Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik kan mij heel goed in je verhaal vinden. Een korte 'terugval' is geen ramp, als je jezelf maar terugvindt. Ik doe met je mee!"
"Even een tip die voor mij echt geholpen heeft: ga je verdiepen in mediteren. Ik heb een app op mijn telefoon (Meditation Moments) waarin je stap voor stap leert om een rust in jezelf te vinden op enkel je eigen kracht. Echt een aanrader! Zeker het mentale aspect van de verslaving zal hier grotendeels mee verholpen zijn. Je zult merken(na een week of 3) dat je veel meer rust en vrede met jezelf ervaart en geen behoefte hebt om te grijpen naar 'kunstmatige rust'. Je verhelpt er niet alleen je mentale problemen mee, je zult er ook een stuk sterker en weerbaarder door worden. Ik zou het op zijn minst proberen: baat het niet dan schaadt het niet."
"dennisL zei: We gaan het zien. Ik ga proberen van de week eens een poging te wagen. Vindt het nog moeilijk om 'gedachte langs laten komen en ze vervolgens wegduwen', wat volgens mij best een belangrijk punt is bij meditatie. Klik om te vergroten... Klopt. Je moet ook niet verwachten dat je de eerste paar keer al je gedachtes kan 'negeren', het is normaal dat dat niet in een keer lukt. Het is dan ook een kunst om deze rust en neutrale staat van zijn te kunnen bereiken. Mij lukt het ook nog niet, maar ik merk wel (na 2 weken) duidelijk dat ik wel steeds dichterbij kom: oefening baart kunst. Er zijn veel apps voor te vinden; bij de app die ik gebruik zit ook een introductie bij waarin veel tips worden gegeven. Het belangrijkste is dat je er een gewoonte van maakt. Ook zitten hier veel geleide meditaties bij, die je simpelweg trainen om te kunnen mediteren. Gewoon doen wat de meneer zegt, dan komt het vanzelf goed Ik wens je veel succes, ze zeggen dat je na een maand in de 'safe zone' zit en cravings vrijwel afwezig zullen blijven. Laat het me maar weten!"
"Een hele goede avond allemaal, Ik blow sinds de middelbare school(14, 15?) relatief veel. Ik ben nu 21 en heb full-time gewerkt waardoor ik minder blowde dan voorheen, maar nog zeker wel paar keer per week. Ik had nooit het gevoel dat ik echt verslaafd was, maar tijdens de eerste lockdown vorig jaar liep het wegens meerdere omstandigheden redelijk uit de hand... (oepsie) Vanaf toen durfde ik wel hardop te zeggen dat ik wel degelijk verslaafd was/ben en i.v.m. mijn toekomstvisie waarvoor ik komende tijd wel degelijk helder & scherp moet denken en lange dagen moet gaan maken zonder afgeleid te worden door de drang naar een joint(o.i.d.) heb ik het besluit genomen om te stoppen middels de cold turkey-methode. Ik zit nu op 2 weken(heb een aantal slippertjes gehad sinds mijn besluit) en als ik naar de toekomst kijk zie ik mezelf niet 'nooit meer' blowen. Het is uiteraard echt wel prettig om stoned of high te zijn, maar niet op dagelijkse basis vanwege een verslaving. Maar ik weet natuurlijk niet of dat nu de verslaving is die spreekt, of dat het een realistisch toekomstbeeld is. Ik heb ook sigaretten gerookt, een gewoonte die ik absoluut niet kan bevatten nu ik er mee gestopt ben, maar waar ik ook zeker wel een andere mening over heb gehad. Mijn streven is dan ook om middels cold turkey van de verslaving af te komen(mijn doel is om heel 2021 niet te blowen, dan zal het wel uit mijn systeem zijn ;p) en dan -mits ik er dan zin in zou hebben- zo nu en dan een jointje te roken: bijvoorbeeld na een drukke, stressvolle periode(niet tijdens!), op mijn verjaardag, oudejaarsdag, etc.. Want hoe je het ook wendt of keert: in mijn optiek verschilt het roken van een jointje niet heel veel met het drinken van een glaasje wijn of whisky; en, zeg, 5 keer per jaar(laten we het uitbreiden: 1 keer per maand) een glaasje alcohol zal ook niet veel gevolgen voor je leven hebben. Nu is mijn vraag aan jullie: achten jullie dit als mogelijk, of zal er na het roken van een jointje na anderhalf jaar nuchter te zijn geweest alsnog een vorm van verslaving optreden. Met andere woorden: zal ik de dag na, bijvoorbeeld mijn verjaardag, weer cravings krijgen vanwege dat ene jointje?"
"Travis777 zei: Dat ligt eraan of jij verslavingsgevoelig bent. Kijk een jointje is eigenlijk niet heel schadig maar alsnog ik snap wat je bedoelt met dat het niet normaal is op dagelijkse basis. Het is jou eigen keuze, maar mijn advies is gewoon niet meer aan die joints denken en gewoon ermee kappen. Je zal zeker dan weer cravings krijgen, niet zoals de 1e keer natuurlijk haha maar je bent dan je tolerantie kwijt en dan schiet het wel meteen naar je hoofd. Succes ermee! Klik om te vergroten... Ja klopt.. ik weet eerlijk gezegd niet of ik verslavingsgevoelig ben. Ik heb een tijdje aardig veel alcohol gedronken, maar heb nooit moeite gehad om dat niet meer te doen. Wel merk ik dat ik het lastig vind om te stoppen met blowen, maar ik vond blowen/stoned zijn ook altijd prettiger dan dronken zijn. Ik denk dat ik het tzt maar moet proberen; als ik helemaal van de verslaving af ben en ik zou een avondje wel zin hebben in een jointje -zoals ik soms ook zin heb in een glaasje whisky op het terras-, zou ik dus gewoon moeten proberen om er een op te steken en desnoods opnieuw 'afkicken'"