Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi, Ik wil graag een behandeling voor mijn verslaving doen ,omdat ik vind dat het tijd wordt. Ik heb zelf een basisverzekering van andzorg. Weet iemand of behandelingen in het buitenland volledig vergoed worden? Ik heb begrepen dat castle craig een goede kliniek is in Engeland maar weet niet of zoiets zomaar vergoed wordt door mijn Anderzorg zorgverzekering. En kost dit je eigen risico? Ben hier niet zo in thuis. Wilde ze anders maar even bellen op het nummer van de klantenservice"
"Hey Beste DF'ers, Allereerst, ik weet niet of ik dit in het juiste (sub)forum zit, maar ik weet nog niet zo heel goed hoe het allemaal werkt hier. Dus please neem het mij niet kwalijk. Ik zit een beetje met een issue waarmee ik niet zo goed weet hoe ik hier mee om kan gaan en zeker wel wat tips of meningen kan gebruiken. Mijn beste maat, is anderhalf jaar geleden in een psychose beland, door extreem amfetamine misbruik icm wiet en andere middelen (wat er verder niet toe doet). Waarbij hij bij begin van opname mij als onderdeel van zijn complot heeft gezien en daardoor enorm tegen mij geflipt was. Ik heb toen vanaf het begin besloten hier niet tegen in te gaan en hem de tijd te gunnen om geholpen te worden en weer zichzelf te laten worden. Ik voelde mij enorm machteloos en schuldig dat ik daarna geen contact meer met hem gezocht had en hem een soort van in de steek heb gelaten, maar dit leek mij op dat moment de enige juiste oplossing. Een jaar later heb ik hem toen bericht om te vragen of het allemaal beter met hem gaat en aangeboden dat ik er als goede vriend nog steeds voor hem ben en dat hij wanneer hij er zelf aan toe is hij mij altijd kan contacten en dat ik er voor hem ben en dat hij langs kan komen. Hier kreeg ik helaas zoals verwacht geen response op, maar ik ga zoiets niet aandringen en heb de situatie maar gelaten zoals die was. Eigenlijk had ik de hoop verder opgegeven en maar geaccepteerd dat ik hem kwijt was als goede vriend. Totdat hij sinds afgelopen week weer geprobeerd heeft contact met mij te zoeken op mijn oude woon adres, ik heb hem daarna heel kort nog even op whatsapp gesproken waarin hij liet weten snel een keertje langs te komen om te kijken hoe ik woon, het is een start. 2 dagen later werd ik gebeld door een vreemd persoon die mij vertelde dat hij een telefoon gevonden had waarbij hij mijn laatst gestuurde berichtje citeerde en ik bevestigde dat dat zijn telefoon was. Toen ben ik naar zijn ouders gereden om daar de gegevens van die vinder zodat zij zijn telefoon konden ophalen om die vervolgens weer te overhandigen aan mijn maat. Eenmaal daar en aan de praat geraakt met zijn ouders die diep geroerd waren door mijn bezoek, vertelde ze mij dat het helemaal niet goed gaat met hem en wat ik zou kunnen verwachten tijdens een weer eerste ontmoeting met hem. mijn vraag is dan ook, hoe zouden jullie met zo'n situatie omgaan? wat zijn echt no-go's en wat kan je juist doen om zoiets in goede banen te lijden? Als (ex)drugsgebruiker weet ik ook wel dat gebruiken met hem geen optie is en dat is ook verreweg het laatste wat ik van plan was. Maar ik bedoel gewoon meer; hoe ga ik met zo iemand om? wanneer moet ik het afkappen? Hoe kan ik hem stimuleren om hem weer te laten zijn zoals ik hem heb leren kennen? moet ik hier uberhaupt wel aan beginnen? etc etc, Please, ik zoek soort gelijke ervaringen van mensen die dit ook overkomen is of vanuit het perspectief van de persoon zelf. Groetjes Baghul"