Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Deadwing zei: Al lange tijd gaat het niet echt geweldig met mij. Ik voel me eigenlijk al sinds 2020 regelmatig nogal down, lusteloos en vaak angstig. Vaker dan voor de lockdown tijd. Veel zorgen over geld, mijn baan en de toekomst in het algemeen. Dit zal velen van jullie bekend voorkomen. Binnen een jaar moet ik een paar beslissingen nemen die mijn leven ingrijpend zullen veranderen en ook die van familie. Krijg al de stuipen als ik er alleen al aan denk. Tot nu toe heb ik medicatie en therapie kunnen vermijden met een aantal bezigheden die hieronder staan. Niet verrassend denk ik. Mediatie (Mindfulness); elke dag minstens tien minuten. Langer als ik meer tijd heb. Dit helpt om me rustig te houden en gefocust. Ook voel ik me na een meditatie minder eenzaam. Ik woon alleen. Dagboek bijhouden: doe ik ook elke dag. Een korte beschrijving van wat er op een dag gebeurd is. Ik probeer het zoveel mogelijk in balans te houden door goede en slechte dingen elke dag te noteren. Zelden heb ik een dag die alleen maar kut is of juist geweldig. Het gaat me dus vooral om de balans in goed en slecht. Fietsen en de natuur: ik hou van fietsen en wandelen in een bos. Het geeft me rust en orde in mijn gedachten. Maakt niet uit hoe gestrest ik ben, het werkt vrijwel altijd. Fotograferen en muziek maken: geeft me veel voldoening. Ik plaats foto's en mijn muziek ook op social media. Het simpelweg creatief bezig zijn is voor mij net zo belangrijk als het streven naar een meesterwerk. Entertainment: familie heb ik bijna niet meer. Ouders en een broer zijn jaren geleden overleden. Met een broer nauwelijks contact en met de rest van de familie helemaal niet. Ik heb niet heel veel maar wel trouwe vrienden waar ik regelmatig mee op stap ga. Soms naar een concert, film, uit eten, museum. Twee van mijn vrienden zijn vorig jaar ook gescheiden. Dat heeft me nogal aangegrepen. So far so good denk je misschien als je dit rijtje ziet, maar toch gaat het niet erg goed met me. Ik overweeg al een tijdje naar de huisarts te gaan voor een gesprek maar ik ben daar niet erg enthousiast over. Ruim dertig jaar geleden heb ik heel kort een medicijn geslikt tegen depressie die de symptomen alleen maar erger leken te maken. Na die ervaring me voorgenomen nooit meer aan allerlei pillen te beginnen. Mijn toenmalige vriendin (dit was in 1990-91) zat een jaar in De Viersprong in Halsteren en dat was een slechte tijd voor ons allebei. De therapie hielp haar ook helemaal niet. Ik denk dat dit allemaal wel verklaart waarom ik nogal huiverig ben voor therapie en medicatie. Maar ik moet toegeven dat ik nu beiden overweeg, maar ik wil eerst zoeken naar andere alternatieven om beter om te gaan met mijn gevoelens. Drugs en alcohol gebruik en drink ik trouwens zelden. Een enkele keer vape ik wel eens wat wiet en magic truffels vind ik soms ook leuk. Ik ben dan weer wel zwaar verslaafd aan nicotine en daar wil ik snel mee stoppen. Dus mijn vraag is eigenlijk hoe anderen met depressies en angsten omgaan zonder therapie en medicatie (en ook drugs en alcohol) en of iemand mijn rijtje kan aanvullen met andere dagbestedingen. Dank voor eventuele bijdragen en tips. Klik om te vergroten... Mocht je gelovig zijn verdiep je erin en je zal echte rust ervaren en vetrouw op god want die houd veel van ons"
"Hoi mensen ik heb rare vraag na hoevaak coke snuiven ben je verslaafd K doe het al 1/2weken vind lekker op begin maar daarna word ik gek depressie alles ik wil niet verslaafd zijn aan deze shit ben 23jaar nog jong maar ken met niemand over praten omdat ik enige ben die gebruik wie kan me beetje helpen zou ik echt waarderen Is toch niet lichamelijk verlaafd geestelijk toch zoals wiet enso"
"Zeker bro bedankt voor je reactie eerste keer was leuk met vrouwen dit dat zit nu soms zelfs thuis te snuiven ik schaam me dood maar gelukkig doe ik het pas 1/2weken ik ga gwn denken als je niet gebruikt ga je niet dood gwn vergeten die zooi heb ook die probleem ken met niemand over praten begrijp je ik vind dat kut"
"Bedankt ik ben 21 april begonnen voor de grap toen is uit de hand gelopen omdat ik verkoop zelf ben er niet trots op schaam me er diep voor had Weinig keus ik zit omringd ermee dus als ik snuif ik snuif veel veel K weet ook niet hoe mijn lichaam dat aankan heb laatste weekend 10g opgesnoven alleen puur van blok terwijl ik het nooit eerder heb gedaannooit gedacht dat ik het zou snuiven maar als ik niet gebruik heb ik niet echt drang maar K verlang naar die kick ik ga niet zweten ofso maar zo begint sluipmoordenaar dit spul echt wat zou ik blij zijn als Nederland drugs vrij is zeg ik het zelf als dealer maar in ieder geval bedankt voor jullie aandacht soms is je hart luchten bij vreemden heerlijk als ik dit vertel aan me vrienden ben ik alles kwijt maar ik haat het om met gevoelens rond te lopen"
"Hulp vragen is altijd belangrijk je kan niet alles alleen"
"OtherShore zei: Okay, je bent dus 12 dagen bezig. Net geen twee weken. Klik om te vergroten... Jaman bro lijkt wel lang van de 12 dagen heb ik 5/6 dagen gebruikt minimaal 20g zonder grapjes ik schrik ervan"
"Mijn neus doet ook pijn gek brand gevoel"
"Lemmy zei: Nou Hoeveel had je gesnoven? Klik om te vergroten... Weet nie joh vanaf morgen raak ik deze kk zooi nooit meer aan begrijp niet hoe mensen dit lekker vinden"
"Fisherman's friend zei: Goed dat je het hier bespreekt. Ik heb zelf geen ervaring met verslavingen maar.. Alle drugs uit huis halen ,geen smoesjes dus ook stoppen met dealen. Negatieve gedachten ergens opschrijven die je terug kunt lezen als je je beter voelt. Na twee weken gebruik zit je denk ik niet in de goot en kun je gewoon stoppen. Toon een beetje ruggengraat en stop dan ook als je je er zo slecht door gaat voelen. Zorg goed voor jezelf. Klik om te vergroten... Dankjewel voor de positiviteit en de motivatie komt goed💪💪"
"Fisherman's friend zei: Is dat uitstelgedrag, dacht je gisteren toevallig ook morgen raak ik het niet meer aan , misschien eergisteren zelfs al? Dat is wat de drugs kunnen doen met je, je gaat in cirkeltjes leven. Ik heb dat al van wiet , blow alleen in het weekend maar , op vrijdag een joint en op zaterdag ook ,lekker... En dan moet ik al heel goed met mezelf afspreken dat ik het op zondag niet ga doen. Met wiet vind ik het makkelijk , gewoon niet doen, punt. Kan me voorstellen dat dat met coke iets moeilijker is. Klik om te vergroten... Ik ben nu al klaar ermee coke is niet lichamelijk is geestelijk gelukkig lekker bezig zijn en die shit gwn vergeten komt goed ik blow zelf ook al 8 jaar ofso nooit problemen gehad die harddrugs is rotzooi moet echt stoppen in Nederland man jonge mensen verwoesten hun levens doet me pijn man"