Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey, In midden juli heb ik voor de eerste keer XTC geprobeerd, was een speciale ervaring... Nu snap ik waarom zoveel mensen het doen. Alleen heb ik nu de laatste week opeens wat problemen gekregen, soms word ik wat duizelig, beetje misselijk en mijn borststreek krijgt het warm (en lichte pijn), hierdoor word ik dan paniekerig en word vervolgens wat paranoia dat ik een hard aanval zou krijgen... Nu heb ik eens met een dokter gebeld en die vertelde me dat de symptomen die ik haar beschreef leken op hyperventilatie, maar ik ga dus eens langsgaan voor een afspraak. Iemand hier meer ervaring mee, is dit ernstig (en gaat het over)? En kan het dat dit dan meer dan een maand later komt? Ik heb bij mijn weten trouwens ook nog nooit moeten hyperventileren. Alvast bedankt!"
"De Dunne zei: Wat vervelend voor je. Hoe vaak en hoeveel MDMA (xtc) gebruik je? Klik om te vergroten... Toen was het de eerste keer ooit, 3/4 pil verdeeld over een 2 uur denk ik. Een 'domino', de inhoud weet ik niet. Sindsdien trouwens ook niet meer gedaan. Maar ja, of ik dit heb van xtc, ben ik totaal niet zeker van, lijkt mij ook zo raar na bijna 2 maand? Daarmee ik hier eens wou horen of er mensen waren met een gelijkaardige ervaring. Wie weet heeft het er niets mee te maken hoor, ma wou gewoon mijn opties verbreden om te weten wat ik heb, als je snapt wat ik bedoel."
"De Dunne zei: Heb je onderliggende stress? Examens of een verdrietige periode? Hyperventilatie komt haast altijd door je psyche die zich druk maakt. Ik heb er ook last van gehad. Bij mij kwam het door verlies van mijn moeder. Klik om te vergroten... Ja heb heel wat problemen gehad met mijn vriendin, wederkerende ruzie's met echt enorm droevig erna te zijn en dit wel frequent de laatste 2 jaar. Denk je dat dit dan niets met XTC heeft te maken? Bedankt voor je info al trouwens!"
"schaduw zei: Paniekaanvallen... Ik weet er helaas alles van Vaak komen paniekaanvallen door onderliggende (onbewuste) problemen die stress veroorzaken maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn. Het beste wat op zo'n moment helpt is weg gaan uit de ruimte waar je op dat moment bent (weg uit de setting) Daarna ergens gaan zitten en heel erg concentreren op je ademhaling: 5 seconde inademen 5 seconde vasthouden 5 seconde uitademen. Dan gaat de paniekaanval vanzelf over. Als je het uiteindelijk niet vertrouwt kan je eens gaan praten met je huisarts. Mijn huisarts heeft mij uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis om een hartfilmpje/echo laten maken om bevestiging te geven voor mezelf. Ik was er heilig van overtuigd dat er iets mis wat met me lichaam, voornamelijk mijn hart. Met zo een echo en hartfilmpje kunnen ze zien of er echt iets mis is of dat het tussen je oren zit. Dit heeft voor mij heel veel rust gecreëerd en bevestigd dat er niks met me mankeert Veel sterke! Klik om te vergroten... Bedankt voor je info, maar zo'n paniekaanval bij jou, komt dit ook uit het niets? Of gebeurt dit echt op momenten dat je 'echt' 'paniek' hebt, bv. bijna een auto ongeval gehad ofzo... Want nu dat ik deze heb gekregen waren er totaal geen redenen eigenlijk om voor iets bang of paniekerig te zijn..."