Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Vorig jaar heb ik de hele zomer bijna dagelijks geblowd Kort daarna kreeg ik someberen gevoelens die een lange tijd aanhielden. En een paar maanden later kon je vaststellen dat ik depressief was. Het is aannemelijk om te denken dat ik door het wietgebruik komt (en alcohol) gedurende zomer. Maar een jaar eerder heb ik regelmatig harddrugs gebruikt en ik heb daar helemaal geen psyschige schade aan overgehouden. Dus zou ik mijn depressie een gevolg zijn van cannabisgebruik op lange termijn? Speelt de harddrugs (die ik nu 2 jaar niet meer heb gebruikt) mee? Of heeft drugs weinig te maken met een depressie en spelen anderen factoren mee? Ik hoop dat jullie meer over dit onderwerp weten. Alvast bedankt! Groetjes Amara (17 jaar)"
"Mindless zei: Waarschijnlijk stond je door het middelen gebruik niet in contact met je emoties. Wiet bijvoorbeeld legt een waas over je gevoelens heen. Hoewel je daardoor in eerste instantie de niet zo fijne gevoelens niet of minder voelt, raak je ook je vitaliteit/energie/levenslust kwijt omdat je niet goed in verbinding staat met jezelf. Je zult moeten leren dealen met al je gevoelens, nuchter. Dan zal je vitaliteit terugkomen. Ik denk persoonlijk niet dat depressie rechtstreeks van drugs komt. Maar dat we onze gevoelens niet willen voelen of alleen (hele) fijne gevoelens willen voelen. Maar plezier van drugs is niet echt. Het is maar een laagje over de diepte aan emoties die we herbergen. Als je dat niet wilt voelen, dan sluit je je af van de cruciale vitaliteit die nodig is om een depressie te doorbreken. Ik omschrijf het misschien wat vaag, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel. Klik om te vergroten... Nee ik begrijp heel goed wat je bedoelt, drugs maakt inderdaad tijdelijk gelukkig. Emoties voelen is liever iets ik verwijt, en vlucht daardoor in men eigen wereldje. Ik snap dat in contact komen met je emoties een eerste stap is naar innerlijk verlichting"