Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Kom net van de dokter af. Ze zegt dat rust nu belangrijk is. Heb temazepam voorgeschreven gekregen. Als dit niet werkt eventueel nog anti psychotische medicijnen tegen de chaotische gedachten. Voor mij nooit meer drugs en nu even niet uitgaan en mijn rust nemen. Supremacy deze zaterdag ook maar even afzeggen. Ik zal nog laten weten hoe het afloopt."
"Alweer meer dan een jaar geleden dit. Herinnerde mij opeens dit forum en in het geval dat iemand ooit hetzelfde meemaakt en op mijn bericht komt even een update: Het was de zwaarste periode die ik ooit heb meegemaakt. 3 maanden lang nachtmerries, slaapverlammingen, de-realisatie en een angststoornis. Ik begon mezelf ook wijs te maken dat ik gek aan het worden was en uiteindelijk opgenomen zou moeten worden... Uiteindelijk met behulp van anti-psychoticum toch wat nachtrust kunnen krijgen. Uiteindelijk sliep ik steeds langer totdat ik zonder medicijnen weer 8 uur op een nacht kon slapen. De verwarde gedachten voor het slapen hebben nog een tijd langer aangehouden maar zijn nu ook weer zo goed als weg. Uiteindelijk is alles dus "goed" gekomen. Wel een traumatische ervaring helaas. Wat me vooral hielp waren de woorden van de huisarts: "Psychotische gedachten zijn heel normaal voor mensen van 20-25, vooral als je daarbij ook nog drugs gebruikt, maar het is belangrijk dat je jezelf verteld dat die gedachten niet waar zijn, je wordt niet gek." En ja heb ondertussen weer een paar keer drugs geprobeerd, want zo onverstandig ben ik (maar nu met minstens 2-3 maanden tussen gebruik), maar het plezier is er ook een beetje vanaf. Dit is voor mij zeker een flinke waarschuwing geweest dat drugs een groter effect heeft op je hersenen dan je zou denken, dus ik ga er ook veel minder luchtig mee om. Dus voor de mensen die hetzelfde meemaken: Het komt goed, hoe zwaar en angstaanjagend het op het moment ook kan zijn, geef het tijd. En laat dit een waarschuwing zijn dat je gevoelig bent voor psychische klachten, dus let hier ook op in de toekomst."
"Ik zie nog een hoop discussies over welke medicijnen wel of niet werken, dus ik kom nog even terug op mijn post. Voor mij heeft uiteindelijk, na een hoop verschillende slaapmiddelen / anti psychotica te hebben gebruik, een heel simpel middel het beste gewerkt: Valeriaan. Een volledig natuurlijk middel te verkrijgen als capsules bij o.a. Holland & Barrett. Het zorgt ervoor dat je lichaam wat meer ontspannen is tijdens het slapen. Geen idee of het voor iedereen werkt, maar voor mij deed het wonderen. Overigens komen de slaapproblemen soms een weekje terug als ik weer eens onverstandig drugs heb gebruikt. Realiseer je dus dat je gewoon gevoelig bent voor deze problemen, en er dus de rest van je leven rekening mee zult moeten houden. Het grootste deel van mijn slaapproblemen kwamen door "Hypnagoge hallucinaties". Oftewel beginnen met dromen voordat je daadwerkelijk in slaapt valt, waardoor je de REM slaap niet eens haalt (dit ontstaat door overactiviteit in de hersenen). Misschien dus ook handig om hier wat over in te lezen als je dit ook ervaart."
"Ik ben zo'n 3 weken terug naar QBase gegaan en heb hier MDMA gebruikt. Dit was zeker niet de eerste keer maar nu kamp ik met een flink probleem. Sinds deze week kan ik totaal niet meer slapen. Zodra ik mijn ogen dicht doe krijg ik chaotische gedachten en raak ik al in paniek. Ook krijg ik soms schokken door mijn lichaam. Als ik dan na 5 uur eindelijk in slaap val schrik ik bijna meteen weer wakker door een erg realistische nachtmerrie. Ik heb nu al 3 nachten niet geslapen en wordt er erg angstig en depressief van. Ik heb al begrepen dat dit komt door een veel te laag serotine gehalte, maar zijn er hier mensen met ervaring? Kom ik hier nog vanaf? Drugs gebruik ik sowieso nooit meer."
"De Dunne zei: Hoe veel mg heb je gebruikt? En hoe vaak neem je xtc of mdma? Dat schokken en nachtmerries zijn vaak een teken van teveel te vaak. Je hersenen hebben na elke keer mdma of xtc 2 a 3 maanden nodig te herstellen. Dus eens per 2 a 3 maanden is de "veilige" norm. Dosering is 1 tot 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht. Goed rusten, gezond eten en wat sporten. Dan komt het met de tijd goed. Klik om te vergroten... Om eerlijk te zijn weet ik niet precies meer hoeveel mg. En ik nam om de maand xtc of mdma op een festival, wat inderdaad veelste veel is. Het stomme is ik had besloten na qbase te stoppen en gezonder te gaan leven en nu kom ik ineens in deze hel terecht. Ik hoop dat je gelijk hebt en het vanzelf over gaat als ik gezond leef. Het enige probleem is dat je slaap nodig hebt voor je herstel en dat krijg ik op het moment totaal niet. Melatonine werkt ook niet. Heb morgen al een afspraak met de huisarts."
"De Dunne zei: Ik heb het in het eerste jaar dat ik mdma nam ook een keer gehad. Door te vaak te nemen, een paar keer te kort achtereen. Bij mij kwam het ook pas de tweede week. Het duurde wel enkele dagen tot de schokjes weg waren en ik was een week lang erg moe. Naar de dokter gaan zeker geen kwaad. Zeker als dat je ook gerust stelt. Sterkte in ieder geval! Klik om te vergroten... Heb deze nacht geen last meer gehad van nachtmerries of schokken, en de chaotische gedachten waren ook wat minder aanwezig. Wel ben in 10 keer in slaap gevallen en 10 keer bijna direct weer wakker geworden uit het niets. Zometeen naar de huisarts en dan hopen op slaappillen die me door laten slapen ofzo."
"Het slaapmiddel heeft nauwelijks gewerkt. Wel ben ik na de eerste keer in slaap vallen na 4 uur pas wakker geschrokken, maar daarna was het weer gelijk nadat ik in slaap viel. Ook ben ik erachter dat als ik mijn best doe om in de droom te blijven ik ineens kort verlamd in bed lig."