Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Waaron snuiven jullie dit? Wat is het effect, vind je dat prettig?"
"Ja, 6.50 euro voor 50 tabletten dat kan nu. De patenten zijn verlopen Vroeger betaalde je nog 400+ euro voor zo'n doosje, nu is het 5 euro http://www.medicijnkosten.nl/"
"Ok, bedankt voor de tips en info."
"{ "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Dit stuk is geschreven door prof. dr. Ivan N. Wolffers, en wellicht ook interessant voor een discussie op dit forum Hallucinaties bij de behandeling met behulp van medicijnen van kinderen met aandachtstekort en hyperactiviteitsyndroom (ADHD) komen vaker voor dan tot nu toe werd aangenomen (Pediatrics februari 2009, vol123:611). Bijna de helft van de gevallen van hallucinatie en andere de geest beïnvloedende effecten kwamen voor bij kinderen jonger dan elf jaar. In meer dan negen van de tien gevallen hadden die kinderen helemaal geen geschiedenis van psychiatrische aandoeningen. Al eerder hadden de Amerikaanse geneesmiddelenautoriteiten – Food and Drug Administration (FDA) – 850 aparte gevallen van hallucinaties bij kinderen die stimulerende middelen gebruikten om de ADHD te behandelen vastgesteld. Nu probeerden onderzoekers systematisch te kijken naar hoe vaak het dan voorkomt. Daarvoor gebruikten ze gegevens uit 49 correct uitgevoerde geneesmiddelenonderzoeken. Daaruit bleek dat het bij 1 tot 2 procent van de gebruikende kinderen voorkomt. Maar dat is een te lage inschatting omdat in die onderzoeken kinderen waarvan al bekend was dat ze last bijwerkingen hadden door ADHD medicijnen waren uitgesloten. Het gaat om medicijnen als methylfenidaat, vooral bekend onder de merknaam Ritalin, maar ook verkrijgbaar als Methylfenidaat, Concerta of Equasym, en atomoxetine (Strattera). Om wat voor hallucinaties gaat het dan? Meestal hebben de kinderen het gevoel dat er insecten, slangen, wormen over de huid lopen. Kinderen vinden dat eng. Verschijnselen verdwenen meestal weer als met de behandeling gestopt werd. De onderzoekers wijzen erop dat ze willen dat deze conclusies eraan bijdragen dat mensen zich bewust worden van de nadelen van deze middelen. Ze doen niet alleen maar goed. Het zijn en blijven medicijnen die op de hersenen werken. Ze moeten uitsluitend gebruikt worden als ze echt nodig zijn. En als ze gebruikt worden dan zijn ouders en artsen lang niet altijd op de hoogte waardoor de enge hallucinaties veroorzaakt worden."
"Marla Singer zei: Tsja, in dit subforum komen voornamelijk mensen die ritalin recreatief gebruiken.... Klik om te vergroten... Juist om die reden heb ik het bericht op dit forum geplaatst"
"Areyouexperienced? zei: Dus wat kunnen we vaststellen? Dat dit rapport eigenlijk zinloos is en niet de moeite om gepubliceerd te worden. Totaal van de pot gerukt sommige onderzoeken, jeez Klik om te vergroten... En waar baseer jij dat op?"
"ADHD wordt met de natte vinger gediagnosticeerd, dus welke 'juiste' diagnose bedoel je eigenlijk?"
"TrippyShit zei: De natte vinger? Ik ken die uitdrukking niet maar ik heb zo'n idee dat je bedoeld dat je de diagnose ADHD heel makkelijk krijg? Das wel waar. Das tegenwoordig bij heel veel dingen zo. Denken ze dat je 'iets' autistisch hebt maar ze weten niet wat het is, krijg je de diagnose pdd-nos. ADHD en ADD krijg je ook best makkelijk en borderline ook volgensmij tegenwoordig.. Klik om te vergroten... Ja, autisme en borderline worden ook met de natte vinger gediagnosticeerd. Er is geen bewijs voor een hersenstoornis (bij sommige kinderen met autisme is er wel een hersenafwijking, maar bij andere dus niet!) Natte vinger = natte vinger in de wind steken en inschatten waar de wind vandaan komt. Dus heel onprecies en niet objectief. Er is geen bewijs dat iemand een hersenziekte heeft. Tuurlijk kan iemand wel problemen hebben, maar die kunnen heel veel verschillende oorzaken hebben. Een kind kan druk zijn en concentratie problemen hebben door een veelvoud aan problemen, zoals natuur, opvoeding, vergiftiging van de botten, sociale en maatschappelijke problemen, auto gassen, emotionele problemen, voeding(stoffen), lichamelijke problemen/ziektes en noem maar op. Maar als zo'n kind bij een psychiater komt, dan diagnosticeert hij een aangeboren hersenafwijking bij het kind na een gesprekje. Dat is in de wetenschap zeer dubieus, het komt in de buurt van wat Jomanda doet als ze met handoplegging kanker geneest zonder te weten of er wel sprake van kanker is."
"Je moet natuurlijk ook zelf weten wat je doet, een ander snuift ieder weekeinde een lijntje coke of gebruikt wiet of alcohol voor de nodige 'baten', terwijl het niet echt 'gezond' is voor het lichaam. Het feit is en blijft dat er geen bewijs is voor een hersenstoornis, en dat is ook waar het om gaat. Psychiaters diagnosticeren bij steeds meer kinderen en tegenwoordig ook ouderen een aangeboren hersenstoornis aan de hand van een gesprekje, dat is zeer en zeer dubieus. En concentratieproblemen kunnen ook op een andere manier worden opgelost. U vindt baat bij de cocaïneachtige stof Ritalin, en anderen vinden baat bij vitaminen en Omega-3 bijvoorbeeld, of meer natuur in hun leven. Het resultaat is waar het om gaat. Als je iedere dag heroïne gebruikt en weet ik wat al niet meer, en dan dingen kunt maken zoals Herman Brood Ja, dan kun je misschien van mening zijn dat die hard drugs hem goed doet. Maar Ritalin voorschrijven als arts, terwijl je de kinderen er wetenschappelijk gezien chronisch ziek mee maakt? Dat is een zware misdaad. Steeds meer kinderen krijgen tegenwoordig zware hersenmedicatie, omdat ze druk zijn of moeite hebben met school. Het gaat echt hard: Want Ritalin is alleen op de korte termijn effectief voor de concentratieproblemen, en zorgen voor een averechts effect na 2-3 jaar gebruik en veroorzaken talloze problemen buiten het ADHD spectrum, waaronder een ernstige belemmering van de lichamelijke groei (en o.a. van de hersenen): http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7090011.stm"
"Carina zei: Iemand ervaring met seroquel? Klik om te vergroten... Zie Netwerk reportage... het is zwaar giftige rotzooi, en tenzij je het lekker vindt om niet meer te kunnen denken en niets meer te voelen: niet nemen. Seroquel is in feite niet meer dan chemische lobtomie. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XY0eWolHjqo[/youtube] http://www.youtube.com/watch?v=XY0eWolHjqo Psychiaters zijn bedriegers, ze maken mensen opzettelijk ziek. Als je Seroquel gebruikt leef je 'gemiddeld' 30 jaar korter (niet overdreven)..."