Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Techneut zei: Correct me if I’m wrong maar: in Nederland word een halve gram coke gezien als gebruikershoeveelheid en daar zullen ze je niet voor aanhouden/boete geven. Mocht je meerdere sealtjes bij je hebben word het natuurlijk een ander verhaal. Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, goed dat je eerlijk bent geweest en het gelijk hebt afgegeven! Klik om te vergroten... Dank voor het snelle bericht! Het was inderdaad slechts 1 sealtje. Ik weet natuurlijk niet hoeveel daar juist inzit, kan meer zijn dan een halve gram maar dat betwijfel ik. Ik heb zeker niet voor 1 gram gekocht. Het was inderdaad voor eigen gebruik en slechts 1 eenheid. Als ze meer wilden doen hadden ze toch m'n auto doorzocht?"
"Koffieboon zei: Je hebt geluk gehad, wel raar dat ze geen speekseltest bij je hebben afgenomen. Volgende keer snel je sealtje onder je ballen stoppen en zeggen dat je niks bij je hebt Klik om te vergroten... Ja dat hoop ik, dat er inderdaad niks meer van komt. Zal ook de laatste keer zijn. Het risico voor mij is het niet waard."
"Techneut zei: Ik durf voor 99% zeker te zeggen dat ze hier verder niks mee gaan doen. Ze hebben waarschijnlijk wel je gegevens opgeschreven, dus mocht je in de toekomst in aanraking komen met politie dan kunnen ze dit wel terug vinden in het systeem. Klik om te vergroten... Maar dan toch niet in de vorm van een strafblad of dergelijke ? En hoeverre is dit dan bekend in België ? Het is maar, ik heb een baan waar dit soort zaken wel gevoelig ligt (financiële dienstverlening) en ik heb toen ik begon "een bewijs van goed gedrag en zeden" moeten afgeven. Ik ben misschien wat paranoia aan het worden maar wil hier gewoon zeker over zijn."
"Ben gisteren dus gepakt vlak over de grens in Nederland met een sealtje coke die ik ging kopen bij een Nederlandse dealer. Werd tegengehouden door de politie en ze vroegen om m'n rijbewijs. Heb dit afgegeven en toen vroegen ze of het ging om verdovende middelen. Heb direct gezegd dat het ging om coke en ze hebben gevraagd of ik mijn drugs wilde afstaan en heb dit ook direct gedaan. Ben niet beginnen liegen omdat het gewoon in mijn bekerhouder lag. Ze hebben gezegd "we kunnen je een bekeuring geven of zelfs aanhouden maar dat gaan we niet doen, zie het als een stevige waarschuwing". Wat zijn de kansen dat ze hier nog verder op in gaan ? nl. toch een boete betalen en een strafblad krijgen ? Krijg ik dan een strafblad in België? Ben zelf nog nooit in aanraking geweest met politie. Ik neem aan dat ze mij hadden aangehouden en naar het bureau hadden meegenomen als ze me wilden straffen? Ben niet uit de auto moeten stappen en ze hebben gewoon mijn gegevens genoteerd en mij daarna laten doorrijden zonder drugs. Ook geen blaastest of drugstest."