Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ketamine valt niet onder de Opiumwet, maar onder de geneesmiddelen wet. Om het te kunnen produceren en verhandelen heeft men een vergunning nodig. Om ketamine in bezit te mogen hebben is er een doktersrecept nodig. Wanneer er geen vergunning of doktersrecept is, is het produceren, verhandelen en in bezit hebben van ketamine verboden. Klik om te vergroten... Ik heb aardig wat artsen en enkele dierenartsen in mijn vriendenkring en vraag me daarmee al een tijdje het volgende af, zij weten het helaas ook niet zeker. De dierenartsen hebben in hun auto die thuis voor de deur staat gewoon ketamine liggen en zijn dus bevoegd om dit in bezit te hebben. Zou deze bevoegdheid ook doorwerken op een festival en kunnen ze zonder enig risico voortaan mijn poeder mee naar binnen nemen? Of gelden er toch andere regels omdat het in die setting duidelijk niet werkgerelateerd bezit is. En kan ik zelf de dans ontspringen als een bevriende arts voor mij een recept zou schrijven en zou gepakt worden voor de betreffende arts een probleem opleveren als blijkt dat er toch geen medische noodzaak is? Mag dat laatste überhaupt onderzocht worden door de politie?"
"Sorpresa zei: Ik vraag me toch ernstig af of er een medische noodzaak denkbaar is voor (dagelijks) ketamine gebruik. Ik denk het eerlijk gezegd niet. Daarbij maken festivals hun eigen regels dus afgezien van of het legaal zou zijn, zou je het meenemen denk ik niet af kunnen dwingen. Klik om te vergroten... Kleine verduidelijking van mijn vraag. De vraag is niet zozeer of ze het mee het terrein op mogen nemen met de mededeling ik ben arts/ik heb een recept. Maar of er indien gepakt en overgedragen aan politie wel een boete/aantekening op strafblad oid kan komen gezien de wettelijke bevoegdheid van bezit."
"Zij weten het stukje bezit ook niet, recept uitschrijven heb ik wel eens semi voor de grap voorgesteld, maar zouden vanuit ethische overwegingen inderdaad niet doen. Qua je beroep noemen om onder een straf uit te komen zie ik zelf niet zo'n etisch probleem, iedereen moet in zn vrije tijd kunnen gebruiken en als jouw beroep het zonder overlast te veroorzaken wat makkelijker/legaler maakt, why not. Tenzij je bewust arts geworden bent om dit te kunnen doen natuurlijk."