreeg een soort proteïne shakes op dokters recept om aan te sterken, ik kreeg anti depressiva, ik moest verplicht aan de ritalin voor mijn ADHD, en ‘s avonds kreeg ik diazepam omdat ik de eerste weken zeker 5/6 keer per nacht wakker werd (huilend) en dit hielp daar tegen. Dit alles is nu meer dan een jaar geleden en ik denk dat ik me pas sinds de afgelopen 4 maanden zoiets pas weer echt mezelf voel en goed in m’n vel zit. Ook ben ik al 4 maanden van alle middelen af inclusief de voorgeschreven ritalin. Ik werk fulltime, ik weeg 72 kilo, ik zie er weer fris en verzorgd uit en ik heb goede mensen om me heen. Drugs?? Daar zeg ik NEE tegen! Heb in de afgelopen 4 maanden denk ik 2 keer een jointje gerookt en het viel me alleen maar tegen! Ik ga nog wel eens naar festivals of naar feestjes en dan drink ik hooguit 4 of 5 biertjes en dan ga ik heerlijk! Lekker los en denk dan nergens aan. Soms merk ik dat ik er dingen aan over heb gehouden.. ik vergeet wel eens dingen die ik eerst niet vergat & ik heb het gevoel dat ik een minder goede woordenschat heb als eerst. Ook heb ik het gevoel dat ik over sommige dingen wat langer na moet denken maar andere mensen zeggen dat ze vrij weinig aan me merken en dat ze blij zijn me op deze manier te zien! Ik wil jullie waarschuwen… Ga niet dagelijks drugs gebruiken.. En al helemaal geen xtc.. Het lijkt een hele lange tijd goed te gaan en je denkt allemaal dat je er tegen kunt en voor je het weet zit je in een gedwongen opname…! Als ik er achteraf terug kijk op de begin momenten van mijn xtc verslaving dacht ik op dat moment dat het goed ging maar tegenover hoe ik me nu voel ging het toen al heel slecht met me! Maarja.. daar kom je natuurlijk pas achter wanneer je volledig gestopt en hersteld bent… Dan pas zie je in wat voor een dwaas je in je gebruikersperiode was.. Ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht en medeleven. Het is enorm fijn om jullie berichtjes terug te lezen. Ik heb nu vakantie en geniet hier volop van door gewoon leuke normale dingen te doen. Helaas gaat het alleen met mijn oudere broer van 23 wat minder die kampt met een 4MMC/3MMC verslaving.. Enorm bedankt Drugs Forum.. Wat moet Nederland blij zijn met jullie! Bierflesje"
"Job de pop zei: Sorry Bierflesje Ik dacht ook gewoon dit kan niet waar zijn dit moet een fantastisch verhaal zijn. Maar ik las je update blij dat het goed met je gaat want die hoeveelheden kan niemand handelen. Ik zou voor de rest van je leven en je bent nog jong, er rekening mee houden dar al op jonge leeftijd je impulsbeheersing en je beloningsgebied blijvend beschadigd zijn. Dat bedoel ik niet negatief maar uit ervaring weet ik dat je de rest van die leven waarschijnlijk kwetsbaar bent voor middelen gebruik waar anderen en rem hebben zal waarschijnlijk bij jou de kans op verslaving aanwezig zijn. Ga aub door met de weg naar boven en pas ook op met mensen in je omgeving( broer) die (ongewild) je weer het moeras in kunnen trekken. Ik ben wat ouder en helaas is stoppen niet de moeilijkste stap. Het volhouden ,je zelf niet overschatten is het belangrijkste. Ik heb zelf een opiaten verslaving achter me gelaten maar meer dan 25 jaar moet ik vechten om niet in Cocaïne/crack gebruik te vervallen. Zelfs nadat ik alles weer op orde had en jaren clean was en inmiddels relatie,kind, baan had viel ik na 4 jaar weer terug en zat binnen een jaar diep schulden,en was alles kwijt door onderschatting crack en overschatten mij zelf Klik om te vergroten... Jep klopt! De term eens verslaafd altijd verslaafd klopt enigzins. Terugval ligt altijd op de loer waardoor ik nooit meer van drugs zal kunnen genieten helaas.. Maar ik ben van mening dat zo lang je van de drugs afblijft.. een terugval ook weg blijft. Ga hulp zoeken man..! Je hoeft je niet te schamen en het is juist heel dapper als je zo’n stap onderneemt. Ikzelf heb vroeger met vrienden een 2 of 3 keer aan de morfine gezeten. Ben er nooit verslaafd aan geweest maar ik kan me wel indenken dat het enorm moeilijk is hier van af te blijven vooral gezien de lichamelijke verslaving die erbij komt kijken. Ik wens je veel sterkte en succes!"
"Beste forumleden Het is misschien een beetje een lang verhaal geworden, maar wil toch graag even deze 'psychose-achtige' ervaring met jullie delen. Niet dat ik het ernstig ofzo vind maar het is gewoon nieuwsgierigheid. Heb al behoorlijk wat ervaringen gehad met MDMA (poeder, kristallen, pilletjes) maar dit is me toch wel een beetje blijven haken. Een paar weken terug op een hardcore festival 3 xtc pillen verdeeld over de avond (zo'n circa 8 uur) door steeds halfjes bij te pakken maar wel gelijk begonnen met een hele. Paar weken voor het festival het voorraadje pilletjes gehaald en hebben er zelfs 2 van laten testen gewoon voor de zekerheid. Kwamen op bijna 220mg MDMA per pil, dit lag zelfs hoger dan het welbeloofde '200' dat de dealer ons vertelde.. helemaal perfect, niet? Door naar mijn ervaring .. Binnengekomen op het festival gelijk naar de bar gegaan voor een flesje water en maar doorgelopen naar het toilet om de eerste dosissen naar binnen te werken. Waren met 5 personen en namen alle 5 ook dezelfde hoeveelheid (1 pil=220mg mdma). Na zo'n 50 minuten liep ik al tussen 4 verliefde kauwende koeien met kikkerogen maar het grappige was.. ik voelde nog helemaal niets, pas een halfuur later kwamen voor mij de eerste effecten op (tintelingen, gelukzalig gevoel, energiek) De aankomende 2 uur gingen we erg lekker op de muziek en de sfeer in het was echt een intense beleving weer. Toen we besloten bij te pakken raakte we onderweg naar het toilet 2 personen van de groep kwijt, dus hadden we maar met ze 3 een halfje bijgepakt. Gelukkig een plek van te voren afgesproken voor als we elkaar kwijt raakte dus we stonden weer met ze 5 hard te gaan. We besloten ook gewoon onopvallend tussen het publiek bij te pakken inplaats van de moeite doen om heen en weer te lopen. Op deze manier bleven we halfjes bijpakken zo om het uur of anderhalf. Nu.. had er in totaal al 2 naar binnen en toen we besloten om nog een keer bij te pakken, stond ik al zo waus dat me spieren elk moment konden ontploffen en zo hard waren als een sloopkogel Dus we zitten nu op 2 en een half.. (550mg mdma). Slecht gaan kan ik hrt niet noemen maar prettig was het niet.. Bij het inkicken van dit halfje moest ik in kleine hoeveelheden kotsen (vaker gehad). Maar hierna leek alles ineens heel anders, de partysfeer was er een beetje af voor mij. Telkens als ik een licht inkeek leek het voor mij alsof ik voor een paar seconde ergens anders was en als ik dan wegkeek was ik weer plots op het feest, en was dan ook per direct vergeten wat ik net 'hallucineerde'. Ik zat in me eigen wereldje en de muziek klonk voor geen meter meer. Mijn vrienden waren aan het gaan en aan het dansen alsof het hun laatste dag in leven was terwijl ik een beetje aan het inkakken was, terwijl ik me energiek voelde alsof ik de marathon wel 3 keer kon lopen. Ik had het gevoel alsof ik belangrijke dingen vergeten was maar kon niet op zijn plek krijgen wat. Had het gevoel alsof alles nep was en dat mijn hele leven een grote leugen is. Als ik mijn ogen dichtdeed voor een paar seconden en dan weer open, leek het alsof ik 2 uur weg was geweest naar een plek die ik spontaan weer vergat. Ik was me ervan bewust dat ik dit meemaakte en door de XTC kwam en voelde me ook niet slecht erbij. Wel had ik soms momenten dat ik voor me uit bleef staren voor enkele minuten, maar dit leken dan weer seconden. ALLES WAS VAAG! Ik krijg het ook niet beter uitgelegd dan dit. Ik besloot nog een halfje bij te nemen in de hoop dat ik misschien een boost zo krijgen maar het werd erger.. 3 pillen op (660mg mdma). Vanaf hier weet ik dingen niet zo goed meer, mijn vrienden vertellen me dat ik nogal 'saai' was van de laatste 2 keer bijpakken. Als ik terugdenk de momenten na de laatste keer bijpakken zie ik letterlijk een zwarte streep met daartussen soms een moment dat ik me herinner. Hier herinner ik me bijvoorbeeld nog dat ik met een meisje heb gekust en dat ik pas na het kussen ook daadwerkelijk besefte dat ik met een meisje had gekust. Ook weet ik nog dat dit meisje aan mij vroeg wat ik gebruikt had en dat ik antwoordde '10 pillen' terwijl dit niet waar was? Super beschamend! Dit leek er uit te floepen en daarna besefte ik pas dat het er maar 3 waren. Als ik terugdenk aan zo'n herinnering lijkt het ook alsof ik aan het einde van de herinnering terug de 'zwarte streep' ingezogen word. Verder leek het alsof ik plotseling voor me huisdeur 'wakker werd' zo'n uur na het feest met het gevoel nuchter te worden en me niet kunnen herinneren wat ik de afgelopen 3 uur gedaan heb. Ik voelde me KUT, had nergens zin in (wat logisch is na mdma gebruik) maar het in slaap komen was een hel en een rare ervaring. Als ik in bed lig en probeer in te slapen ga ik dingen dromen en lijk ik er ook daadwerkelijk aanwezig te zijn. Bijvoorbeeld dat we ineens met ze alle op een parkeerplaats staan, en dan schiet je ineens weer wakker met het besef niet geslapen te hebben. En dezs dromen lijken zo echt dat je er op dat moment ook gewoon niet van bewust bent dat je droomt en je dus ook echt denkt dat je op die plek bent. Nogmaals: het was niet beangstigend of niet leuk, het was heel vreemd en vaag, daarom dat ik ook zo nieuwsgierig ben naar verhalen van mensen op dit forum die dit misschien ook hebben meegemaakt. Zijn er misschien mensen die weten hoe dit komt? Is het gevaarlijk? (Leek wel een psychose ofzo) Verder meld ik ook nog even dat ik xtc verstandig gebruik qua hoe vaak. (hoeveelheid is een ander veehaal) Zitten altijd wel 2-4 maanden tussen mijn avonden op mdma. En heb al op dezelfde hoeveelheden gezeten zonder dit vage gevoel te hebben. Hartelijk bedankt voor het lezen van dit langdradige verhaal maar moest het toch even kwijt. Alvast bedankt voor jullie reacties! - Bierflesje"
"Als je merkt dat je agressief aan het worden bent, draai een dikke toeter en steek hem aan."