Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Afgelopen weekend ben ik aangehouden toen we onderweg waren naar het festival Melt. De gehele auto is leeggehaald en doorzocht en daarbij hebben ze het volgende gevonden: 50x xtc, 15x 2cb, 4g ket en 4g Mdma. Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten qua straf? Aangehouden in Braunschweig (staat Niedersaksen) Ik heb verder geen strafblad of iets."
"LunaMila zei: Duitsland zijn ze een stuk strenger dan in Nederland met deze dingen. Het is een hoeveelheid wat niet voor eigen gebruik is dus ja die mensen kunnen ook denken hoe of wat. Hebben ze het alleen in beslag genomen of heb je daar in een celletje gezeten.? Klik om te vergroten... We hebben denk ik 6 uur lang op het bureau gezeten, vervolgens allemaal ondervraagt. Ze hebben het alleen in beslag genomen en na de ondervraging mochten we weer gaan. De bestuurder had THC in zijn bloed en is daarvoor aangehouden. En bij een ander is 1,5 gram wiet gevonden. Ik heb contact gehad met een advocaat en hij vertelde mij dat ik nergens antwoord op moest geven. Dat justitie vervolgens uitspraak doet en dat we daarop verder moeten gaan. Het is nu afwachten tot ik de papieren daarvan ontvang."
"Vandaag de papieren ontvangen van justitie. Een geldboete van €2400 + €73,50 (administratieve kosten). Gelukkig dus geen strafblad. De gene waarbij 1,5 gram wiet is gevonden krijg geen boete of iets. De uitspraak voor de bestuurder is nog niet binnen. Nu kan ik nog in hoger beroep gaan, maar dat lijkt mij niet verstandig"